کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۰:۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۷۱۳

 تیراندازی در پالایشگاه بیدبلند

ایلنا  هدایت‌الله درخشنده مدیر روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس درباره حادثه تیراندازی در محل پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس اظهار داشت: ساعت 2 شب سه‌شنبه دو راکب موتورسیکلت به سمت خودروهای حراست پالایشگاه تیراندازی کردند و پس از آن متواری شدند. وی افزود: در پی این حادثه هیچ یک از نیروهای حراست درگیری‌ای با آنان نداشتند و هیچ آسیب جانی نیز نداشته‌ایم. مدیر روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر امنیت کامل در پالایشگاه برقرار است و کارکنان مشغول کار هستند و حتی بسیاری از وقوع حادثه خبر ندارند. وی درباره انگیزه این تیراندازی گفت: هنوز انگیزه موتورسواران از این اقدام مشخص نیست، دوربین‌های مداربسته کلیه اقدامات را ثبت کرده‌اند و فیلم‌ها برای پیگیری در اختیار نیروهای امنیتی- قضایی قرار می‌گیرد. درخشنده برخی اظهارنظرها مبنی بر اشتغال نیروهای بومی و غیربومی را در وقوع این حادثه تکذیب کرد. وی یادآور شد: درگیری رییس حراست پالایشگاه با راکبان موتورسیکلت نیز صحت ندارد، زیرا او در زمان وقوع حادثه در محل پالایشگاه حضور نداشته است.  

 نفت در کانال 73 دلار

تسنیم  در حالی که افزایش میزان ذخایر نفت خام امریکا و رشد میزان تولید نفت این کشور، روند افزایش متوالی قیمت نفت طی رزوهای اخیر را مختل کرده، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 12سنت کاهش نسبت به رقم پایانی روز قبل به 73 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز سه‌شنبه تا رقم 75 دلار و 47 سنت بالا رفت که بیشترین رقم ثبت شده از نوامبر 2014 تاکنون بود. قیمت نفت خام امریکا نیز دیروز با 7 سنت کاهش به 67 دلار و 63 سنت رسید. قیمت نفت وست‌تگزاس‌اینترمدییت امریکا در اوایل ماه آوریل تا رقم 69 دلار و 56 سنت بالا رفته بود. یکی از عوامل اصلی موثر در پایان یافتن دوره مازاد عرضه، کاهش تولید اوپک و متحدانش بوده که از سال 2017 آغاز شده است. ریسک‌های سیاسی‌ای که عرضه نفت در خاورمیانه، ونزوئلا و آفریقا را تهدید می‌کند نیز از دیگر عوامل برطرف شدن مازاد عرضه بوده است. اکنون با شرایط جدید به وجود آمده و در حالی که تولید نفت برای اکثر تولیدکنندگان امریکایی حتی در زیر 40دلار هم سوددهی دارد احتمالا تعداد سکوهای حفاری نفتی در امریکا بیش از پیش افزایش خواهد یافت.  

 شکست یک رویای نفتی

 ایسنا  شرکت «CEFC چاینا انرژی» با افزایش فشارهای مالی و دولتی ممکن است حداکثر نیمی از ۳۰۰۰۰کارمند خود را تعدیل کند. به گزارش رویترز، ژوانگ جیانگ ژونگ، معاون مدیر واحد تحقیقات بین‌الملل CEFC در حاشیه یک کنفرانس انرژی در شانگهای گفت: ما در تلاشیم تا فعالیت‌ها و کارکنانمان را یکپارچه کنیم و امیدوارم که در شرایط دشوار کنونی موفق شویم. وی آمار مشخصی برای تعدیل کارکنان شرکت نداد اما اظهار کرد بیش از ۱۰۰۰۰نفر خواهد بود. توافق برای خرید سهمی در شرکت روس‌نفت از مشکلات مالی تاثیر پذیرفته اما مذاکرات پیرامون توافق مذکور ادامه دارد. رشد سریع CEFC سال گذشته که توافق کرد ۹میلیارد دلار سهم در روس‌نفت خریداری کند، اتفاق افتاد. این توافق اوج تلاش‌های یه جیانگ مینگ، رییس هیات‌مدیره CEFC برای همسو کردن فعالیت این شرکت با اهداف سیاسی و اقتصادی خارج از کشور شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین بود. اما پس از اینکه یه جیانگ مینگ که از مدیریت کناره‌گیری کرده است از سوی مقامات تحت تحقیقات قرار گرفت و مشکلات مالی بروز کرد، اوضاع در سال جاری متلاطم شد. این شرکت به دنبال فروش دارایی‌های ملکی و یک کارگزاری خود است و گروه سیتیک چین ۴۹درصد سهم در فعالیت‌های اروپایی CEFC را خریداری می‌کند. رویترز اوایل هفته جاری گزارش کرده بود که سیتیک به دنبال خرید دارایی‌های نفتی CEFC در ابوظبی است.

 

ارسال نظر