کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۵۴

جلسه زنگنه و کمیسیون انرژی در وزارتخانه

خانه‌ملت  عضو هیات‌رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نشست مشترک این کمیسیون و وزارت انرژی خبر داد.

سیدعلی ادیانی، با اشاره به دستور کار روز گذشته کمیسیون انرژی اظهار داشت: کمیسیون انرژی، روز سه‌شنبه جلسه‌یی نداشت و در صحن کمیسیون کارگروه تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران تشکیل جلسه دادند.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی ادامه داد: بعد از اتمام نشست کارگروه تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران، اعضای کمیسیون انرژی برای حضور در نشست مشترک به وزارت نفت رفتند. نماینده قائمشهر در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: نشست مشترک کمیسیون انرژی با وزیر و معاونان وزارت نفت درخصوص بررسی اقدامات این وزارتخانه در سال 97 بود.

سرمایه‌گذاری اندونزی در میدان نفتی منصوری ایران

تسنیم  رایزن بازرگانی ایران در اندونزی از سرمایه‌گذاری این کشور در میدان نفتی منصوری ایران خبر داد. انورکمری در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به این جمله که اندونزی یک کشور بسیار بزرگ و در حال توسعه است، افزود: زیرساخت‌های این کشور به‌شدت در حال گسترش است. وی همچنین با بیان اینکه نفت یکی از نیازهای اساسی اندونزی است، اظهار داشت: روزانه یک‌میلیون و 600 هزار بشکه نیاز نفتی کشور نامبرده است که نیمی از این میزان به صورت واردات تامین می‌شود. رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در اندونزی به سبب پایین بودن قیمت نفت و هزینه‌های اکتشاف دچار رکود شده و این کشور امروز به‌دنبال سرمایه‌گذاری در میادین نفتی سایر کشورهای جهان است. وی در ادامه افزود: تامین نفت موردنیاز صنایع داخلی ازجمله اهداف سرمایه‌گذاری اندونزی در میادین نفتی سایر کشورها به‌ویژه میدان نفتی «منصوری» و «آب تیمور» ایران است. کمری بیان داشت: موافقت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با سرمایه‌گذاری اندونزی در میدان نفتی منصوری دریافت شده است. وی تصریح کرد: این قرارداد هم‌اکنون در مسیر حقوقی قرار دارد و به‌زودی به امضای مقامات دو کشور ایران و اندونزی می‌رسد. رایزن بازرگانی ایران در اندونزی همچنین در پاسخ به این پرسش که سطح فناوری شرکت‌های نفتی اندونزی چه میزان است، گفت: شرکت ملی نفت کشور اندونزی یکی از شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی و در عین حال از سطح فناوری روز دنیا برخوردار است. وی افزود: این شرکت هم‌اکنون در پروژه‌های نفتی کشور عراق، الجزایر، نیجریه و روسیه سرمایه‌گذاری کرده و در حال فعالیت است.

 

ارسال نظر