کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۱:۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۲۱۵

نفت نیجریه؛ معطل خریدار

ایسنا    ۳۰ محموله نفتی در نیجریه که بخشی از برنامه بارگیری برای اوت و سپتامبر هستند، معطل پیدا کردن خریدار هستند و ممکن است تا پایان ماه آینده همچنان فرصتی برای فروش آنها وجود داشته باشد. بر اساس این خبر که از سوی رویترز به نقل از منابع آگاه منتشر شد، رشد اقتصادهای آسیایی که بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این کالا هستند، اخیرا آهسته شده است و این امر بر تقاضای نفت این کشورها تاثیر منفی گذاشته است.  با این حال، آنگولا صادرات نفت خود را افزایش داده است. این کشور ۴۷ محموله برای بارگیری در سپتامبر فروخته است و اکنون قصد دارد ۴۹ محموله دیگر برای بارگیری در اکتبر به فروش برساند. رویترز پیش از این در گزارش دیگری اعلام کرده بود عرضه نفت نیجریه ممکن است در اکتبر به بالاترین حد در سه ماه گذشته صعود کند.

آرامکو عربستان در پی دریافت وام

ایرنا    عربستان برای نجات شرکت ملی نفت آرامکو و به دنبال توقف فروش بخشی از سهام این شرکت بزرگ انرژی در بازارهای مالی، دست به دامن بانک‌های بین‌المللی برای گرفتن وام شد. تارنمای روزنامه فایننشال تایمز نوشت: پس از توقف برنامه فروش سهام شرکت انرژی آرامکو عربستان، صندوق پادشاهی (بانک مرکزی) این کشور به دنبال گرفتن وام 11 میلیارد دلاری از بانک‌های بین‌المللی است. عربستان سعودی روز چهارشنبه خبر از توقف عرضه سهام شرکت ملی نفت ' آرامکو' در بورس را داد. ریاض علاوه بر توقف طرح عرضه اولیه سهام آرامکو در بازارهای داخلی و خارجی، مشاوران مالی مربوط به این طرح را نیز اخراج کرده است.

سهم بارش مرداد؛ 1.9 میلی‌متر

تسنیم      طبق آمار رسمی دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان دومین ماه تابستان، در مجموع 1.9 میلی‌متر بارش در ایران داشتیم. بارش‌های مردادماه 97 (با ثبت 1.9 میلی‌متر) نسبت به بارش‌های مردادماه 96 (با ثبت 1.1 میلیمتر) رشدی 72 درصدی داشت. با احتساب بارش‌های مردادماه مجموع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 96) تا پایان مرداد 97 به 169.1 میلی‌متر رسید. این در حالی است که در سال گذشته میزان بارش‌های کشور 231.5 میلی‌متر بود که یعنی شاهد کاهش 62.4 میلی‌متری و 27 درصدی بارش‌های کشور هستیم. همچنین این رقم نسبت به متوسط درازمدت کاهش 31 درصد را نشان می‌دهد.

 

 

ارسال نظر