بین‌الملل

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۲۹

تحریم تاثیری بر صادرات گاز ندارد

ایرنا| معاون وزیر نفت بیان کرد: صادرات گاز پس از خروج امریکا از برجام نه تنها کاهش نیافته بلکه قرار است با آغاز صادرات به بصره در جنوب عراق به زودی افزایش نیز یابد.

حمیدرضا عراقی روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه‌یی بین شرکت ملی گاز و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جمع خبرنگاران درباره روند اجرای قراردادهای صادرات گاز و تاثیر خروج امریکا از برجام بر صادرات گاز کشورمان افزود: قرارداد بلندمدت صادرات گاز به کشورهای همسایه برقرار است و هیچ محدودیتی در زمینه صادرات نداریم. وی افزود: مصرف گازوییل و مازوت در نیروگاه بغداد در عراق از نظر اقتصادی و زیست محیطی به زیان این کشور است بنابراین ترجیح می‌دهند که از گاز استفاده کنند. معاون وزیر نفت درباره آخرین وضعیت صادرات گاز گفت: میزان صادرات گاز به بغداد روزانه به 18میلیون مترمکعب و ترکیه 30میلیون مترمکعب رسیده است.

احتمال تولید نفت در سطح سال 2016

شانا| وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که بازگشت تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک به سطح تولید پیش از اکتبر ۲۰۱۶ محتمل است.

به گزارش رویترز از مسکو الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز شنبه اعلام کرد: ممکن است کشورهای امضاکننده توافق جهانی کاهش عرضه نفت، تولید خود را به سطح ماه اکتبر سال ۲۰۱۶میلادی بازگردانند. سطح یاد شده مبنای کاهش تولید نفت در قالب توافق اوپک و غیراوپک بود. نواک گفت: هنگامی که توافق را تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید کردیم درباره چنین احتمالی سخن گفتیم. وی با اشاره به نشست اوپک و غیراوپک در وین اتریش در روزهای آینده گفت: با این همه در ماه ژوئن تصمیمی گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظر