ادامه جست‌و‌جو برای مسافر بالگرد بل 212

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۷۹

گروه انرژی   پیگیری‌های «تعادل» نشان می‌دهد هنوز نشانه‌یی از «بهروز موسوی» آخرین فرد مفقوده شده‌ هلی‌کوپتر شرکت نفت فلات قاره پیدا نشده و عملیات جست‌وجو در آب‌های خلیج فارس ادامه دارد. روز گذشته نریمانیان، سخنگوی کمیته بحران شرکت نفت فلات قاره که برای این حادثه تشکیل شده است به «تعادل» گفت:«متاسفانه هنوز نشانه‌یی پیدا نشده است، برخی از مدیران ما در محل حاضر هستند و عملیات جست‌وجو ادامه دارد. غواصان درحال جست‌وجو هستند اما هنوز نشانه‌یی نیافته‌اند». دیروز همچنین محمدتقی شاهپوری، مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران در پیامی ویدئویی که از طریق کانال تلگرامی

«Aviation Channel» منتشر شد، توضیحاتی را درخصوص وضعیت سامانه هلی‌کوپتری ایران و نوع بل 212 که در این سانحه سقوط کرد، ارائه کرده و از ایمن بودن این هلی‌کوپتر دفاع کرد.

ساعت ۲۰ و ۳۰دقیقه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته بالگردی که یک بیمار سکته قلبی را از چاه نفتی رسالت در منطقه لاوان به کیش می‌برد دچار سانحه شده و بلافاصله خبر مرگ 2 تن از سرنشینان این بالگرد تایید شد. یکی از سرنشینان این بالگرد نجات یافت و از روز سه‌شنبه تاکنون عملیات برای یافتن 2 سرنشین دیگر ادامه داشت.  با گذشت 4 روز از سانحه سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره، پیکر یک نفر از 2 مفقودی سانحه روز جمعه در آب‌های خلیج فارس پیدا شد اما فرد دوم همچنان مفقود است. آن‌ طور که سخنگوی کمیته مدیریت بحران شرکت نفت فلات قاره می‌گوید، کشتی‌ها درحال اسکن کف دریا برای یافتن نشانه‌یی از این مسافر بالگرد بل 212 هستند.  بررسی‌های«تعادل» نشان می‌دهد، بالگردی که سقوط آن تا لحظه تنظیم این گزارش باعث فوت شدن 3تن، مجروح شدن یک نفر و ناپدید شدن یک نفر دیگر از کارکنان سکوى رسالت شده است، آبان ماه سال 1394و طی یک مناقصه به اجاره شرکت نفت فلات قاره درآمده بود.

نریمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا این بالگرد مجهز به جعبه سیاه بوده است یا خیر، عنوان کرد که تیم سازمان هواپیمایی کشوری درحال بررسی ابعاد ماجرا بوده و هنوز گزارش خود را ارسال نکرده‌اند. سخنگوی کمیته بحران نفت فلات قاره تایید کرد که یک بالگرد دیگر مشابه با بالگردی که روز سه‌شنبه سقوط کرد در اختیار این شرکت بوده و اکنون درحال فعالیت است.

نریمانیان پیش از این عنوان کرده بود که این بالگرد متعلق به ساخه بوده است. ساخه نام مخفف «سازمان خدمات هلی‌کوپتری» است و بل 212 نیز ازجمله بالگردهای این سازمان به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساخه در واقع شرکتی دولتی وابسته به وزارت نفت است.  محمدتقی شاهپوری، مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری کشور دیروز در پیامی ویدئویی عنوان کرد که سال گذشته بیش از 1300ساعت پرواز بدون حادثه هلی‌کوپتر در ایران رقم خورده است. او در ادامه توضیح داد بل 212 که روز سه‌شنبه پس از ترک سکوی نفتی رسالت دچار سانحه شد یکی از ایمن‌ترین بالگردها و مجهز به تمام نیازهای پرواز در شب بوده است. او همچنین تاکید کرد که کاپیتان سهیلی و مرحوم کاپیتان فتاحی از زبده‌ترین خلبانان هلی‌کوپتری ایران بوده‌اند که هم در دوران جنگ تحمیلی و هم در سال‌های اخیر در عملیات‌های مهمی حضور داشتند. مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری کشوری عنوان کرد که از روز نخست حادثه برای بررسی وضعیت به منطقه لاوان سفر کرده است.

 

 

ارسال نظر