مسافرت‌های نوروزی چقدر بنزین خورد؟

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۹۱۵۴

گروه انرژی

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تعطیلات نوروزی و سفرهای مردم مصرف بنزین را به‌ شدت افزایش داد. امسال اما مصرف بنزین در قیاس با مدت مشابه سال جاری نیز افزایش زیادی را تجربه کرد. در نخستین آمار منتشر شده از سوی شرکت ملی پخش که مربوط به روز 7 فروردین می‌شد، اعلام شد که در این روز ۱۰۳میلیون و ۲۰۰هزار لیتر بنزین مصرف شده است. این در حالی بود که مصرف بنزین کل کشور در روز هفتم فروردین‌ماه پارسال ۹۰ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بود.

همچنین مصرف بنزین کل کشور در روز پنج‌شنبه (نهم فروردین‌ماه ۹۷) به ۱۰۵میلیون و ۵۰۰هزار لیتر رسید، این در حالی است که مصرف بنزین کل کشور در روز نهم فروردین‌ماه پارسال ۸۶میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بود. این آمار حاکی از این است که مصرف بنزین در نهمین روز سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه پارسال (۹۶) 21.4درصد رشد نشان می‌دهد.

سفرهای نوروزی مصرف نفت‌گاز را نیز تحت تاثیر قرار دادند. طبق خبرهایی که در شانا منتشر شده است، مصرف نفت‌گاز هم در روز سه‌شنبه (هفتم فروردین‌ماه ۹۷) به ۵۲میلیون و ۹۰۰هزار لیتر رسید. مصرف نفت‌گاز در مدت مشابه پارسال (۹۶) ۴۲ میلیون و ۱۰۰هزار لیتر ثبت شده بود. این آمار حاکی از آن است که مصرف نفت‌گاز در روز هفتم فروردین‌ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه پارسال با 25.7درصد رشد روبه‌رو بوده است.  البته مصرف نفت‌گاز در روز نهم فروردین که دیگر به‌روزرسانی در آمار مصرف سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده است، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 11.8درصدی مواجه بوده است.

 

ارسال نظر