در شهر

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۰۱:۴۲:۵۶
کد خبر: ۱۹۵۰۵۹

افزایش مراجعه‌کنندگان تهرانی برای پرداخت عوارض

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از افزایش آمار مراجعه شهروندان تهرانی برای پرداخت عوارض بعد از مصوبه اخیر شورا درخصوص خوش‌حسابی خبر داد.

به گزارش فارس، حمیدرضا صارمی با اشاره به استقبال بالای شهروندان برای برخورداری از جایزه خوش‌حسابی پرداخت عوارض گفت: از زمان اجرای مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران تاکنون، آمار مراجعه‌کنندگان پنج برابر شده است. به علت اینکه روند پرونده‌ها از آغاز تا خاتمه متفاوت است، آمار دقیق میزان پرداختی‌ها را نمی‌توان اعلام کرد اما میزان مراجعه با افزایش پنج برابری نسبت به زمان پیش از ابلاغ مصوبه روبه روست. در یکصد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد مودیانی که تا ۱۰ میلیارد ریال بدهی عوارض دارند اگر در بازه ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر بدهی خود را نقدی پرداخت کنند از ۴۰ درصد تخفیف، اگر از ۲۱ آذر تا ۲۰ دی پرداخت کنند، ۳۵ درصد تخفیف، اگر ۲۱ دی تا ۲۱ بهمن بدهی خود را نقدی پرداخت کنند از ۳۰ درصد تخفیف و اگر از ۲۱ بهمن تا ۲۰ اسفند پرداخت کنند از ۲۵ درصد تخفیف بهره‌مند شوند. همچنین بر این اساس مودیانی که از ۱۰ میلیارد تا ۲۵۰ میلیارد ریال بدهی داشته باشند اگر از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر پرداخت کنند از ۳۸ درصد تخفیف، اگر از ۲۱ آذر تا ۲۰ دی عوارض خود را پرداخت کنند از ۳۳ درصد تخفیف، اگر از ۲۱ دی تا ۲۰ بهمن بدهی را پرداخت کنند از ۲۸.۵ درصد تخفیف و اگر از ۲۱ بهمن تا ۲۰ اسفند پرداخت کنند از ۲۳ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد. مودیانی که از ۲۵۰ میلیارد تا ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی دارند، اگر از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر بدهی را پرداخت کنند از ۳۶ درصد، در بازه ۲۱ آذر تا ۲۰ دی ۳۱.۵ درصد، در زمان ۲۱ دی تا ۲۰ بهمن از ۲۷ درصد و اگر در بازه زمانی ۲۱ بهمن تا ۲۰ اسفند پرداخت کنند از ۲۲.۵ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند. بر این اساس مودیان دارای بدهی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اگر بدهی‌شان را به صورت نقدی در بازه زمانی ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر پرداخت کنند مشمول ۳۴ درصد تخفیف، در بازه ۲۱ آذر تا ۲۰ دی مشمول ۲۹ درصد تخفیف و در بازه ۲۱ دی تا ۲۰ بهمن مشمول ۲۵.۵ درصد تخفیف و اگر در زمان ۲۱ بهمن تا ۲۰ اسفند پرداخت کنند مشمول ۲۱ درصد تخفیف خوش حسابی خواهند شد.

ضرب و شتم شهردار شب منطقه ۵ تهران

شب گذشته عده‌ای از متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز در محله حصارک به شهردار شب ناحیه سه منطقه ۵ حمله و وی را مجروح کردند. به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرداری منطقه پنج تهران روز دوشنبه اعلام کرد، یک شنبه شب در حدود ساعت 20:38 دقیقه، شهردار شب ناحیه سه شمالی در محدوده حصارک درحال‌ گشت شبانه بود که با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز رو به رو می‌شود. از اقدام آنها ممانعت می‌کند اما با حمله اراذل و اوباش رو به رو می‌شود و ضمن ضرب و شتم، متخلفین وی را از ارتفاعی در یکی از تپه‌های حصارک به پایین پرت می‌کنند که متأسفانه از ناحیه سر دچار آسیب می‌شود و با حضور عوامل اورژانس به یکی از بیمارستان‌های نزدیک منتقل می‌شود. عوامل انتظامی به سرعت در محل حاضر و با اخذ دستور مقام قضایی، مسببین حادثه را بازداشت و به جهت طی مراحل قضایی، به دادستانی ناحیه پنج تهران منتقل کردند.

بازدید رایگان برج میلاد برای دانشجویان در 16 آذر

بازدید دانشجویان از برج میلاد تهران به‌ مناسبت روز دانشجو در ۱۶ آذر رایگان خواهد بود. به گزارش تسنیم، بازدید از برج میلاد در روز دانشجو مصادف با 16 آذرماه برای دانشجویان رایگان خواهد بود. بر این اساس تمامی دانشجویان می‌توانند در روز چهارشنبه 16 آذرماه از طبقات مختلف برج میلاد از ساعت 9 الی 20 بازدید داشته باشند. همچنین همزمان با روز دانشجو، برج میلاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تهران و فدراسیون ورزش‌های همگانی نخستین دوره مسابقات برج نوردی دانشجویان این دانشگاه‌ها را برگزار می‌کند.

بحران کمبود چرخ مترو برطرف شد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: با تحویل ۷۴۱ چرخ باقی مانده از محموله ۲۰۰۰ عددی چرخ مترو به شرکت بهره‌برداری متروی تهران، بحران کمبود چرخ قطارهای شهری و زیرزمینی برطرف شد. به گزارش تسنیم، لطف‌الله فروزنده اظهار کرد: پس از اخذ سفارشات لازم از شرکت بهره‌برداری متروی تهران و تسریع در تخصیص و پرداخت تامین اعتبارات لازم به موقع توسط این معاونت، شرکت سرمایه‌گذاری شهر از طریق مناقصه عمومی نسبت به خرید 2000 عدد چرخ مترو اقدام کرده، با وجود مشکلات نقل و انتقلات در زمان بحران کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، این محموله در چند نوبت وارد کشور شد تا واگن‌های متوقف شده به دلیل کمبود چرخ، فعال و در جابه‌جایی مسافر استفاده شود. وی افزود: با هدف کاهش هزینه‌های مبتنی بر انجام مناقصات در کنار صرفه و صلاح شهرداری در انجام معاملات و فرآیند بازرگانی داخلی و خارجی، دو مناقصه عمومی جهت انتخاب تامین‌کنندگان کالاهای مورد درخواست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار شد. این شیوه از برگزاری مناقصه و تلاش‌های شرکت سرمایه‌گذاری شهر، کاهش 50 درصدی قیمت تمام شده که مبلغی بالغ بر 27 میلیارد تومان است را در پی داشت.

 

ارسال نظر