دفاع از صادرات نفت خام در جهت نفع کشور

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۱۴

خانه ملت

 عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است، صادرات نفت بیشتر به نفع کشور و نسل آینده است. جلال میرزایی با اشاره به برداشت نادرست برخی از رهنمودهای رهبری درباره کاهش وابستگی به نفت گفت: این عده تلاش کردند که کشور به سمت صادرات نفت بیشتر حرکت نکند و متوجه نبودند که کاهش تولید نفت خام سبب می‌شود که قدرت چانه‌زنی ایران در بین کشورهای منطقه کاهش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد نفتی و میزان صادرات بیشتر نفت پشتوانه‌یی برای دیپلماسی و سیاست خارجی کشور بود، افزود: عده‌یی متوجه نبودند که کاهش صادرات نفت این پشتوانه را تهی و تضعیف می‌کند لذا اگر ایران امروز حدود 5 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کرد، تحریم کشور دشوارتر بود. وی ادامه داد: محدود بودن درآمد و صادرات نفت کشور سبب شد که امریکا با کمک برخی از کشورهای منطقه به خود جرات دهند که صنعت نفت و بازار صادراتی ایران را هدف قرار دهند. نماینده ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود کارشکنی‌ها در میان برخی از جریان‌ها در کشور صنعت نفت برای کشور استراتژیک است، یادآور شد: هر چه صادرات نفت بیشتر توسعه یابد به نفع کشور و نسل آینده است چراکه عده‌یی به اسم دلسوزی برای نسل آینده می‌گویند که نفت خام در زیر زمین بماند. وی افزود: این امکان وجود دارد که خودروها در آینده برقی شوند و تضمینی نیست که بازار فعلی نفت در آینده رونق داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان درآمدهای صادرات نفت را در کشور سرمایه‌گذاری کرد، تصریح کرد: با این اقدام ارزش افزوده بالایی برای نسل آینده باقی می‌ماند و به این ترتیب می‌توان به سازندگی و توسعه کشور برای نسل کنونی و آینده کمک کرد.

 

ارسال نظر