ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۰۲:۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۹۵۱۹۷

سرپرست شرکت عمران پردیس بازداشت شد

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس دستگیر شده و تخلفات احتمالی او در حال بررسی است. به گزارش ایسنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که امیرحسین جابرانصاری سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس به اتهام شائبه تخلفات مالی و اداری دستگیر و دفتر کار او پلمب شده است. یک منبع آگاه خبر دستگیری این مدیر را تایید کرد. وی از ۱۸ اردیبهشت سال جاری جایگزین پیمان پیرفرشی ـ سرپرست قبلی شرکت عمران پردیس شده بود. این پنجمین تغییر مدیریتی شرکت عمران پردیس در چهار سال اخیر بود. این در حالی است که از اوایل امسال به دلیل رکود فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در پردیس، متقاضیان انتقاداتی به مدیریت این شهر داشتند. تاخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر، وجود ایرادات متعدد در واحدها، کمبود مراکز درمانی، تفریحی، تجاری، ورزشی، مشکلات حمل و نقل، بخشی از مصائب زندگی در پردیس است که ساکنان این شهر معمولا طی تماس با خبرنگار ایسنا از آن گله‌مند هستند. گفته می‌شود تیمی متشکل از کارشناسان حقوقی و حراست در شرکت عمران مشغول بررسی ابعاد و دلایل دستگیری جابرانصاری هستند. هنوز علت بازداشت مشخص نشده اما ممکن است به موضوع تهاتر برخی زمین‌ها مربوط باشد.

گلایه کامیون‌داران از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی

 رییس کانون کامیون‌داران کشور با طرح این پرسش که چرا سوخت اضطراری از کارت کامیون‌داران حذف شد، گفت: برخی جایگاه‌داران این سوخت را با قیمت ۱۰ برابری به رانندگان می‌فروشند.  فیروز خدایی رییس کانون سراسری کامیون‌داران کشور به تسنیم با بیان اینکه کامیون‌داران در تامین سوخت به‌شدت در مضیقه هستند، یادآور شد: متاسفانه از سال گذشته همزمان با بروز مشکل برای سامانه هوشمند سوخت، مشکلات کامیون‌داران هم شروع شد. وی توضیح داد: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ کامیون‌داران حذف سوخت اضطراری در کارت‌های سوخت بوده که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آن را انجام داده است. این سوخت در اختیار جایگاه‌داران قرار دارد و آنها سلیقه‌ای آن را به رانندگان می‌دهند. وی بیان کرد: با اینکه قیمت هر لیتر سوخت به اصطلاح اضطراری 60 تومان است اما برخی جایگاه‌داران این سوخت را با 10 برابر قیمت مصوب یعنی 6000 هزار تومان به رانندگان می‌فروشند. این تخلف است است، ما پیشنهاد داده‌ایم سوخت ناوگان کامیون مانند خودروهای شخصی اعمال شود. خودروهای شخصی پس از اتمام سهمیه 30 لیتری با کارت خود از سهمیه 3000 تومانی استفاده می‌کنند. وی تاکید کرد: رانندگان سوخت را از جایگاه‌ها دریافت می‌کنند و ما که نمی‌توانیم از بقالی سوخت خریداری کنیم. رییس کانون سراسری کامیون‌داران یکی دیگر از مشکلات کامیون‌داران در بخش سوخت را حذف سهمیه پایه اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال هر ماه 10 درصد از این سهمیه را کاهش دادند تا اینکه آن را کلاً حذف کردند. این کار اشتباه بود چراکه کامیون‌داران بار خود را اول شهر مقصد خالی نمی‌کنند. خدایی افزود: سهمیه سوخت کامیون‌ها بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود؛ به این‌صورت که از خروجی شهر مبدا تا ورودی شهر مقصد محاسبه شده و سوخت تخصیص می‌یابد. اما رانندگان که بار را در ورودی شهر خالی نمی‌کنند. مثلاً قرار است باری از شیراز به نقطه‌ای از شرق تهران حمل شود، آیا می‌توان این‌بار را در میدان آزادی تخلیه کرد؟

پروانه ساختمانی خانه‌های زیر ۵۰  متر صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهرهای ایران از صدور پروانه ساختمانی خانه‌های زیر ۵۰ متر در بافت فرسوده خبر داد و از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها انتقاد کرد. به گزارش تسنیم، محمد آیینی با انتقاد از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از سوی شهرداری‌ها، گفت: به‌طور متوسط صدور پروانه ساختمانی در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهر تهران 8 ماه طول می‌کشد. طی مذاکراتی که با مسوولان شهرداری تهران انجام شده و همچنین با تدابیر شهردار تهران در خصوص تشکیل قرارگاه جهادی مسکن، صدور پروانه ساختمانی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری به 2 ماه کاهش خواهد یافت. وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها با توجه به تکلیف قانونگذار موظف هستند حداقل 50 درصد برای عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف دهند، افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ با شهرداری‌های استان‌های مختلف، زمان صدور پروانه تراکم و عوارض ساختمانی به یک ماه و حتی دو هفته کاهش یافته است.

 

ارسال نظر