باران‌ تاثیری در بحران خاموشی تابستان ندارد

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۵۲

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیر گفت: با وجود بارش باران در روزهای گذشته باید اعلام کرد که متاسفانه این میزان بارندگی تاثیری در تولید نیروگاه‌های برقابی و حل بحران خاموشی در تابستان ندارد.

محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بارندگی‌هایی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم تاثیر چندانی بر سفره‌های آبی و ذخیره سدهای کشور نداشته است، گفت: قطعا این میزان بارش تاثیری در خاموشی‌های تابستان نخواهد داشت.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: کمبود منابع آبی، مشکل جدی را در تابستان برای تامین برق ایجاد خواهد کرد که لازم است از هم‌اکنون تدابیر لازم برای جلوگیری از خاموشی صورت گیرد.

حقی‌فام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حداقل ۳۰۰۰مگاوات کمبود برق ناشی از کاهش فعالیت نیروگاه‌های برقابی داشته باشیم، گفت: با توجه به رشد جمعیت و شرایط دیگر ممکن است که میزان کمبود از این میزان افزایش یابد اما سعی خواهیم کرد که تا حد امکان از خاموشی‌های فصل تابستان جلوگیری کنیم.

پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت امسال میزان تولید نیروگاه‌های برقابی ۶۰۰۰ مگاوات شود که این کاهش تولید در قیاس با سال گذشته به همراه اضافه رشد طبیعی مصرف که امسال نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده، کشور را با شرایطی روبه‌رو خواهد کرد که حتی با وارد شدن نیروگاه‌های جدید رقمی حدود ۳۰۰۰تا ۴۰۰۰مگاوات برای قله مصرف پیک تابستان سال ۱۳۹۷ کاهش تولید داریم. همچنین با توجه به مصرف بسیار بالای برق توسط سیستم سرمایشی ازجمله کولرهای گازی نگرانی‌هایی به وجود آمده که وزارت نیرو درصدد است تا با اصلاحاتی جزئی و موثر در ساخت تجهیزات مربوط به این نوع کولرها ۳۰درصد میزان مصرف در این بخش را کاهش دهد.

 

 

ارسال نظر