کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۱۸

   پیشروی خرید نفت چین از ایران

ایسنا| یک مقام ارشد شرکت سینوپک گفت: تحریم‌های جدید امریکا هیچ تاثیری بر خرید نفت چین از ایران نداشته و واردات از این کشور مطابق با تقاضا پیش می‌رود. به گزارش ایسنا به نقل از پلاتس، این مدیر سینوپک همچنین عنوان کرد اگر دولت تعرفه ۲۵درصدی برای محصولات انرژی امریکایی را اجرایی کند، پالایشگاه‌های نفت چینی ممکن است قادر نباشند نفت خام امریکا را وارد کنند. برمبنای قیمت‌های فعلی نفت، تعرفه پیشنهادی چین هزینه نفت خام امریکا که به چین تحویل داده می‌شود را حداکثر ۱۸ تا ۱۹ دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد و این از نظر اقتصادی منطقی نیست. در چنین وضعیتی، پالایشگاه‌های چینی به‌دنبال منابع جایگزین برای گریدهای نفتی سبک‌تر خواهند بود یا نسبت بلندیگ را در واحدهایی که نفت امریکا را وارد می‌کنند تغییر خواهند داد. سینوپک انتظار دارد مجموع واردات نفت خام از امریکا به دلیل تقاضای قوی، از نظر ارزش در سال ۲۰۱۸ بیش از دو برابر افزایش پیدا کند اما اگر تعرفه‌های پیشنهاد شده وضع شوند چنین اتفاقی روی نخواهد داد. برای نفتی که از ایران خریداری می‌شود، پالایشگاه‌های نفت در چین از کشتی‌هایی استفاده می‌کنند که در برابر تحریم‌های امریکا آسیب‌پذیر نیستند و بنابراین تجارت نفت با ایران از تصمیم امریکا برای وضع تحریم‌های جدید علیه تهران، هیچ تاثیری نمی‌پذیرد.

   حضور شرکت حفاری در کشورهای خارجی

ایسنا|مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از مذاکره ایران و عراق برای انجام عملیات حفاری توسط ایران در این کشور خبر داد. سپهر سپهری در مورد برنامه این شرکت برای حضور در کشورهای خارجی توضیح داد: برای تحقق این هدف فعالیت‌هایی انجام شده است. پتانسیل خوبی برای این موضوع در کشور عراق وجود دارد. عراق از شرکت ملی حفاری دعوت کرد تا در مناقصات بین‌المللی این کشور شرکت کند. وی افزود: شرکت ملی حفاری در مناقصات مذکور شرکت کرده و فعلا در مرحله ارزیابی قرار دارد. در این راستا مذاکرات مستقیمی هم با شرکت حفاری عراق داشته‌ایم و آنها هم اعلام آمادگی کرده‌اند که به صورت مشترک در این زمینه همکاری کنیم. در این راستا سفری به عراق داشتم و مستقیم مذاکره کردم.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به این پرسش که مذاکرات مذکور چه زمانی به نتیجه می‌رسد و چه کشورهای دیگری هدف این تعامل هستند؟ پاسخ داد: مشخص شدن نتایج مذاکرات به زمان نیاز دارد، اما امیدواریم انجام شود. اولویت ما برای این هدف عراق است، زیرا این کشور پتانسیل بسیار خوبی دارد. دیگر کشورهای هدف عمان و بعد قطر هستند. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بازاریابی و حضور در کشورهای دیگر به عنوان اهداف این شرکت در سال ۱۳۹۷ یاد کرد.

  پرداخت پول بنزین با موبایل به‌زودی

 شانا| با بهره‌برداری از نسل جدید کارتخوان‌های سوخت، همه نازل‌ها در سراسر کشور به سیستم دریافت سوخت و پرداخت وجه به صورت همزمان مجهز می‌شوند تا شهروندان با استفاده از کارت‌های بانکی یا از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند. به گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فناوری‌ ایجاد شده روی کارتخوان‌های جدید، قابلیت توزیع سوخت و انجام عملیات‌ بانکی را دارد و به زودی همه نازل‌ها به سیستم دریافت سوخت و پرداخت همزمان مجهز می‌شوند. با تجهیز نازل‌ها، دریافت‌کنندگان سوخت می‌توانند با وارد کردن کارت‌های بانکی خود یا از طریق تلفن همراه پرداخت وجه سوخت را انجام دهند. با بهره‌برداری از نسل جدید کارتخوان‌ها، هزینه‌های تامین، نگهداشت و پشتیبانی از طریق شبکه بانکی کشور و بخش خصوصی از دوش دولت حذف خواهد شد. دخالت نکردن نیروی انسانی و کاربران در میزان سوخت دریافتی و پرداخت هزینه سوخت و همچنین کاهش قابل ملاحظه زمان سوخت‌گیری از دیگر مزایای کارتخوان‌های جدید است. برای اجرای نسل جدید کارتخوان‌ها از فناوری روزآمد استفاده شده است تا با ارائه خدمات مطلوب‌تر عملیات سوخت‌گیری تسهیل شود و استفاده از کارت سوخت شخصی اهمیت بیشتری پیدا کند.

 

ارسال نظر