کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۸۳

دفاع مدیرعامل توانیر از قانونی بودن افزایش حق انشعاب

فارس| معاون شرکت توانیر با تاکید بر اینکه افزایش حق انشعاب برق موضوع جدیدی نیست، اقدام قانونی بوده و وزارت نیرو مصوبه آن را به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرده است، گفت: قیمت انشعاب برق باید تا سال ۱۴۰۰ به هزینه تمام شده برسد. محمودرضا حقی‌فام در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان مجلس به تازگی نامه‌یی اعتراضی به رییس‌جمهور ارسال کردند و نسبت به قیمت انشعاب برق واکنش نشان داده‌اند، گفت: وزارت نیرو مصوبه‌یی در اختیار دارد که بر این اساس هزینه انشعاب برق را در یک دوره 6ساله به قیمت تمام‌شده برساند، بنابراین این یک تکلیف قانونی است که برعهده وزارت نیرو قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام موضوعی نیست که وزارت نیرو بخواهد از آن چشم‌پوشی کند، افزود: وزارت نیرو در دو سال گذشته ریز مستندات خود را به شورای اقتصاد و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کننده ارسال و از آن دفاع کرده است، بنابراین تصمیم قانونی در خصوص افزایش هزینه انشعاب برق موضوع جدیدی نیست و هر گونه اقدامی در این خصوص بر اساس قانون بوده است. حقی‌فام خاطرنشان کرد: به هر حال هزینه انشعاب برق در مناطق مختلف کشور بالاست و دریافت این هزینه‌ها در مناطق محروم کشور پایین است، بنابراین توانیر و وزارت نیرو به دنبال این بودند که شرکت‌های توزیع برق با این موضوع سلیقه‌یی عمل نکنند و قیمت‌ها به یک شکل قانونی و یکنواخت دریافت شود.

همکاری جدید لینده با پتروشیمی ایران

آنا| مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون از آغاز مطالعات مهندسی اجرای دو طرح جدید بازآوری اتان و افزایش تولید اتیلن با مشارکت لینده آلمان خبر داد و گفت: در کنار اتیلن، تولید پروپیلن هم با اجرای این طرح سالانه حدود 100هزار تن افزایش می‌یابد. رحیم شریف‌موسوی در تشریح آخرین وضعیت امضای دو قرارداد همکاری با شرکت لینده آلمان برای اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت تولید اتان و اتیلن در مجتمع پتروشیمی مارون گفت: برای افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان و افزایش ظرفیت تولید اتیلن قراردادی با لینده در دو بخش خرید لایسنس و انجام مهندسی امضا شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با اعلام اینکه هم‌اکنون مطالعات مهندسی اجرای این طرح‌ها از سوی شرکت لینده آلمان آغاز شده است، تصریح کرد: قرار است بخشی از خوراک مورد نیاز این طرح از NGL 1500 که در مشعل‌ها در حال سوختن بوده جمع‌آوری و برای تولید محصولات در اختیار پتروشیمی مارون قرار داده شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان، تولید اتیلن هم افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ظرفیت تولید اتیلن از 1.1 میلیون تن به بیش از 1.2میلیون تن در سال افزایش یابد. شریف‌موسوی تاکید کرد: در کنار افزایش ظرفیت تولید اتیلن، تولید پروپیلن هم حدود 100 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر