ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۰۲:۲۷:۵۳
کد خبر: ۱۹۲۶۰۹

وعده اجرای ۸ طرح بزرگ ریلی با تهاتر نفت

معاون اجرایی رییس‌جمهور از اجرای ۸ طرح بزرگ ریلی از طریق تهاتر نفتی با پیگیری‌های آیت‌الله رییسی خبر داد. سید صولت مرتضوی در حاشیه پس از نخستین نشست پیگیری طرح‌های «ریلی» کشور در وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: این نشست برای تامین منابع مالی طرح‌های ریلی کشور مصوب دور نخست سفر استانی رییس‌جمهور برگزار شد که بخشی از این طرح‌های ریلی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و با منابعی محدود در حال تکمیل هستند، تصمیمات خوبی گرفته شد. در این نشست تصمیم گرفته شد که این طرح‌ها از محل منابع عمومی تامین منابع شود و مقرر گردید این منابع در بازه زمانی مشخصی تخصیص داده شود. مرتضوی ادامه داد: بخشی از طرح‌های ریلی بزرگ هستند و قرار بود از محل تهاتر نفت اجرا شوند که با پیگیری‌های رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی مجوز لازم برای تهاتر گرفته شد و این جلسه برای تعیین طرح‌های است که از محل تهاتر نفت اجرا می‌شوند و حدود ۸ طرح بزرگ نظیر طرح ریلی چابهار -زاهدان، طرح قطار السریع‌السیر تهران- مشهد، طرح ریلی رشت- آستارا، طرح ریلی خرم‌آباد-درود و طرح اندیمشک به اهواز، طرح بوشهر- شیراز با شیراز بوشهر - عسلویه و دیگر طرح‌های متعدد هستند. وی خاطرنشان کرد: در این نشست برای تامین منابع این طرح‌ها تصمیم‌گیری و تصویب شد که پس از طی تشریفات اداری امیدواریم عملیات تکمیلی در اجرا هرچه سریعتر انجام شود. در همین حال، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از اهتمام به تکمیل کریدورهای ریلی در یک ماه آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در یک ماه آینده تکمیل کریدورهای ریلی در قرارداد عمده‌ای که با پیمانکاران ایرانی بسته خواهد شد آغاز شود.  قاسمی در حاشیه نشست با معاون اجرایی رییس‌جمهور در خصوص تصمیم‌گیری برای تکمیل پروژه‌های ریلی کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی وظیفه اجرای پروژه‌های مهم ریلی کشور را برعهده دارد و با تمام توان در اجرای مصوبات و تصمیم‌های رییس‌جمهوری گام برمی‌دارد. عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم در یک ماه آینده تکمیل کریدورهای ریلی در قرارداد عمده‌ای که با پیمانکاران ایرانی بسته خواهد شد آغاز شود و در زمان‌بندی مشخص شده برای پروژه‌های متعدد کار آغاز شود. وزیر راه و شهرسازی بر تلاش وزارت راه و شهرسازی برای انجام تعهدات در حوزه تکمیل پروژه‌های بزرگ ریلی تاکید کرد.  گفتنی است، فعال کردن کریدور شمال - جنوب با هدف توسعه تجارت با همسایگان از برنامه‌های دولت سیزدهم است. به گفته معاون حمل‌و نقل وزیر راه برای تکمیل آن نیاز است راه‌آهن رشت - آستارا هرچه سریعتر تکمیل شود؛ در این ارتباط قرار است با سرمایه‌گذاری روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران این حلقه مفقوده کامل و به شبکه ریلی ایران به جمهوری آذربایجان متصل شود. وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه وظیفه و رسالت این وزارت اجرای تعهدات سفرهای رییس‌جمهور است، گفت: در یک ماه آینده قرارداد اجرای این کریدورها با مشارکت سازندگان و پیمانکاران ایرانی بسته می‌شود.

قاسمی گفت: امیدواریم در یک ماه آینده همه این کریدورها در یک‌ قرارداد عمده با سازندگان و پیمانکاران ایرانی بسته شود و در یک زمان‌بندی اعلام شده وزارتخانه بتواند تعهدات را انجام داده و خدمتگزاری خود را به مردم اثبات کند. وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از سید صولت مرتضوی گفت: حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور در این نشست کمک به وزارتخانه بود و امیدواریم این مصوبات به زودی اجرا شود. نخستین نشست پیگیری طرح‌های «ریلی» کشور در راستای اجرای منویات رییس‌جمهور با هدف رفع موانع احتمالی، تسریع در روند اجرایی و تامین منابع مالی صبح دوشنبه به ریاست معاون اجرایی رییس‌جمهور ‌و با حضور ۱۸ استاندار برگزار شد.

80 درصد متقاضیان تهرانی مسکن دولتی پول واریز نکردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از واریز آورده اولیه ۲۰ هزار متقاضی تایید شده (۱۹.۴ درصد) از ۱۰۳ هزار متقاضی تایید شده نهضت ملی مسکن خبر داد. به گزارش تسنیم، خلیل محبت خواه با یادآوری اینکه 980 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، ‌اظهار کرد: این ثبت‌نام‌ها در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی، شهرهای استان تهران و شهرهای زیرمجموعه بنیاد مسکن بودکه پس از پالایش‌های نهایی 103 هزار نفر تایید نهایی شدند. وی ادامه داد: پیامک افتتاح حساب برای متقاضیان تایید شده از طرف بانک مسکن ارسال شده و در تعدادی از شهرها در نیز به سرعت در حال ارسال است. وی بیان کرد: 20 هزار نفر تاکنون در استان تهران افتتاح حساب داشته‌اند و بیش از 12 هزار نفر متقاضی استان به 143 پروژه تعریف شده نهضت ملی مسکن متصل شده‌اند. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برنامه‌ریزی همه‌جانبه تمامی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان تهران برای اتصال 103 هزار نفر متقاضی تایید صلاحیت شده خبر داد و گفت: بیش از 60 درصد نیز بیشتر از تعداد متقاضیان تایید شده در حال حاضر زمین تخصیص یافته است و در واقع برای 162 هزار نفر متقاضی زمین را تامین کرده‌ایم تا در ثبت نام‌های آتی نیز دچار مشکل نباشیم . محبت خواه افزود: دو فرآیند شروع پروژه و تخصیص زمین را به شکل مستمر پیش می‌بریم و از شهرداران شهرهای استان نیز پیگیر تخصیص زمین و جذب سرمایه‌گذار برای رونق بخشی به نهضت ملی مسکن هستیم.

 

ارسال نظر