کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۰:۲۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۷۴۵

رکوردزنی نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق

ایرنا| حسین غفاری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر روز گذشته عنوان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته 6 میلیارد و 800 میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه سراسری برق کشور تحویل داد.

وی افزود: ویژگی مهم دیگر نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته قابلیت در دسترس بودن بالای تولید برق بود که در زمان بهره‌برداری تنها 10.5ساعت قطعی از شبکه برق سراسری داشت و در سایر زمان‌ها در اختیار دیسپاچینگ ملی بود.

غفاری اضافه کرد: بر همین اساس ضریب بهره‌برداری سالانه (نسبت زمان اتصال به شبکه به طول سال گذشته) به عدد 85.3درصد رسید که حدود 9 درصد بالاتر از مقدار مشابه در سال 1395 است.

غفاری گفت: در خردادماه سال گذشته نیروگاه بوشهر در زمینه شاخص ضریب بار واحد (نسبت انرژی الکتریکی تولیدی به نامی) رکورد 102.1درصد را ثبت کرد. وی یادآور شد: این رکورد بیانگر این است که نیروگاه اتمی بوشهر در خردادماه سال گذشته موفق شد با حفظ تمام موارد ایمنی، 2درصد بیشتر از مقدار نامی انرژی الکتریکی برق تولید کند.

افزایش ۵۰درصدی سهم نفتکش‌های ایران در جهان

ایسنا| مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از افزایش ۵۰ درصدی سهم این شرکت در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: این شرکت مجددا به عضویت اینترتانکو و بیمکو درآمده است.

نصرالله سردشتی افزود: از ژانویه سال ۲۰۱۶میلادی که تحریم‎ها لغو شد، توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‎المللی به حدود ۵۰ درصد افزایش دهیم.

وی از عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بین‎المللی مالکان مستقل کشتی‎های نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بین‎المللی شرکت‌های نفتی (OCIMF) محقق شد، همچنین در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ‎ ISO 9001:2015 و گواهینامه ISO 2015:14001 از موسسه رده‎بندی DNV. GL شدیم که این اقدامات دستاورد قابل توجهی برای این شرکت در راستای بازگشت به بازارهای بین‎المللی به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر