سرخط انرژی

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۲۳

 تسنیم| صادرات نفت ایران در ماه آگوست با ۱۸۲هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه جولای به 2.698میلیون بشکه در روز رسید. به گزارش پایگاه اویل پرایس، آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد، عربستان در ماه آگوست به وعده محدود کردن صادرات نفت خود به 6.6 میلیون بشکه در روز عمل کرده و این موجب شده تا کل صادرات نفت اوپک در ماه گذشته میلادی به 25.897میلیون بشکه در روز برسد. همه کشورهای عضو اوپک جز

 5 عضو، میزان صادرات نفت خود را کاهش داده‌اند. صادرات نفت 5 کشور ایران، الجزایر، آنگولا، کویت و نیجریه افزایش داشته است. بیشترین افزایش صادرات بین اعضای اوپک مربوط به ایران بوده که صادراتش با 182 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه جولای به 2.698 میلیون بشکه در روز رسید.

 پاون| حجم مخزن سدهای کشور تا پایان هفته اول شهریور‌ به حدود 25 میلیارد مترمکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است. شرکت مدیریت منابع آب ایران در آخرین اطلاعات به ثبت رسیده خود اعلام کرد: از ابتدای مهر ماه گذشته تا 8 شهریور ماه جاری، میزان آب ورودی به سدهای کشور 37 میلیارد و 770 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 44میلیارد و 160 میلیون مترمکعب، به میزان 14درصد کاهش داشته است. براساس این گزارش، از مجموع 172 سد بزرگ کشور، 78 سد ازجمله سفیدرود، لار، زاینده‌رود، پیشین، ستارخان و دانشمند کمتر از 40درصد آب دارند.

 باشگاه خبرنگاران جوان| کاخ سفید به‌دنبال ‌آن است که با تصویب قوانینی از انتقال مالکیت شرکت‌ نفتی بزرگ سیتگو در امریکا به روسیه جلوگیری کند. به نقل از راشاتودی، به‌تازگی بخشی از سهام شرکت سیتگو که تحت مالکیت ونزوئلا قرار داشته و 5درصد از کل ظرفیت پالایش نفت امریکا را در اختیار دارد با امضای قراردادی به روسیه واگذار شد. شرکت ملی نفت ونزوئلا به روسیه پیشنهاد داده در ازای پرداخت 1.5 میلیارد دلار وام به این کشور نیمی از سهام شرکت پالایشگاهی سیتگو را دراختیار بگیرد. براساس گزارشی که در وال‌استریت ژورنال منتشر شد کاخ سفید این اقدام را تهدیدی علیه منافع ملی امریکا می‌داند.

 

ارسال نظر