کمبود بنزین در ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۸۰

گروه انرژی   به‌دنبال انتشار برخی اخبار در مورد معضل سوخت‌‌رسانی در استان سیستان و بلوچستان و به ‌ویژه ایرانشهر «تعادل» با یکی از افراد محلی تماس گرفته و از او درباره وضعیت توزیع بنزین و دلیل وضع موجود سوالاتی پرسید، این فرد با تایید شلوغی دلیل آن را مطمئن نبودن مردم از وجود سوخت در منطقه توصیف کرد. مشروح گزارش را در ادامه می‌خوانید.

صبح دیروز فاطمه کوهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن اشاره به افزایش 32درصدی مصرف بنزین  استان سیستان و بلوچستان در روز جمعه نسبت به همین تاریخ در سال گذشته درباره صف طولانی در جایگاه‌های عرضه سوخت در برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این صف‌ها به دلیل نوسانات نرخ دلار و نگرانی مردم بابت ارز بوده و ارتباطی به کمبود سوخت ندارد. در همین حال فرماندار ایرانشهر که طولانی‌ترین صف‌ها در جلو پمپ‌ بنزین‌های این شهر تشکیل شده بود به ایرنا گفت: به دلیل اختلال در حمل و ارسال به موقع سوخت به ایرانشهر در 24 ساعت گذشته جایگاه‌های عرضه بنزین این شهرستان با مشکل مواجه شدند و شاهد صف‌های طولانی بودیم. وی افزود: پس از پیگیری‌های لازم سوخت وارد ایرانشهر شده و عرضه سوخت در جایگاه‌ها به روال عادی بازگشته است. مردم نباید دغدغه‌یی برای تامین سوخت داشته باشند و مسوولان نیز تلاش می‌کنند تا این‌گونه مشکلات پیش نیاید.

«تعادل» در همین ارتباط سراغ یکی از افراد محلی رفت. این فرد پس از تایید صف‌های طولانی جلو پمپ بنزین‌ها عنوان کرد که در میان پمپ بنزین‌های موجود در ایرانشهر تنها یک یا دو پمپ بنزین هنوز به ارائه خدمات مشغول هستند و مابقی موقتا به کار خود پایان داده‌اند. وی همچنین گفت که جلو همین پمپ بنزین‌های فعال هم صف بسیار طولانی از ماشین‌ها دیده می‌شود. زمانی که از وی در مورد دلیل احتمالی شلوغی پمپ بنزین‌ها در ایرانشهر سوال شد، او به کمبود سوخت و عدم تامین سوخت شهر اشاره کرد. در همین حال، فیلم صف طولانی کامیون‌ها و خودروها در پمپ بنزینی در مهرگان دلگان از توابع ایرانشهر نیز روز شنبه و بعد از آن در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن راننده یکی از کامیون‌ها عنوان می‌کند که کامیون‌ها از یک روز قبل در صف خرید گازوییل در این پمپ بنزین هستند.  سابق بر این نیز تعداد کم جایگاه‌های سوختی در جنوب استان سیستان و بلوچستان در خبرها آمده بود. آنچه اتفاقات 48 ساعت اخیر را متمایز می‌کند، تقاضای بیش از حد معمول سوخت در استان سیستان و بلوچستان است. فاطمه کوهی در این باره گفته است: «روز گذشته در چابهار، ایرانشهر و نیکشهر که شاهد ازدحام بیشتری در جایگاه‌های عرضه سوخت بوده‌ایم، میزان مصرف بنزین به یک میلیون و 364هزار لیتر رسید که نسبت به یکم اردیبهشت سال گذشته 32درصد رشد داشته است، همچنین مصرف نفت‌گاز در روز گذشته 57درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و به یک میلیون و 102 هزار لیتر رسیده بود.»

ایرانشهر در جاده ترانزیتی چابهار – میلک واقع‌ شده است و روزانه بیش از 50هزار نفر از شهرستان‌های همجوار به این شهر تردد می‌کنند. با این همه نمی‌توان این افزایش آنی تقاضای بنزین را صرفا به پای این عوامل گذاشت. تماس‌های «تعادل» با شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان از قبیل خاش و زاهدان از خلوتی جایگاه‌های سوخت‌رسانی در این شهر‌ها خبر می‌دهد.

 

 

ارسال نظر