در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۰۱:۵۸:۲۵
کد خبر: ۱۹۳۰۲۶

سیاست تشویقی برای نوسازی ۶ هزار پلاک در بافت فرسوده 

رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: حدود ۶ هزار پلاک در بافت فرسوده منتظر ابلاغ مصوبه تشویقی بند ۱۵ طرح تفصیلی بود که به تصویب رسید.

سید مهدی هدایت رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس درباره اصلاح طرح تفصیلی منطقه کن، اظهار داشت: شهردار تهران پیگیری زیادی درباره وضعیت کن داشتند، جلسات و بازدید‌های متعددی در این خصوص گداشته شد.

وی با اشاره به اینکه طرحی برای منطقه کن آماده شده و هفته آینده با حضور شهردار این طرح بررسی می‌شود، گفت: این طرح با هدف حفظ باغات کن، رویکرد مشارکت مردمی و نوسازی بافت قدیمی کن، طراحی شده است. 

هدایت ادامه داد: این طرح، طرحی برد- برد برای شهرداری تهران و مردم محله کن است اگر این طرح مورد تایید شهردار تهران قرار گیرد به مراحل تصویب و ابلاغ خواهد رسید.

رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به مناطق مشابه منطقه کن در تهران، بیان کرد: طرح ده ونک هفته آینده در کمیسیون ماده ۵ تهران مطرح می‌شود، طرح اسلام‌آباد در شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده، 

سیمین قلعه در مرحله کمیسیون ماده ۵ است، گلابدره به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.

وی افزود: به زودی در این مناطق بعد از سال‌ها، ساخت و ساز انجام می‌شود و نوسازی بافت قدیمی این مناطق در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

هدایت با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های بازآفرینی، این مناطق که تهدیدی برای شهر تهران بودند تبدیل به فرصت می‌شوند، تصریح کرد: حدود ۶ هزار پلاک در بافت فرسوده منتظر ابلاغ مصوبه تشویقی بند ۱۵ طرح تفصیلی بودند که به تصویب رسید. 

رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران اضافه کرد: با تصویب این مصوبه رشد چشمگیری در نوسازی بافت فرسوده را شاهد خواهیم بود.

 

افزایش ۸  درصدی مراجعان به مراکز معاینه فنی در نیمه اول امسال

سید رضا مفیدی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران از افزایش ۸ درصدی مراجعان به مراکز معاینه فنی در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش مهر، مفیدی درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در شش ماهه نخست امسال گفت: حدود ۸۸۷ هزار دستگاه خودرو طی ۶ ماه نخست امسال به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات ۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۶۸۴ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده است، افزود: طی این ۶ ماه نقص مربوط به آلایندگی برابر با ۹۰ هزار دستگاه خودرو، هم راستایی ۵۲ هزار دستگاه، کمک فنر ۲۴ هزار دستگاه، تست ترمز ۶۷ هزار دستگاه و وضعیت ظاهری ۱۰۱ هزار دستگاه خودرو مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای دریافت معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد شده است.

به گفته وی؛ در مجموع ۲۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند.

مفیدی درباره مراجعات اتوبوس‌های شرکت واحد، عنوان کرد: حدود دو هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین شهر تهران مراجعه کرده است. 

شهر تهران از بضاعت سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو مرکز آن در پایانه‌های شرکت واحد قرار دارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا پایان شهریور، حدود ۶۵۱ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، حدود ۱۱۷ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

 

ارسال نظر