کم‌کاری سازمان‌ها موثر در قاچاق سوخت

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۱:۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۴۶۴

 شانا| مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در واکنش به اشخاصی که وزارت نفت را مقصر رونق قاچاق سوخت می‌دانند، تصریح کرد: وزارت نفت وظیفه مبارزه با قاچاق سوخت را به‌عهده ندارد و بهتر است هر سازمان و نهادی به جای آنکه تقصیر را گردن دیگران بیندازد به وظایف خود عمل کند.

سیدمحمدرضا موسوی‌خواه درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قاچاق سوخت در جنوب‌شرق کشور و سرازیر شدن کارت‌های مهاجر به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تنها وظیفه توزیع مطلوب سوخت در سراسر کشور را به‌عهده دارد، سوختی که از انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌های عرضه سوخت می‌ر‌سد، اما مبارزه با قاچاق سوخت و کنترل مصرف، از وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه هر سازمانی باید به وظیفه خود عمل کند، اظهار کرد: اگر تاکنون هر سازمانی به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کرد، موضوع قاچاق سوخت در کشور پدیدار نمی‌شد، اما متاسفانه برخی عادت کرده‌اند وظایف خود را نادیده انگاشته و دیگران را مقصر جلوه دهند.

موسوی‌خواه، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را متولی اصلی پخش انواع فرآورده‌ در سراسر کشور عنوان کرد و با تاکید بر اینکه پایش توزیع فرآورده به‌عهده این شرکت نیست، اظهار کرد: ما با وجود آنکه وظیفه‌ای برای مراحل پس از توزیع سوخت مانند مبارزه با قاچاق نداریم، اما در همه بخش‌ها با هر سازمان و نهادی همکاری خوبی برقرار کرده‌ایم. همه بخش‌های سازمانی خود را به کار گرفته‌ایم تا با قاچاق سوخت مبارزه کنیم، توسعه خارج از شبکه را کنترل کنیم و توزیع مناسب سوخت را انجام دهیم.‌ای کاش همه سازمان‌ها کار خود را به خوبی انجام می‌دادند تا امروز شاهد این نابسامانی نباشیم.

وی درباره تاثیر این طرح در کاهش میزان قاچاق سوخت گفت: ما از اعداد و ارقام دقیق میزان قاچاق سوخت، اطلاع نداریم و تنها بر اساس داده‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عمل می‌کنیم. از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، حدود ۵۶ هزار کارت سوخت را در استان سیستان و بلوچستان مسدود کرده‌ایم. ممکن است تعداد کارت‌های مهاجر از این رقم بیشتر باشد، اما بر اساس داده‌های خودمان صحبت می‌کنیم.

 

ارسال نظر