کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۱:۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۴۶۵

قیمت نفت دیروز کاهش یافت

ایسنا| بهای معاملات نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تأثیر منفی اختلافات تجاری امریکا و چین بر رشد اقتصادی جهانی کاهش یافت. با این حال تحریم‌های امریکا علیه ایران مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.بهای معاملات آتی نفت برنت در روز دوشنبه با ۷ سنت کاهش نسبت به روز یکشنبه، ۷۵.۷۵ دلار در هر بشکه بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا نیز با ۹ سنت کاهش، به ۶۸.۶۳ دلار در هر بشکه رسید.به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، کاهش شمار دکل‌های حفاری و ذخایر نفت امریکا در هفته گذشته از قیمت‌های نفت پشتیابی کرد در حالی که جنگ تجاری امریکا و چین ممکن است روی تقاضا برای نفت لطمه بزند. با وجود نگرانی‌های رو به رشد نسبت به ایجاد مازاد عرضه، قیمت‌های نفت از تحریم‌های امریکا علیه ایران حمایت یافته است.بر اساس گزارش رویترز، ایران سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است و امسال بطور میانگین حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات صادر کرده که معادل حدود ۲.۵ درصد از مصرف جهانی بوده است.طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت‌های انرژی امریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت را در هفته گذشته ۹ حلقه کاهش داده و به ۸۶۰ حلقه رساندند که بزرگ‌ترین کاهش از ماه مه سال ۲۰۱۶ بود.

آغاز ساخت نیرو گاه زاهدان

ایرنا| عملیات اجرایی ساخت نیروگاه 540 مگاواتی سیکل ترکیبی افق زاهدان همزمان با چهارمین روز هفته دولت در مراسمی آغاز شد. این پروژه تا 2 سال آینده وارد مدار می‌شود.

مهدی خبازپیشه، مجری طرح‌های نیروگاه خصوصی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در این خصوص اظهار داشت: هم‌اینک عملیات تحویل زمین به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) به عنوان پیمانکار اجرایی با حضور سرمایه‌گذار انجام شد که این امر برای مردم منطقه پیامدهای مطلوبی دارد.

خبازپیشه ادامه داد: فاز نخست این نیروگاه با ظرفیت 540 مگاوات تا 2 سال آینده تحویل داده می‌شود و میزان ظرفیت سایر فازها نیز به وضعیت استفاده از برق در منطقه بستگی دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان حدود 300 میلیون یورو برآورد شده است.

خبازپیشه با اشاره به ظرفیت صادرات برق به کشورهای همجوار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با ورود گاز به این منطقه و نیز برآورد نیاز کشورهای همسایه به برق می‌توان به صادرات برق به این کشورها امید داشت.

 

ارسال نظر