جنازه 2 بنگلادشی در میان 3 پیکر پیدا شده است

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۵۲
جنازه 2 بنگلادشی در میان 3 پیکر پیدا شده است

گروه انرژی

آن‌طور که شبکه تلوزیونی جهانی چین در وب‌سایت خود نوشته است 2 پیکر از میان 3 پیکر یافت شده از خدمه نفتکش سانچی، مربوط به 2 تبعه بنگلادشی این نفتکش است. به گزارش «تعادل» سی‌جی‌تی‌ان در خبری که دیروز درباره پیام تسلیت وزیر امور خارجه چین به ایران منتشر کرده است، در جملاتی کوتاه نوشته است که 3 جنازه پیدا شده شامل 2 دریانورد بنگلادشی است که کنار 30 دریانورد ایرانی در سانچی حضور داشته‌اند. با گذشت 2 روز از غرق شدن سانچی در آب‌های اقیانوس آرام که منجر به از دست رفتن جان 32 خدمه آن شد، چینی‌ها در حال آماده‌سازی برای جمع‌آوری محصولات نفتی به جا مانده از این حریق تراژیک هستند. به دنبال برخورد نفتکش سانچی با کشتی سی‌اف کریستال که یک کشتی تجاری بود تمام خدمه این نفتکش که شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی بودند جان خود را از دست دادند. تنها جنازه 3 تن از این افراد توسط تیم جست‌وجو پیدا شد که هنوز هویت آنها شناسایی نشده است. دیروز خبرگزاری شین‌هوا چین نوشت که وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین در پیامی مرگ

30 خدمه ایرانی نفتکش سانچی را به همتای ایرانی خود تسلیت گفته و با خانواده این دریانوردان همدردی کرده است. وانگ‌یی در بخشی از پیغام خود خطاب به محمدجواد ظریف گفته است که چین تمام تلاش خود را در عملیات امداد و نجات با همکاری نزدیک با ایران انجام داد و در مراحل بعدی نیز با ایران همکاری خواهد داشت. چین اکنون در حال بررسی تغییراتی که با غرق شدن سانچی که حامل نزدیک به یک‌میلیون بشکه میعانات نفتی بود در دریا ایجاد شده، است. به گزارش «تعادل» به نقل از سرویس خبری چین مقامات دریایی این کشور دیروز اعلام کرده‌اند که آلودگی ناشی از غرق شدن سانچی در اقیانوس آرام در حال گسترده شدن است. اداره دولتی اقیانوسی چین در بیانیه‌یی که روز دوشنبه منتشر شده اعلام کرده است که حجم آلودگی دریا بیشتر از روزهای قبل است. یک لکه نفتی با ابعاد 8*14 کیلومتر صبح روز دوشنبه در جنوب غربی محل حادثه و لکه دیگری با ابعاد 8*12 کیلومتر در ظهر دوشنبه در سمت شرق محل حادثه دیده شده است. اداره دولتی اقیانوسی چین همچنین اعلام کرده است که باد شدید نشتی نفتی سانچی را به سمت شمال مى‌برد. از سویی خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان چین دیروز نوشت که یکی از متخصصان نفتی به این خبرگزاری گفته است که آسیب محیط زیستی غرق سانچی برای بهبود ممکن است به دهه‌ها زمان نیاز داشته باشد. او گفته است که اکوسیستم منطقه از میعانات گازی نشت شده از سانچی متاثر شود. همچنین شیلات منطقه نیز تحت تاثیر این آلودگی قرار خواهند گرفت.

او در ادامه گفته است که بخشی از میعانات گازی نشت شده از سانچی به سمت اعماق بیشتر اقیانوس خواهد رفت اما همچنان بخشی از آن روی سطح آب باقی خواهد ماند. باد ممکن است این آلودگی را تا سمت ساحل نیز ببرد. در بخشی از خبر سی‌جی‌تی‌ان نوشته شده است که 2 پیکر از میان 3 پیکر پیدا شده بنگلادشی بوده‌اند. البته پیش از این صحبتی درباره نتایج تعیین هویت جنازه‌های پیدا شده منتشر نشده بود و سی‌جی‌تی‌ان نیز بسیار گذرا به این خبر اشاره کرده و مشخص نکرده است که آیا مراحل تعیین هویت به پایان رسیده است یا این امر از ابتدا مشخص بوده است.

 

ارسال نظر