کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۹۴

تصویب افزایش قیمت آب شرب تهران

تسنیم| طبق تصمیم اخیر مسوولان مربوطه، قیمت مصرفی آب بر روی هر قبض، به میزان ۱۰۰۰ تومان در هر ماه برای پایین شهر نشینان و ۲۰۰۰ تومان در هر ماه برای بالای شهر نشینان از پاییز امسال افزایش خواهد یافت.

در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر تهران با محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مصوب شد تا قیمت مصرفی آب شرب تهران از 7 تا 15 درصد افزایش یابد.

این میزان افزایش که قرار است از پاییز امسال اجرایی شود، به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، 1000 تومان در هر ماه برای پایین شهر نشینان و 2000 تومان در هر ماه برای بالای شهر نشینان خواهد بود.

بختیاری در این خصوص بیان کرد: در جلسه‌ای که در شورای شهر تهران داشتیم، گزارشی از وضعیت آب تهران و قیمت تمام شده و نیز قیمتی که از شهروندان دریافت می‌کنیم، ارایه دادم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران قیمت متوسط پرداختی هر متر مکعب آب از سوی شهروندان تهرانی را 600 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هزینه تمام شده تامین هر متر مکعب آب برای تهران در حدود 2500 تومان است.

بدین معنی که در حال حاضر یک چهارم هزینه انجام شده برای تامین آب از شهروندان تهرانی دریافت می‌شود.

رکوردزنی تولید بنزین پالایشگاه خلیج‌فارس

شانا|مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از رسیدن مقدار تولید بنزین این پالایشگاه به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز خبر داد.

محمد علی دادور با بیان اینکه تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تا پایان شهریورماه به ۳۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد، افزود: تولید این پالایشگاه درشرایط پایداری قرار دارد و پنج‌شنبه، ۱۱ مردادماه از ۲۶ میلیون لیتر به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز رسید.

وی افزایش تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این پالایشگاه برای رفاه حال مردم دانست و افزود: کارکنان این پالایشگاه برای رفاه مردم در تامین پایدار تولید بنزین کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت نیز در جریان سفر امروز به شمال کشور تاکید کرد: هیچ مشکلی در تولید و توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور وجود ندارد و مردم نیز هیچ نگرانی و دغدغه‌ای بابت توزیع بنزین نداشته باشند.

 

ارسال نظر