کاهش اندک قیمت طلای سیاه

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۷۴۵
کاهش اندک قیمت طلای سیاه

در پی انتشار پیمایش رویترز که نشان می‌داد تولید اوپک در ماه ژوئیه به بیشترین میزان خود در سال 2018 رسیده است، روز سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و اوراق آتی برنت بیشترین کاهش ماهانه را در دو سال آخیر به ثبت رساند.

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت تحویل در سپتامبر در ساعت 6:45 به وقت گرینویچ، با 25 سنت یا ۰.3 درصد کاهش، به 74 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. این در حالی بود که این قرارداد روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش داشت. قرارداد تحویل سپتامبر روز جاری منقضی می‌شود و قرارداد اکتبر با ۰. 3 درصد کاهش، 75 دلار و 35 سنت در هر بشکه بود.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا که روز دوشنبه بیش از دو درصد صعود کرده بود، 24 سنت یا ۰.3 درصد کاهش یافت و به 69 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۶ درصد کاهش ماهانه نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از ژوییه سال ۲۰۱۶ است در حالی که بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا 5.8 درصد کاهش ماهانه داشته که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از مارس سال ۲۰۱۷ است.

بر پایه نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ژوییه به میزان 70 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به بالاترین حد خود در سال ۲۰۱۸ رسیده است. اوپک مجموعا 32 میلیون و 64 هزار بشکه در روز نفت در ژوییه تولید کرد تا بالاترین میزان تولید در سال میلادی جاری را به ثبت رساند. این گروه صادرکننده نفت و متحدانش برای کاهش تاثیر حذف سهم نفت و سومین تولید‌کننده نفت اوپک در آستانه بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، در ماه ژوئن موافقت کردند میزان عرضه خود را افزایش دهند. به نظر می‌رسد که رییس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، رویکرد سهل‌گیرانه‌تری را نسبت به ایران اتخاد کرده است. وی روز دوشنبه عنوان کرد که حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با رییس‌جمهور ایران دیدار کند. این اظهارنظر تنها یک هفته پس از این اعلام شد که ترامپ ایران را با شدیدترین لحن تهدید کرده بود. ایالات متحده بارها اعلام کرده که می‌خواهد صادرات نفت ایران را با استفاده از تحریم‌ها به صفر بکشاند. خبر بازگشت تحریم در ماه مه و پس از خروج امریکا از برجام اعلام شد و قرار است که رسما در ماه نوامبر اعمال محدودیت‌ها بر صادرات نفت ایران اجرایی شوند. ویراندرا چوهام از شرکت انرژی اسپکتش در سنگاپور در مورد وضعیت بازار در سنگاپور گفت: «با اینکه قیمت‌ها روز سه‌شنبه کاهش ملایمی را تجربه کردند، نشانه‌های از افزایش قیمت در بازار فراورده‌های نفتی مشاهده می‌شود. تقاضا برای محصولاتی از این قبیل رو به افزایش است و اگر قیمت در این بازار افزایش باشد، آنگاه قیمت نفت خام نیز افزایش خواهد یافت». به گزارش رویترز، ممکن است داده‌های مربوط به حجم ذخایر که در هفته جاری قرار است منتشر شود قیمت‌ها را افزایش دهد. در آستانه انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی امریکا، شش تحلیل‌گر در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که ذخایر نفت امریکا در هفته منتهی به ۲۷ ژوییه به میزان 3.2 میلیون بشکه کاهش یافته است.

 

ارسال نظر