در شهر

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ۰۱:۵۹:۴۷
کد خبر: ۱۹۴۳۴۰

منع فعالیت ورزشی در فضای باز تشدید آلودگی هوا

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران بر ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز تاکید کرد. آن طور که روز شنبه پیش‌بینی شده بود، هوای پایتخت در روز یکشنبه نیز برای گروه‌های حساس آلوده بود.  براساس این گزارش، شاخص آلودگی هوا دیروز در تهران 112 بود و هوای پایتخت برای گروه‌های حساس جامعه آلوده بود.  به همین دلیل، دیروز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد باید شهروندان بر اساس آموزش‌هایی که از طریق رسانه‌ها ارایه می‌شود خود مراقبتی را در دستور کار خود قرار دهند و به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. عابد ملکی افزود: ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، تردد حداقلی گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب همچون N۹۵ برای روزهایی که شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: با توجه به وضعیت وارونگی هوا و احتمال تداوم شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باید شهروندان توصیه‌های خودمراقبتی را جدی بگیرند. همچنین در جلسه امروز تاکید شد در صورت تشدید آلودگی هوا جلسه کارگروه اضطرار برگزار و مصوبات متعاقبا اعلام خواهد شد. به گزارش ایرنا، با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته و قرارگیری عدد شاخص آلودگی کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۲ و احتمال افزایش آلودگی هوا ظرف امروز و فردا کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

۸۳ درصد آلودگی هوای تهران از منابع متحرک است

 مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: ۸۳ درصد آلودگی هوای تهران و ۷۰ درصد در سایر کلان‌شهرهای کشور از منابع متحرک است. به گزارش ایرنا، عبداله متولی با اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی همه‌ دستگاه‌های مسوول در اجرای قانون هوای پاک، افزود: رعایت آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی خودرو، برخورد پلیس راهور با خودروهای فاقد معاینه فنی و تشدید نظارت‌های معاینه فنی به‌طور قطع تاثیر منابع متحرک بر آلایندگی هوا در شهرها را کاهش می‌دهد. وی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و سهولت دسترسی مالکان خودروها به مراکز معاینه فنی تا شهریور ۱۴۰۱ در مجموع ۶۶۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، ۱۷۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و ۴۴۷ آزمایشگاه هیدرواستاتیک در سراسر کشور فعال بوده است. در ۶ ماه نخست امسال هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور راه‌اندازی شده است. مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور اضافه کرد: در ۶ماه نخست امسال هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور راه‌اندازی شده است. متولی یادآور شد: بر اساس ماده ۶ قانون هوای پاک، همه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه سنگین، سنگین، موتورسیکلت که توسط بخش‌های دولتی، عمومی و غیردولتی به‌کار گرفته می‌شوند؛ ملزم به دریافت گواهی معاینه فنی پس از طی دوره معافیت خود بر اساس قانون هستند. به گزارش ایرنا، طبق اعلام مرکز داده کاوی سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران)، فرآیند معاینه فنی، ۹۵ درصد در بهبود عملکرد سیستم ترمز، ۹۳ درصد در بهبود انحراف محور، ۹۱درصد در بهبود عملکرد کمک فنر، ۹۱درصد در کاهش آلایندگی و ۹۰ درصد در بهبود وضعیت ظاهری خودروها موثر بوده است و به‌شدت می‌تواند در مواردی چون کاهش آلودگی هوا، بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایمنی خودروها و به تبع آن سلامتی شهروندان موثر باشد.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین ایستگاه‌های متروی پایتخت

سرپرست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به آخرین آمار مسافران مترو پایتخت از افزایش آمارهای تردد مسافران نسبت به سال گذشته خبر داد.به گزارش ایلنا، حامد عباس نامی با بیان اینکه تعداد مسافر 7 ماه اول سال گذشته ۱۵۴ میلیون مسافر بود گفت: براساس آمارهای تردد، متروی تهران امسال ۲۲۱ میلیون مسافر داشته که نشان از افزایش مسافری دارد.وی تصریح کرد: خط یک شلوغ‌ترین خط مترو، ایستگاه مترو میدان آزادی پرترددترین و ایستگاه شهر آفتاب خلوت‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران هستند. سرپرست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران ستون فقرات حمل و نقل عمومی است و سفر کردن برای تمامی شهروندان با این وسیله حمل و نقل پاک، ایمن و سریع، آسان‌تر شده و مسافران با مدیریت زمان سفر خود می‌توانند راحت‌تر از این وسیله استفاده کنند. نامی با اشاره به اینکه روزانه تمامی ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه به صورت دقیق رصد می‌شود، افزود: در حال حاضرتمام خطوط متروی پایتخت با افزایش مسافر همراه هستند و ایستگاه‌های تقاطعی مترو که همیشه شلوغ‌تر از ایستگاه‌های دیگر بوده با حجم بیشتر مسافر در ساعت پیک روبرو هستند. وی با اشاره به اینکه سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک، دو و چهار ۴ دقیقه و در خط سه ۶ دقیقه، خط پنج ۱۰دقیقه، خط شش ۱۵ دقیقه و خط هفت ۱۲ دقیقه است گفت: تمامی کارکنان شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از ساعت 5:30 صبح کار خود را آغاز و براساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تا ساعت ۲۲ خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

ارسال نظر