در شهر

۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۰۱:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۹۵۵۹۶

زاکانی: لیست ساختمان‌های ناایمن هیچگاه وجود نداشته است

شهردار تهران با بیان اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن هیچگاه وجود نداشته است، گفت: اقدامات لازم در حوزه ایمن‌سازی ساختمان‌های سطح پایتخت در ۲۲ منطقه شهر تهران آغاز شده است. علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فهرست ساختمان‌های ناایمن چه زمانی در اختیار دادگستری قرار خواهد گرفت، گفت: مدتی است که اقدامات لازم در حوزه ایمن‌سازی ساختمان‌های سطح پایتخت در ۲۲ منطقه شهر تهران آغاز شده است. شهردار تهران با اشاره به لیست ساختمان‌های ناایمن تهران اظهار کرد: اصل کار شهرداری در حوزه ساختمان‌های ناایمن شناسایی است؛ چرا که لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ‌وقت وجود خارجی نداشته است. زاکانی درباره وضعیت ساختمان‌های ناایمن طی سالیان گذشته بیان کرد: هر آنچه در سال‌های گذشته وجود داشته، ناظر بر بررسی ساختمان‌ها از حوزه و منظر آتش نشانی بوده است. اما اکنون علاوه بر حوزه آتش نشانی در حوزه شهرسازی، ایمنی و ساختمانی نیز ساختمان‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت. شهردار تهران با تاکید بر اینکه تیم‌های شهرداری تهران در حال بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه و تا شش طبقه هستند، گفت: بررسی ساختمان‌های بلند با اولویت اول آغاز می‌شود و در حال انجام کاری هستیم تا در بستر آن شناسنامه برای ساختمان‌ها تدوین شود. وی عنوان کرد: پس از صدور شناسنامه برای ساختمان‌ها مشخص می‌شود که کدام ساختمان‌ها نا ایمن و کدام ساختمان‌ها ایمن هستند و به دنبال آن نیز اقدام به بازسازی، نوسازی و تخریب ساختمان‌ها می‌کنیم.

اعلام شرایط جدید پیش‌فروش قبر در بهشت زهرا(س)

سازمان بهشت‌زهرا(س) شرایط جدید پیش فروش قبر را اعلام کرد. بر اساس شرایط جدید، هزینه ۲ طبقه از سه طبقه پیش‌فروش شده، در زمان فروش دریافت خواهد شد. به گزارش ایرنا، طبق شرایط جدید، اولویت حق استفاده از قبرها در قطعات قدیمی به افرادی واگذار می‌شود که یکی از بستگان درجه یک متقاضی، در آن قطعات مزار داشته باشد. همچنین برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در این بخش، به هر کدملی صرفا یک پلاک قبر واگذار می‌شود و شرایط انتقال سند قبر به دیگران نیز برداشته شده است. براساس این گزارش، در پیش فروش قبرها، هزینه ۲ طبقه از سه طبقه پیش فروش شده، در زمان فروش دریافت خواهد شد و هزینه یک طبقه دیگر نیز در آینده با اولین دفن، به نرخ مصوب روز از خانواده متوفی دریافت خواهد شد. این گزارش آورده است: از سوی دیگر ۳۰ درصد از ظرفیت قبرهای خالی قطعات قدیمی به عنوان ذخیره دفن روز، پیش فروش نخواهد شد تا امکان دفن در قطعات قدیمی در آینده نیز برای متقاضیان همچنان وجود داشته باشد.

پیشنهادی برای شفاف‌سازی در سامانه شفافیت!

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در خصوص ثبت نشدن برخی اطلاعات در سامانه شفافیت، از شهردار تهران می‌خواهیم که شخصا مساله را بررسی کنند و تذکرات لازم را به مدیران زیرمجموعه خود بدهند تا شاهد تکمیل اطلاعات این سامانه و شفافیت بیشتر شهرداری با شهروندان باشیم.  نادعلی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به اینکه چرا با وجود مصوبه قانونی شورای شهر تهران درباره الزام شهرداری به بارگذاری و به‌روزرسانی اطلاعات لازم در سامانه شفافیت و درخواست رسمی کارگروه ستاد ارتقای سلامت اداری از شهرداری در این زمینه، شهرداری هنوز به برخی تکالیف قانونی خود عمل نکرده است؟ گفت: شورای شهر یک نهاد تقنینی و نظارتی است، اما شهرداری یک نهاد اجرایی محسوب می‌شود. معمولا مدیرانی که در حوزه اجرا فعالیت می‌کنند، مساله نظارت را در درجه دوم اهمیت می‌بینند و افرادی که در حوزه نظارتی فعالیت می‌کنند، نگاهی جدی به این مساله دارند. به همین دلیل است که اعضای شورای شهر نسبت به مدیران شهرداری اهمیت بیشتری برای تمام ابعاد نظارتی از جمله تکمیل و به‌روزرسانی سامانه شفافیت قائل هستند و تاکید دارند اشکالاتی که در حوزه شفافیت در فرآیند مدیریت شهری تهران وجود دارد، باید برطرف شود و اطلاعات سامانه‌ای که در این خصوص طراحی شده است، باید همواره تکمیل و به‌روز باشد. وی تاکید کرد: قطعا تکمیل و به‌روزرسانی همه اطلاعات در سامانه شفافیت شهرداری تهران یک گام رو به جلو در شفافیت مالی و اداری شهرداری محسوب می‌شود که می‌تواند سطح عدالت اجتماعی در فرآیندهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را افزایش دهد تا تمام جمعیت 10 میلیونی پایتخت از منافع این اتفاق بهره مند شوند. نادعلی ضمن درخواست از شهرداری تهران برای تکمیل سریع‌تر سامانه شفافیت گفت: با توجه به اینکه پیش از راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری تهران، تجربه مشابهی در حوزه ارایه شفاف اطلاعات مالی و مدیریتی شهرداری به عموم شهروندان وجود نداشت، در چند سالی که از راه‌اندازی و تکمیل بخش‌های مختلف این سامانه می‌گذرد، رفته رفته نارسایی‌هایی که در روند اجرایی تکمیل و بارگذاری اطلاعات در این سامانه وجود دارد، مشخص شده است که باید برطرف شود. در واقع، این نارسایی‌ها عامل اصلی تکمیل نشدن سامانه شفافیت هستند و رویکرد کلی مدیران دوره جدید شهرداری تهران، این نیست که عمدا از انتشار برخی اطلاعات در سامانه جلوگیری کنند.

 

ارسال نظر