بین‌الملل

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۱۵۷

چند روز تا آغاز سوآپ نفتی با عراق

ایلنا  رییس شرکت بازرگانی نفت عراق خبر از آغاز سوآپ نفتی با ایران طی دو هفته آینده را داد. به گزارش سایت خبری اویل پرایس، علاء الیاسری رییس شرکت بازرگانی نفت عراق (SOMO) در یک گفت‌وگو بیان کرد که انتقال نفت کرکوک به ایران براساس توافقنامه سوآپ نفتی و به مقدار اولیه 30هزار بشکه در روز از دو هفته آینده آغاز خواهد شد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مذاکره بغداد و دولت اقلیم کردستان، انتقال نفت شمال عراق به ترکیه درآینده نزدیک دوباره از سر گرفته شود.

ازسرگیری تبادل برقی با ترکمنستان

ایسنا  وزیر نیرو در سفر به ترکمنستان از راه‌اندازی مجدد خط دوم انتقال برق از ترکمنستان به ایران و اجرایی شدن خط سوم انتقال برق بین دو کشور خبر داد. رضا اردکانیان که به همراه رییس‌جمهور به کشور ترکمنستان سفر کرده است، اظهار کرد: پروژه خط سوم انتقال برق از سمت ایران که از مشهد به سرخس اجرا شده ولی از سمت ترکمنستان از سرخس به مرو هنوز اجرا نشده، سریعا باید مورد اجرا قرار بگیرد.

تفاهمنامه برقی نفتی‌ها با ایتالیا

ایرنا  شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از ایران با شرکت آنسالدو ایتالیا با هدف جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل (Flare) در فاز ۱۲ میدان گازی پارس‌جنوبی برای تولید برق و نوسازی تجهیزات نفت و گاز تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 

 

ارسال نظر