در شهر

۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۴:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۹۲۱۲۹

حکم قلع برای بیش از  ۴۰۰ دکل مخابراتی تهران 

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دکل مخابراتی در تهران از کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم قلع و تخریب دارند. به گزارش فارس، مهدی بابایی، رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درباره شرایط نصب دکل‌های مخابراتی در مناطق مسکونی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان تنظیم مقررات، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به صدور مجوز نصب دکل‌ها اقدام می‌شود. عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در زمینه دکل‌های روی بام‌ها، باید فاصله ۳۰ متری و دکل‌های زمینی فاصله ۵۰ متری از ساختمان‌های اطراف رعایت شود. وی با تأکید بر اینکه هدف تنظیم ضوابط و مقررات در این حوزه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان است، یادآور شد: صدور مجوزها با توجه به سلامت شهروندان انجام می‌شود، البته برخی اپراتورها گلایه دارند که قوانین بسیار سختگیرانه است، اما باید گفت که سازمان تنظیم مقررات و سازمان انرژی اتمی به عنوان نهادهای بالا دستی، میزان تشعشعات را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر این نهادها قوانین جدیدی صادر کنند ما نیز بر اساس آن اقدام خواهیم کرد. بابایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت عدم برخورد با تجمیع دکل‌های مخابراتی در برخی ساختمان‌ها چیست، گفت: موضوع سه دکل روی بام یک ساختمان مربوط به مدت زمان بسیار قبل است و اکنون الزام بر این است که سه دکل در یک دکل تنظیم شود اما حتی‌الامکان روی یک پشت‌بام، مجوز بیش از دو دکل را صادر نمی‌کنیم اما اگر قرار بر نصب بیش از یک دکل باشد، این الزام ایجاد می‌شود که تشعشع‌سنجی صورت بگیرد و اگر دکل‌ها اثر ترکیبی نداشته باشد، مجوز صادر خواهد شد که البته غالبا مجوز بیش از دو دکل صادر نمی‌شود. وی در خصوص دلیل وجود سه دکل در برخی ساختمان‌ها تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان ضوابط سخت‌گیرانه نبوده و به تدریج سخت‌گیری در تدوین قوانین افزایش یافته است. رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در مواردی، اپراتورها بدون مجوز نسبت به نصب دکل اقدام کردند، یادآور شد: تمامی موارد در اختیار کمیسیون ماده ۱۰۰ قرار گرفته و آراء نسبت به قلع و تخریب دکل‌های فاقد مجوز صادر شده که البته تعدادی از این دکل‌ها قابلیت جابه‌جایی دارند و اپراتورهای مربوطه ملزم به انتقال آنها هستند. بابایی در پایان از صدور رأی قلع نزدیک به ۴۰۰ دکل مخابراتی در تهران خبر داد و گفت: نسبت به تخریب بخشی از این دکل‌ها اقدام خواهد شد و بخشی دیگر نیز که قابلیت دریافت مجوز یا جابه‌جایی دارند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انبوه‌سازی دولتی در منطقه 15

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران پس از اینکه در روز یکشنبه اعلام کرد، 30 هزار واحد مسکونی در منطقه 21 تهران احداث خواهد شد، دیروز نیز از امکان سنجی برای بازآفرینی و استفاده از ظرفیت اراضی مسعودیه و رضویه در منطقه 15 برای تحقق مفاد قانون جهش تولید مسکن خبر داد. تا پیش از این، دولت برنامه‌ای برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی در تهران اعلام نکرده بود و ثبت نام از متقاضیان تهرانی صرفا برای شهرها و شهرک‌های پیرامونی پایتخت اعلام شده بود. به گزارش فارس، مهدی هدایت سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران درباره استفاده از ظرفیت اراضی مسعودیه و رضویه در منطقه 15 برای تحقق مفاد قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: بر اساس توافقات انجام شده با شهرداری منطقه ۱۵، مقرر شد سازمان نوسازی شهر تهران نسبت به تهیه طرح الحاقی برای بازآفرینی اراضی مذکور و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای تأمین مسکن در راستای اجرا شدن مفاد قانون جهش تولید مسکن و اهداف و ماموریت‌های قرارگاه جهادی تأمین مسکن پایتخت اقدام کند.

تکذیب ماجرای حبس سوارکاران در مجموعه نوروزآباد تهران 

مشاور شهردار منطقه 18 تهران گفت: ‌شهرداری فقط در شمالی مجموعه سوارکاری نوروزآباد را پملب کرده و در جنوبی کاملا برای تردد باز بوده و ماجرای حبس سوارکاران دراین مجموعه صحت ندارد. به گزارش فارس، مهدی سعیدی مشاور شهردار منطقه 18 تهران درباره ماجرای حبس سوارکاران در مجموعه نوروزآباد پایتخت اظهار کرد: این مجموعه 10 میلیارد تومان عوارض به شهرداری تهران بدهکار بوده و علیرغم ابلاغیه‌های مکرر هیچ اقدامی جهت پرداخت بدهی به شهرداری صورت نگرفته است. وی افزود: از طرفی بر اساس رأی ماده 100، 2500 مترمربع از این مجموعه غیرمجاز ساخته شده و باید اقدامات لازم در جهت رفع این تخلف صورت گیرد.

افزایش دمای تهران از امروز

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف برای استان پیش بینی می‌شود و از روز سه شنبه تا جمعه (۸ تا ۱۱ شهریورماه) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان تهران طی 4 روز آینده صاف تا کمی ابری در برخی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نواحی جنوبی و غربی استان گاهی افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است. بر پایه این خبر، آسمان تهران امروز (۸ شهریور ماه) صاف، در برخی ساعت‌ها همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۴ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت چهارشنبه (۹ شهریورماه) صاف در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد خواهد بود.

 

ارسال نظر