در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۰۲:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۹۳۲۴۴

۷ روز بازدید رایگان  از برج آزادی ویژه کودکان

شهردار منطقه ۹ از میزبانی رایگان مجموعه فرهنگی- هنری برج آزادی برای خانواده‌ها همراه کودکانشان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک خبر داد. سیدمحمدرحیم مرتضوی از میزبانی رایگان مجموعه فرهنگی- هنری برج آزادی برای خانواده‌ها همراه کودکانشان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک خبر داد و گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، شهرداری منطقه ۹ با همکاری مجموعه فرهنگی- هنری برج آزادی نسبت به ایجاد بازدید رایگان کودکان به همراه خانواده‌هایشان اقدام کرده است. شهردار منطقه ۹ افزود: اجرای این برنامه به منظور ایجاد فضایی شاد و کودکانه در هفته ملی کودک با امکان بازدید رایگان از این نماد تاریخی و استفاده از امکانات موزه‌ای و معماری این مجموعه فراهم شده است. وی گفت: خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان خود از ساعت ۹ تا ۱۷ روزهای ۱۶ لغایت ۲۲ مهر ماه به صورت رایگان از برج آزادی بازدید کنند.

شهرداری مالک برخی از گودهای پرخطر تهران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: پاساژ علاءالدین استانداردهای استقرار و خروج جمعیت در صورت آتش‌سوزی را ندارد و آتش‌سوزی‌های متعددی هم در این پاساژ اتفاق افتاده است. به گزارش مهر، علی نصیری در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در حوزه ایمنی حریق در تهران شناسایی شده است، گفت: همچنین نزدیک به ۲۰۰ گود رها شده در تهران داریم که از این تعداد ۳۳ گود پرخطر هستند. وی افزود: یکی از ساختمان‌های ناایمن به‌ویژه در حوزه حریق پاساژ علاءالدین است. پاساژ علاءالدین استانداردهای استقرار و خروج جمعیت در صورت آتش‌سوزی را ندارد و آتش‌سوزی‌های متعددی هم در این پاساژ اتفاق افتاده است. جلساتی درباره آن برگزار شده است. اما وجود مالکان متعدد، حضور جمعیت زیاد مردم، تنش‌های اجتماعی و مجاورت آن با مراکز درمانی و ترافیک به پیچیدگی‌های آن افزوده است. نصیری درباره گودهای بزرگ به ویژه گود بزرگ مجاور برج میلاد نیز گفت: نزدیک به ۲۰۰ گود رها شده در تهران داریم. از این تعداد ۳۳ گود پرخطر هستند که تعدادی از آنها در مالکیت شهرداری تهران است. بر خود فرض می‌دانیم قبل از اینکه به سراغ مردم برویم اولویت را از شهرداری آغاز کنیم یکی از این گودها در کنار برج میلاد است که قرار بود مجتمعی با کاربری چندمنظوره در آن ایجاد شود که پس از چندی مالک آن را رها کرد. نصیری درباره گودهای بزرگ به ویژه گود بزرگ مجاور برج میلاد نیز گفت: نزدیک به ۲۰۰ گود رها شده در تهران داریم. از این تعداد ۳۳ گود پرخطر هستند که تعدادی از آنها در مالکیت شهرداری تهران است. بر خود فرض می‌دانیم قبل از اینکه به سراغ مردم برویم اولویت را از شهرداری آغاز کنیم یکی از این گودها در کنار برج میلاد است که قرار بود مجتمعی با کاربری چندمنظوره در آن ایجاد شود که پس از چندی مالک آن را رها کرد. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره گود خیابان ایران زمین اظهار کرد: این گود متعلق به شهرداری نیست. این گود متعلق به وزارت نفت است و وزارت نفت آن را از مالک که هم‌اکنون در زندان هستند به عنوان طلب برداشته است و شهرداری منطقه ۲ موضوع این گود را هم پیگیری می‌کند.

۷۰ درصد تاکسی‌های تهران تأییدیه فنی ندارند

رضا مفیدی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: نزدیک به ۷۰ درصد خودروهای پرپیمایش مانند تاکسی، تاکسی اینترنتی، مسافربرهای شخصی تأییدیه فنی مراکز معاینه فنی شهر تهران را ندارند. مفیدی در توضیح پیشنهاد ستاد معاینه فنی شهر تهران درباره ارتقا اثربخشی معاینه فنی در ایمنی خودروها و کاهش آلاینده‌های محیط زیست بیان کرد: ضوابط حمل و نقل، ترافیک و سلامت خودروها در بسیاری از کلان‌شهرها و پایتخت‌های جهان، ضوابط ویژه و خاص مربوط به هر شهر است؛ برای مثال در شهری نظیر شانگهای چین، ضوابط شماره‌گذاری خودرو مخصوص شانگهای است و خودرویی با شماره پکن که پایتخت بشمار می‌رود برای ورود به معابر، بزرگراه‌ها و تونل‌های شانگهای با محدودیت‌های تردد یا عوارض روبروست. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با تأکید بر اینکه راه‌حل مشکلات هر کلان‌شهر باید راه‌حل خاص همان کلان‌شهرها باشد، افزود: پیشنهاد ستاد معاینه فنی به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارسال شد و سپس با موافقت معاون شهردار، این طرح به شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تقدیم شد. وی ضمن اشاره به تقسیم‌بندی طرح پیشنهادی در سه فاز گفت: هسته مرکزی شهر تهران مورد هدف قرار داده شد که در حال حاضر موضوع معاینه فنی برتر برای آن مطرح شده است. باید در مدت زمان ۶ ماه بتوانیم این الزام را برای دریافت معاینه فنی خودروهای پلاک شده در شهر تهران داشته باشیم. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران عنوان کرد: باید خودروهای پرپیمایش در شهرها (نظیر اتوبوس، تاکسی، تاکسی اینترنتی و …) الزام به دریافت معاینه فنی از همان شهری که پلاک‌شان شماره‌گذاری شده، شوند. در فاز بعدی باید خودروهای پرپیمایشی که پلاک تهران نیستند اما در تهران تردد می‌کنند، پایش شده و در طرح الزام شوند. مفیدی با تأکید بر اینکه اثربخش‌تر کردن ماموریت معاینه فنی خودروها جزو نخستین هدف این طرح است، افزود: نزدیک به ۷۰ درصد خودروهای پرپیمایش (تاکسی، تاکسی اینترنتی، مسافربرهای شخصی) تأییدیه فنی مراکز معاینه فنی شهر تهران را ندارند.

 

ارسال نظر