رشد قیمت نفت در سایه بهبود تقاضا

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۱۰

ایسنا   

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر نشانه‌های تقاضای قوی‌تر و استمرار محدودیت‌های تولید از سوی اعضای اوپک همچنین اندکی کاهش در تولید امریکا افزایش یافت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت امریکا برای تحویل در آوریل 4 سنت افزایش یافت و به 63.95 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت امریکا که برای چهارمین روز متوالی افزایش داشت روز دوشنبه به بالاترین حد خود از ششم فوریه صعود کرده بود.  بهای معاملات برنت در بازار لندن برای پنجمین روز افزایش یافت و با یک سنت افزایش در 67.51 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت‌های نفت از هفته گذشته که اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد در بحبوحه کاهش واردات و افزایش صادرات، ذخایر نفت این کشور کاهش‌یافته است، روند صعودی داشته‌اند.

به گفته استفان اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا- اقیانوسیه در شرکت OANDA کاهش ذخایر کاشینگ مورد استقبال معامله‌گران نفت قرار گرفته درحالی که اختلال عرضه در لیبی نیز به تقویت قیمت‌ها کمک کرده است.

شرکت ملی نفت لیبی هفته جاری برای تولید میدان نفتی الفیل که روزانه ۷۰هزار بشکه تولید دارد، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طبق نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شود آماری که هفته جاری منتشر می‌شود، نشان دهد ذخایر نفت امریکا در هفته گذشته 2.7میلیون بشکه افزایش یافته است.  موسسه آمریکن پترولیوم آمار هفتگی خود را روز سه‌شنبه منتشر می‌کند و پس از آن گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

پس از اینکه خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد، تولید این کشور در فاصله ژانویه تا مارس پایین سقف تولید خواهد بود و صادراتش پایین ۷میلیون بشکه در روز می‌ماند، قیمت‌ها حمایت شدند.

عربستان سعودی امیدوار است، اوپک و متحدانش تعدیل محدودیت کاهش تولید را از سال آینده آغاز کرده و چارچوب همکاری دایمی برای ثبات بازارهای نفت پس از پایان توافق کاهش تولید فعلی ایجاد کنند.

اوپک و شماری از تولید‌کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف کاهش سطح ذخایر کشورهای صنعتی به میانگین 5 ساله و تقویت قیمت‌ها، تولیدشان را از ابتدای سال ۲۰۱۷ به صورت داوطلبانه محدود کرده‌اند و قرار است تا پایان امسال به این روند ادامه دهند.

 

ارسال نظر