تریبون وزیر

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۱:۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۷۶۳

روند مثبت مذاکرات نفتی با آذربایجان

ایرنا   وزیر نفت دیروز در دیدار با شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان، با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در تمام زمینه‎ها به خوبی پیش می‌رود، افزود: رییسان جمهوری دو کشور سهم بسزایی در این روابط دارند. وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران روابط خوبی با شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) دارد و امیدواریم بتوانیم این روابط را بازهم در بخش نفت و گاز توسعه دهیم، تصریح کرد: همکاری با «سوکار» براساس روابط متعارف بین‌المللی در دستور کار است. وزیر نفت ادامه داد: امیدواریم بتوانیم برای سفر رییس‌جمهوری کشورمان به آذربایجان که در نخستین روزهای سال 97 انجام می‌شود، زمینه جهش را در روابط 2 کشور به خصوص در بخش انرژی فراهم کنیم. شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و آذربایجان با اراده روسای جمهوری 2 کشور در حال گسترش است. وی گفت: رییس‌جمهوری آذربایجان برای روابط با ایران اهمیت خاصی قائل و خواهان گسترش آن است. شرکت در کمیسیون اقتصادی ایران و آذربایجان که با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران برگزار می‎شود، از دیگر برنامه‎های دیروز شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان بود.

پرداخت خسارت به کشاورزان اصفهانی

پاون   وزیر نیرو گفت: 50 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان اصفهانی برای مرحله اول پرداخت می‌شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان این مطلب که اگر صنعت بخواهد کاهش ناشی از کم‌آبی به وی اعمال نشود، یقیناً این کاهش به بخش کشاورزی اعمال می‌شود، گفت: در این میان به‌طور حتم کشاورزان متضرر می‌شوند و این ضرر باید به نوعی جبران شود و لازم است صنعت در جبران این خسارت به کشاورزان مشارکت کند.  وی با اشاره به سازوکار جدید کارگروه سازگار با کم‌آبی برای حل موضوع گفت: این کارگروه چارچوبی فراهم کرده تا صنایع پرآب بر اصفهان بتوانند در اجرای این طرح و پایدار کردن آن، مشارکت مالی داشته باشند و خسارت کشاورزانی را که متضرر می‌شوند بپردازند.  وزیر نیرو ادامه داد: بخشی از این منابع مالی که از طرف صنعت تامین می‌شود برای اجرای طرح‌ها و بخشی نیز برای کمک به کشاورزانی است که نمی‌توانند کشت انجام دهند و از این جهت دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند، لذا این منابع مالی می‌تواند به ارتزاق کشاورزان شرق اصفهان کمک کند.

وی اضافه کرد: برآورد کلی، رقمی حدود 500 میلیارد تومان است که در مدت یک‌سال بخش صنعت باید بپردازد که پس از ابلاغ به استاندار اصفهان و مذاکره با مدیران عامل فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان و حمایت و پشتیبانی رییس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار اصفهان، در زمان حاضر 50 میلیارد تومان برای کمک به کشاورزان شرق اصفهان در حسابی که به همین منظور گشوده شده واریز شده است و به مرور مابقی مبلغ نیز پرداخت خواهد شد.  رضا اردکانیان با اشاره به اینکه تعداد زیادی واحد صنعتی در اصفهان داریم، تصریح کرد: ولی این طرح شامل 15 تا 16 واحد صنعتی پرآب‌بر که مصارف بیش از 100 هزار متر مکعب دارند می‌شود.

 

ارسال نظر