ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۰۱:۳۸:۳۸
کد خبر: ۱۹۴۴۶۸

2 روز پربارش در انتظار اغلب نقاط کشور‌

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه وزش باد جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان خواهیم داشت که با افزایش نسبی دما همراه است و تا پنج روز آینده ماندگار خواهد بود. ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه علاوه بر غرب اصفهان، شمال چهار محال و بختیاری و شرق لرستان؛ در شمال فارس، مرکز کشور و بوشهر نیز بارندگی خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و همچنین شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان خواهد بود و کماکان بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خواهیم داشت.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه 27 آبان در غرب کشور، دامنه جنوبی البرز غربی و مرکزی به تدریج آسمان آفتابی می‌شود اما کاهش نسبی دما گاهی وزش باد شدید خواهیم داشت.ضیاییان افزود: روز جمعه در استان‌های بوشهر، فارس، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شرق سمنان، شمال کرمان و شرق خوزستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همچنین در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت و اواخر وقت جمعه این سامانه از کشور خارج می‌شود.وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه هفته آینده جوی آرام در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت.ضیاییان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 8 درجه خواهد بود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده همدان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

لغو محدودیت‌های کرونا برای سفر به امارات 

امارات در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، تمام محدودیت‌های کرونا را برای سفر به این کشور لغو کرد.به گزارش ایسنا، تا پیش از این برای ورود به امارات متحده عربی لازم بود مدرکی در تایید سلامت و بهبودی از کرونا ارایه شود. امارات از جمله کشورهایی بود که در اجرای مقررات کرونا سختگیری زیادی داشت، اما اکنون در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ مقامات این کشور از لغو تمام محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ برای سفر به امارات متحده عربی خبر داده و اعلام کرده‌اند مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر همانند گذشته به این کشور سفر کنند. تاکنون بیش از ۱۲۰ کشور محدودیت‌های کرونا را برای مسافران لغو کرده‌اند، قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ نیز به تازگی به جمع این کشورها پیوسته است.تحلیل رزرو پروازهای جام جهانی نشان می‌دهد امارات متحده عربی، در دوره جام جهانی ۲۰۲۲ علاوه‌بر اینکه قوی‌ترین عملکرد را در جذب گردشگر خواهد داشت، بیشترین سود را از سفر تماشاچیان نصیب خود خواهد کرد.

مشهد به لیست پروازهای جام جهانی اضافه شد

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از اضافه شدن مشهد به لیست پروازهای جام جهانی قطر خبر داد.حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت هواپیمایی قطر در جدیدترین برنامه پروازی خود، مشهد را به لیست پروازهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اضافه کرد. وی افزود: پیش از این هفته‌ای ۳ پرواز از فرودگاه مشهد به سمت قطر اعزام می‌شد، اما از ۲۶ آبان به مدت یک ماه روزانه یک پرواز به سمت قطر خواهیم داشت.این در صورتی است که رییس سازمان هواپیمایی کشوری، ۳ آبان ماه از قطعی شدن پروازهای فوق‌العاده برای جام‌جهانی از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار خبر داده بود، اما محمد محمدی‌بخش۱۰ آبان اعلام کرد که پروازهای فوق‌العاده در ایام جام‌جهانی تنها از شهرهای تهران، شیراز، لار و لامرد صورت خواهد گرفت و شهرهای مشهد، اصفهان و کیش از برنامه پروازی شرکت قطری حذف شده‌اند.

مصالح ساختمانی روی دست دلالان ماند

رکود بخش ساخت و ساز در کنار سرعت نسبتا پایین طرح نهضت ملی مسکن ظاهرا به انباشت تولید مصالح ساختمانی روی دست شرکت‌ها و دلالانی که از سال قبل تا پایان بهار امسال بر طبل گرانی می‌کوبیدند منجر شده است. قیمت سیمان در تابستان نسبت به بهار ۱۵ درصد افت کرد و نرخ آهن و فولاد ثابت ماند. بررسی‌ها از حوزه ساخت و ساز حاکی از آن است که برخی سازندگان در پاس کردن چک‌های مصالح ساختمانی دچار مشکل شده‌اند. با این حال هنوز شرکت‌ها و دلالان مصالح طی تماس با مدیران پروژه‌ها آنها را به خرید اقساطی نهاده‌های ساختمانی ترغیب می‌کنند. به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد رکود بازار مسکن، دامن بخش ساخت و ساز را گرفته است. بهار امسال تولید مسکن در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۱ درصد و در کل کشور ۱۳ درصد کاهش یافته است. عمده پروانه‌های ساختمانی که در پاییز و زمستان سال گذشته صادر شد مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بود؛ پروژه‌ای که با توجه به کمبود منابع به تدریج کندتر پیش رفته است.اگرچه برخی کارشناسان معتقدند رونق ساخت و ساز می‌تواند به رشد قیمت مسکن منجر شود. اما در مقابل، عده‌ای دیگر می‌گویند که عرضه مسکن منجر به کاهش فشار تقاضا می‌شود و در بلندمدت به نفع مردم است؛ چرا که هزینه‌های مسکن سنگین‌ترین وزن را در سبد خانوار دارد و تامین خانه می‌تواند هزینه‌های خانواده‌ها را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد و تورم را کاهش دهد.

 

ارسال نظر