کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۲۹

0.5 میلی‌متر، سهم بارش تیرماه

تسنیم| میزان بارش‌های تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۸۸ درصدی داشت.

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای تیرماه 97 تا پایان نخستین ماه تابستان، 0.5 میلی‌متر بارش در ایران ثبت شد. ثبت 0.5 میلی‌متر بارش در تیرماه 97 در حالی است که در تیرماه 96 میزان بارش‌های ثبت شده در کشور 4.1 میلی‌متر بود. در واقع میزان بارش‌های تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی 88 درصدی داشت. در پایان تیرماه 97، مجموع بارش‌های ایران در سال آبی جاری به 167.2 میلی‌متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی 27.4 درصدی و نسبت به متوسط درازمدت کاهشی 30.7 درصدی داشت. ایران در پاییز و زمستان سال آبی 97-96 بارش‌های بسیار کمی به خود دید و با وجود آنکه در اردیبهشت و خرداد سال 97، بارش نزولات جوی به نسبت سال گذشته و متوسط درازمدت بیشتر بود، کسری بارش جبران نشد و امسال بسیاری از سدهای کشور با کاهش محسوس سطح آب روبرو هستند.

قطع دوباره برق سازمان‌های پرمصرف

باشگاه خبرنگاران| امروز از سوی شرکت توزیع برق تهران بزرگ، دور دوم قطع برق ارگان‌ها و سازمان‌های پرمصرف برق که الگوی ابلاغی را رعایت نکرده‌اند، اجرایی می‌شود. پس از آنکه در یک نوبت (28 تیرماه سال جاری) برق 147 سازمان و اداراتی که الگوی مصرف برق و بخشنامه استانداری تهران مبنی بر مدیریت و کاهش مصرف انرژی را رعایت نکرده‌اند، قطع شد؛ امروز دور دوم قطع برق ارگان‌ها و سازمان‌های پرمصرف که الگوی ابلاغی را رعایت نکرده‌اند، اجرایی می‌شود.

طبق اعلام رسمی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با توجه به مصوبه هیات وزیران و ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مبنی بر قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت 13:30 و کاهش مصرف انرژی برق، کمیته ارزیابی و پایش این شرکت از ابتدای پیک تابستان 97 تاکنون، از 1200 نهاد دولتی و غیر دولتی اصلی شناسایی شده در شهر تهران، 986 دستگاه را مورد بازرسی قرار داد که از این تعداد، 648 دستگاه نسبت به قطع سیستم سرمایش اقدام کرده‌اند و 338 دستگاه الزامات ابلاغ شده را رعایت نکرده‌اند که ضمن ابلاغ اخطار کتبی، نسبت به قطع برق 147 سازمان و نهاد شامل وزارت‌خانه، ساختمان مرکزی برخی از بانک‌ها، ساختمان مرکزی بیمه، ساختمان اداری مدیریتی استانی ادارات بی‌توجه به صدور اخطار اقدام شد.

کمیته پایش و ارزیابی مصرف ادارات در این خصوص اعلام کرد: با توجه به افزایش دما و پایداری هوای گرم طی روزهای آینده در شهر تهران، ضروری است ارگان‌ها و ادارات در بخش دولتی و خصوصی با رعایت ابلاغیه استانداری، هموطنانمان را همراهی کنند و در این راستا از مشترکین پایتخت درخواست داریم، تنها با 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، ما را در تامین برق پایدار شهر تهران یاری رسانند.

 

ارسال نظر