در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۲۸ - ۰۱:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۹۳۵۵۵

حضور پارکبانان به منزله دریافت وجه نیست

جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره الزام شهرداری تهران به مدیریت و کنترل پارک‌های حاشیه‌ای شهر تهران، بیان کرد: طبق قانون باید استفاده عادلانه از پارک‌های حاشیه‌ای صورت گیرد. مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای توسط شهرداری به دو صورت [تمام مکانیزه یا با استفاده از گروه‌های انسانی اما بدون ارتباط مالی با شهروندان و صرفاً به عنوان ناظر حضور داشته باشند، در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، او با بیان اینکه اگر پارکبانان مجاز و آموزش دیده برابر با مقررات شهری فعالیت نکنند، همین آشفتگی در پارک حاشیه‌ای برقرار خواهد بود، افزود: نبود پارکبان در معابر و پارک کردن خودرو در هر جایی از حاشیه خیابان، سبب بی‌انضباطی و آشفتگی در معابر می‌شود که همین موضوع دلالتی بر ضرورت حضور پارکبان بدون ارتباط مالی با شهروندان یا مدیریت مکانیزه پارک حاشیه‌ای است. وی عنوان کرد: در مصوبات تأکید شده است که باید در تمامی مناطق و خیابان‌ها طبق شاخص‌های پیش بینی شده، این طرح به مرحله اجرا برسد. بر اساس این گزارش، طبق مصوبه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱، «شهرداری تهران مکلف است تا پایان سال ۱۴۰۱، نسبت به گسترش فضاهای پارک حاشیه‌ای تحت مدیریت خود در مناطق ۲۲گانه شهر تهران به میزان یکصد و بیست هزار فضای پارک خودرو اقدام کند.»

خروج املاک مدارس منحل  یا تعطیل شده از طرح آموزشی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون ماده پنج درباره تعیین تکلیف املاک مدارس غیردولتی، گفت: مدارس غیر دولتی که تعطیل یا منحل شده‌اند، به منظور احقاق حقوق مالکان، از طرح آموزشی خارج می‌شوند. به گزارش ایسنا، حمیدرضا صارمی با اشاره به جزییات این مصوبه، گفت: اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری در راستای تسهیل و تسریع فرآیند بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص املاک دارای مالکیت خصوصی که کاربری آنها مطابق طرح تفصیلی، مسکونی بوده و به عنوان مدارس غیرانتفاعی مورد بهره‌برداری قرارگرفته و اکنون تعطیل یا منحل شده‌اند، طرح پیشنهادی را به کمیسیون ماده پنج ارایه کرد. وی تصریح کرد: هدف این پیشنهاد ایجاد وحدت رویه برای تعیین تکلیف املاکی است که در گذشته به عنوان مدارس غیر دولتی فعالیت آموزشی داشته و اکنون منحل یا تعطیل شده‌اند که این پیشنهاد پس از بحث و بررسی، در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به ماده ۳۲ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب سال ۹۵، اظهار کرد: مطابق این قانون، در صورتی که مدرسه در زمینی با کاربری آموزشی احداث شده باشد، برای همیشه با کاربری آموزشی و با اولویت مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر مدرسه‌ای در زمینی با کاربری غیر آموزشی و با استفاده از تسهیلات بانکی خریداری یا احداث شده باشد، پس از بازپرداخت تسهیلات و تسویه حساب با بانک عامل، متناسب با میزان تسهیلات دریافتی و آورده موسس به مدت پنج تا ۱۰ سال به عنوان مدرسه باقی می‌ماند. وی اضافه کرد: در موارد فوق، چنانچه به هردلیلی موسس امکان ادامه فعالیت نداشته باشد، ملک مورد نظر به موسس واجد شرایط دیگر یا آموزش و پرورش واگذار می‌شود یا در صورت انحلال یا تعطیلی دایم مدرسه، با تأیید شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی، موسس موظف است فروش یا اجاره ملک را از طریق انتشار آگهی به اطلاع موسسان واجد شرایط برساند و در صورتی که هیچ موسس واجد شرایطی متقاضی خرید یا اجاره ملک نباشد، آموزش و پرورش می‌تواند ملک مورد نظر را خریداری یا برای دایر کردن مدرسه دولتی برابر قوانین و مقررات مربوط اجاره نماید، در غیر این صورت شورای سیاست‌گذاری و نظارت مرکزی نسبت به تعیین وضعیت اجاره یا فروش ملک، تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند. معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین مطابق این قانون، مدارسی که در زمین با کاربری غیر آموزشی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی و حمایتی دولت خریداری یا احداث شود، حداقل به مدت یک دوره تحصیلی به عنوان مدرسه باقی می‌مانند.

اجرای طرح ویژه نگهداشت بزرگراه‌های پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در راستای حل چالش‌های موجود و حفظ و نگهداری بهینه شهر از طرح جدید این سازمان در خصوص بهبود وضعیت و نگهداشت بزرگراه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد. به گزارش فارس، در نشست مدیریت شهری مناطق ۲۲گانه که با تاکید محمدمهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان در راستای حل چالش‌های موجود در حوزه نگهداشت شهر و با حضور مدیرعامل و معاونین سازمان و مدیران خدمات شهری مناطق ۲۲ گانه برگزار شد، ضمن بررسی امور جاری در زمینه نیازها و کاستی‌های موجود در خصوص حفظ و نگهداری بهینه شهر، تصمیمات لازم اتخاذ شد. محمدمهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در این جلسه با تاکید بر انجام عملیات ویژه توسط مدیران خدمات شهری مناطق در خصوص بررسی نیازها و کاستی‌های موجود در حوزه رنگ آمیزی، شستشو و به روزرسانی مخازن، تجهیزات رفت و روب شهر و... در زمینه اجرای موارد ارسالی از سوی این سازمان پیشنهادهایی را ارایه داد و طرح جدید این سازمان در خصوص بهبود وضعیت و نگهداشت بزرگراه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه را تشریح کرد.

 

ارسال نظر