مرگ 2سکوبان نفتی بر اثر سقوط مینی‌بوس

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۶۴

 گروه انرژی|

2سکوبان مشغول در چاه نفتی بی‌بی‌حکیمه عصر روز یک‌شنبه هنگامی که سوار مینی‌بوسی که حامل کارکنان شیفت شب دستگاه حفاری 22 فتح شرکت ملی حفاری ایران بودند، جان خود را به دنبال انحراف مینی‌بوس از جاده و سقوط به ته دره در منطقه «کاکامبارک» از دست دادند. کاکامبارک در ۷۰ کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران و در نزدیکی بقعه بی‌بی حکیمه (س) قرار دارد. آن‌طور که شرکت ملی حفاری ایران گزارش داده است، این مینی‌بوس 17مسافر داشته است که سید احسان موسوی و محمد یعقوبی هر 2 سکوبان، یکی پیمانکاری و دیگری قراردادی، به دلیل نشستن در صندلی جلو جان خود را از دست دادند و باقی مسافران عازم بیمارستان شدند. در ساعت‌های ابتدایی حال حسن نوروزی یکی دیگر از مسافران این مینی‌بوس وخیم گزارش شد اما ابوذر بهمنی مدیر روابط‌عمومی شرکت ملی حفاری در گفت‌وگو با «تعادل» عنوان کرد که حال او بهبود پیدا کرده است.

جاده‌یی که آشنایان با منطقه آن را «صعب‌العبور» توصیف می‌کنند، جان 2 سکوبان مشغول در دستگاه حفاری 22 فتح شرکت ملی حفاری ایران در چاه نفتی بی‌بی‌حکمیه را گرفت. این چاه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و از سال 1341 تاکنون تولید نفت داشته اما مرگ نتیجه آن نبوده است.

یک‌شنبه اما احسان موسوی و محمد یعقوبی یکی 31 ساله و دیگری 32 ساله برای آخرین بار با خانواده خود خداحافظی کرده تا عازم محل کار شوند و هرگز بازنگشتند. طبق پیگیری‌ خبرنگار «تعادل» احسان موسوی سکوبان پیمانکاری شرکت ملی حفاری 32 سال داشته، متاهل و پدر 3 فرزند بوده است. محمد یعقوبی نیز 31 سال داشته و یک‌سال از ازدواج او می‌گذشته است.

احسان موسوی 10سال و محمد یعقوبی 7سال سابقه کار در شرکت ملی حفاری ایران را داشته‌اند. سوابقی که یک‌شنبه 19 فروردین 1397 نقطه پایانی بر آنها محسوب شد.

این روز از سویی نقطه آغازی بر حوادث منجر به مرگ کارکنان صنعت نفت در سال جدید به حساب می‌آید. این وضعیت بسیاری از کارکنان در این صنعت و خانواده‌های آنها را نگران کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در خصوص سانحه روز گذشته تا به لحظه تنظیم این گزارش 6 نفر از مسافران مینی‌بوس حامل کارکنان شرکت حفاری با شکستگی دست و پا مواجه شده‌اند که سیروس عسگرزاده راننده این مینی‌بوس نیز که راننده خاور بوده است در میان آنها قرار دارد.

هنوز مشخص نیست که مینی‌بوس فوق‌الذکر به چه دلیل از مسیر خود منحرف شده است؟

آن‌طور که عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران گفته است یکی از کشته‌شدگان این سانحه در دم جان خود را از دست داده و نفر دیگر در راه بیمارستان فوت کرده است.

او همچنین در تشریح جزئیات سانحه عصر یک‌شنبه گفته است: « یک دستگاه مینی‌بوس ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه روز یک‌شنبه هنگام جابه‌جایی نیروهای شرکت ملی حفاری نفت در محل کاکامبارک بی‌بی حکیمه در جنوب گچساران واژگون شد.»

به گزارش «تعادل» کبنانیوز که از رسانه‌های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد به حساب می‌آید، نوشته است که حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۰ تا ۹۵ بیش از یک‌هزار کشته، ۳۰هزار زخمی و ۱۵۰ضایعه نخاعی در پی داشته است.

همچنین کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بهمن ماه سال گذشته از رشد ۹.۲درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این استان در ۱۰ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داده بود.

پیش از این ایرنا در گزارشی نوشته است که وجود گره‌های ترافیکی درون‌شهری، کمبود زیرساخت‌های جاده‌یی و خطاهای انسانی از چالش‌هایی است که متخصصان به عنوان دلایل اصلی سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد ذکر می‌کنند.

گفتنی است، میدان نفتی بی‌بی حکیمه در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران قرار دارد و دکل 22 فتح شرکت ملی حفاری ایران در این منطقه در حال حفر یک حلقه چاه است.

 

 

ارسال نظر