نجات طلای سیاه از سقوط

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۰:۵۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۱۶۳
نجات طلای سیاه از سقوط

بلومبرگ| قیمت نفت در بازار جهانی در پی انتشار اخبار حاکی از کاهش تولید عربستان افزایش یافت. به گزارش بلومبرگ، اخبار رسیده از ریاض اثر جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین و تاثیر کاهشی که می‌توانست بر روی قیمت نفت داشته باشد را خنثی کرد.

قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت که درپنج هفته گذشته 7.6 درصد کاهش را تجربه کرده بود در روزی که حجم معاملات کمتر از متوسط بازار بود، 0.5 درصد افزایش یافت. به منظور تلافی‌جویی در برابر نقشه امریکا برای وضع مالیات گمرکی بر 200 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین، این کشور آسیایی به تازگی لیستی از 60 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از امریکا را منتشر ساخته که قرار است هدف تعرفه‌های تجاری قرار گیرند. از طرفی در خاورمیانه، از عربستان سعودی خبر می‌رسد که این کشور پس از آنکه نتوانست برای تولید بیشتر نفتش مشتری پیدا کند، قصد دارد عرضه نفت را کاهش دهد. مایک ویتنر، رییس تحقیقات بازار در بانک سوسیته جنرال دراین باره به بلومبرگ گفت: «سعودی‌ها سیگنال‌های واضحی درباره بازه قیمتی مورد انتظارشان به بازار ارسال می‌کنند؛ چرا که دقیقا همان زمانی که قیمت در حال افت بود، این کشور تولید خود را کاهش داد».

نفت بیشترین کاهش ماهانه خود در دو سال اخیر را در ژوئیه سال جاری تجربه کرد. به گزارش بلومبرگ، افزایش تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده و تبعات آن یعنی کاهش رشد اقتصادی جهانی و کاهش تقاضا برای نفت عامل این کاهش قیمت بوده است. همزمان با اعمال تحریم‌های امریکا علیه صادرات نفت خام ایران، عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان اعلام کرد حاضر است تولید خود را افزایش دهد. اما اینکه چه مقدار عرضه از سوی این کشور برای ثبات بازار لازم است خود محل سوال است. به گزارش بلومبرگ نفت وست‌تگزاس اینترمدیت تحویل سپتامبر روز گذشته در ساعت31: 10 صبح به وقت لندن، با 37 سنت افزیش در قیمت 68 دلار و 85 سنت در هر بشکه معامله شد. روز جمعه قیمت نفت خام امریکا با 47 سنت کاهش در قیمت 68 دلار و 49 سنت ایستاده بود. قیمت نفت برنت تحویل اکتبر هم با 35 سنت افزایش به 73 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید. نفت دریای شمال نیز در روز آخر هفته گذشته با 24 سنت کاهش به 73 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید. شکاف قیمتی میان دو شاخص اصلی بازار جهانی نفت خام نیز به 5 دلار و 83 سنت رسیده است.

 

ارسال نظر