کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۱:۲۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۳۷۸

افتتاح 57 پروژه برقی در تهران

پاون| 57 پروژه انتقال و فوق توزیع برق تهران به ارزش 382 میلیارد تومان دیروز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد. در این مراسم، ترانس سوم پست 400 کیلوولت امین الاشرافی (تهرانپارس) با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با اهداف افزایش قابلیت اطمینان شبکه و آمادگی برای عبور از پیک بار تابستان 97، با ظرفیت 500 مگاولت آمپر مردادماه برق‌دار شده و به بهره‌برداری رسید. عملیات ساختمانی و تأمین تجهیزات بخش 400 کیلوولت، توسعه باسبار 230 کیلوولت، جابه‌جایی 2 دستگاه دکل 230 کیلوولت 2 مداره به همراه تامین و ساخت تابلوهای حفاظت و کنترل پست و طراحی و ساخت کنترلی 2 طبقه (خاص) بود که مقدمات به مدار آوردن ترانس سوم را فراهم ساخت.

وصل برق مناطق زلزله زده کرمانشاه

پاون| در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری بامداد روز گذشته در غرب استان کرمانشاه، یک پست فشار قوی ۶۳ کیلوولت و سه فیدر ۲۰ کیلوولت از مدار خارج شده بود که در اثر آن برق بخشی از شهر تازه‌آباد ثلاث باباجانی و ایستگاه پمپاژ آب شهر و حدود 70 روستا در این شهرستان و شهرستان‌های دالاهو و سرپل‌ذهاب قطع شد. با تلاش گروه‌های عملیاتی برق، خسارت وارد شده به این ایستگاه برق ترمیم شده و این پست دقایقی پیش وارد مدار شد و قطع برق در تمامی خطوط منتهی به پست شامل روستاهای اطراف و شهر تازه‌آباد برطرف شد.  درحال حاضر فقط برق 10روستای دالاهو در بخش گهواره و 15 روستای ثلاث باباجانی قطع است .

ورود منظم ارز پتروشیمی‌ها به بازار

شانا| ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها از طریق سامانه نیما بطور منظم به بازار عرضه شده است.

اداره‌کل روابط‌عمومی وزارت نفت در پی انتشار اخباری مبنی بر واگذاری اختیارات نظارتی بر پتروشیمی‌ها به وزیر نفت، اعلام کرد: با نظر و تاکید ریاست محترم جمهوری و هیئت محترم وزیران و همراهی وزیرانی که برخی واحدهای پتروشیمی را تحت مدیریت دارند، اختیاراتی به منظور نظارت بر فرآیند و تسهیل ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به بیژن زنگنه، وزیر نفت تفویض شد.

پس از این تصمیم هیات دولت تاکنون نشست‌های متعددی میان وزیر نفت و مدیران پتروشیمی‌ها برگزار و تصمیم‌هایی برای عرضه مطمئن و مدام ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها از طریق سامانه نیما، گرفته و ابلاغ شده است .

 

ارسال نظر