کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۱:۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۹۶۰

پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان سانچی

باشگاه خبرنگاران| از آنجا که شرکت بیمه‌ای P&I به خاطر مشکلات ناشی از تحریم تاکنون موفق به پرداخت غرامت به خانواده شهدای سانچی نشده است، با تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران و به منظور تسریع در این مهم، پرداخت غرامت به خانواده شهدای سانچی از منابع این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

در راستای اجرایی شدن این مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، از روز یکشنبه (11 شهریورماه) دریافت مدارک شناسایی از خانواده‌ها و انجام مراحل اداری مربوطه آغاز شد و خانواده‎های مذکور طی چند روز آینده سهم غرامت بیمه P&I را مستقیما از این شرکت و طبق قرارداد پیمان جمعی فی‎مابین این شرکت و انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران دریافت خواهند کرد.

مبلغ غرامت براساس واحد پولی مورد پذیرش در قرارداد پیمان جمعی که دلار امریکا است پرداخت خواهد شد و کلیه پرسنل کشتی، فارغ از سمت و سابقه شغلی و ملیت، مبلغ خسارت را بطور کامل دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است طبق نص قوانین داخلی و قوانین مربوط به پرداخت خسارت بیمه‌های بین المللی، پرداخت غرامت به آن دسته از خانواده شهدای سانچی که انحصار وراثت را انجام نداده‌اند تا زمان انجام امور قانونی مربوطه، امکان‎پذیر نیست.

گفتنی است از 30 خانواده ایرانی شهدای سانچی تاکنون 11 خانواده انحصار وراثت را انجام داده‌اند و مابقی خانواده‌ها نیز در حال انجام روال اداری و قانونی مربوط به انحصار وراثت هستند.

جهش صادرات نفت جنوب عراق

ایسنا| عراق در ماه اوت رکورد جدیدی در صادرات نفت از بنادر جنوبی خود برجای گذاشت و 3،58 میلیون بشکه در روز نفت در ماه گذشته صادر کرد. به گزارش پلاتس، آمار وزارت نفت عراق نشان داد دولت فدرال 3،583 میلیون بشکه در روز یا معادل ۱۱۱ میلیون و ۶۱ هزار بشکه از مرکز و جنوب کشور نفت صادر کرده و بر مبنای میانگین قیمت 69،593 دلار برای هر بشکه نفت، 7،73 میلیارد دلار درآمد داشته است. افزایش صادرات نفت عراق از بنادر جنوبی علاوه بر پایبندی به تصمیم اوپک برای محدودیت عرضه، به دلیل جبران کاهش صادرات از شمال این کشور نیز انجام گرفته است. حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز که پیش از این در استان کرکوک تولید و صادر می‌شد، از زمانی که دولت فدرال در اکتبر کنترل میادین نفتی را از نیروهای کرد پس گرفت، متوقف شده است. دولت منطقه‌ای کردستان در اوت شاهد افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت از طریق بندر سیهان ترکیه در دریای مدیترانه در مقایسه با صادرات ۳۲۰ هزار بشکه در روز در ژوییه بود.

منطقه کردستان در ماه اوت مجموعا ۴۴۵ هزار بشکه در روز از سیهان نفت صادر کرد که ۳۷۰ هزار بشکه در روز از طریق خط لوله مستقل دولت منطقه‌ای کردستان از طریق ترکیه بود و باقی آن از مخازن سیهان برداشته شده بود.

آغاز اکتشافات نفت ترکیه در مدیترانه

ایرنا| مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش فعالیت اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه را در پاییز امسال آغاز می‌کند.

چاووش‌اوغلو پس از دیدار با قدرت اوزرسای وزیر امور خارجه بخش ترک نشین قبرس، با بیان اینکه ترکیه در منطقه مدیترانه شرقی محدوده اقتصادی و جمهوری ترک قبرس شمالی نیز محدوده دریایی دارد، افزود: ترکیه پیش‌تر مانع برخی فعالیت‌ها جهت اکتشاف نفت در منطقه شده است و اکنون با خرید سکوی نفتی شرایط برای اکتشاف نفت مهیا شده است.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به مذاکره با یونان در این باره اعلام کرد که امروز با وزیر امور خارجه یونان در شهر ازمیر نشست دوجانبه‌ای در این باره برگزار خواهد کرد. مقامات دولت ترکیه اعلام کرده‌اند که هر گونه عملیات اکتشاف نفت و گاز در آب‌های حوالی قبرس قبل از مشخص شدن وضعیت وحدت و مالکیت سرزمینی بخش ترک نشین و رومی نشین این جزیره اقدامی یکجانبه است. کارشناسان حوزه انرژی آب‌های اطراف جزیره قبرس و نیز مناطق ساحلی نزدیک به ترکیه، سوریه، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و مصر را یکی از مهم‌ترین مناطق با ذخیره بالای نفت و گاز ارزیابی کرده‌اند.

مصرف برق در مدار  47 هزار مگاوات

ایلنا| اوج مصرف برق کشور در روز دوشنبه در مدار ۴۷ هزار مگاوات قرار گرفت.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با کاهش نسبی دما در اکثر نقاط کشور، اوج مصرف برق در روز دوشنبه، 47 هزار و 242 مگاوات گزارش شد که در سال گذشته در همین زمان 49 هزار و 285 مگاوات بود و بر این اساس کاهشی 2 هزار مگاواتی را در مصرف برق نشان می‌دهد.

همچنین میزان مصرف برق صنایع روز دوشنبه 4 هزار و 531 مگاوات بود که در مقایسه با روز یکشنبه تفاوت چندانی نداشته است.

تولید روزانه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور شامل نیروگاه‌های برق‌آبی، بادی و خورشیدی برای روز دوشنبه چهار هزار و 973 مگاوات بوده است.

 

ارسال نظر