در شهر

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۰۴:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۹۱۷۶۳

سریال «درخت‌کشی» در پایتخت ادامه دارد

مهدی پیرهادی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از خشکاندن و قطع ۱۸۷ درخت در مجموعه ورزشی انقلاب خبر داد. پیرهادی درباره قطع درختان مجموعه ورزشی انقلاب تهران گفت: متاسفانه جریان اخبار قطع درختان در شرایطی که با کمبود فضای سبز کارآمد مواجه هستیم، ناراحت‌کننده است؛ به‌ویژه اگر درختان قدیمی و با ارزش اکولوژیک، به دلایل مختلف در معرض آسیب خشکاندن و قطع قرار بگیرند. وی افزود: تعدادی از درختان مجموعه انقلاب طی سال‌های گذشته خشکانده و قطع شده اما هیچکس تاکنون پیگیر آن نشده است! و مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند موضوع را پیگیری و نتیجه را به آنها اعلام کند.به گزارش تسنیم، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران، تعداد درختان این مجموعه در سال 98 را 19 هزار و 524 اصله درخت عنوان کرد و افزود: این تعداد درخت در حال حاضر به 19 هزار و 325 درخت کاهش یافته است. او افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در سال 98 تعداد 130 اصله درخت این مجموعه خشک شده و 57 درخت نیز قطع شده که مجموع آنها 187 درخت است. پیرهادی با بیان اینکه موضوع قطع درختان به مجموعه ورزشی انقلاب تهران اعلام شده اما این مجموعه تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است، اظهار داشت: سازمان بوستان‌ها باید نسبت به بررسی مجدد این مجموعه و دلایل خشکیدن و قطع شدن درختان سرعت عمل لازم را داشته باشد؛ و علت این امر را به سمع و نظر شهروندان برساند. وی تاکید کرد: باید بررسی احتمالی و الزام به غرس درختان جدید در این مجموعه انجام شود. پیرهادی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی و قدمتی که باشگاه انقلاب برای ارایه خدمات ورزشی به شهروندان دارد، از وزارت ورزش می‌خواهم بررسی موضوع را در اسرع وقت انجام و دلایل این مساله را اعلام نمایند. پیرهادی با یادآوری این موضوع که در مجموعه‌ها و سازمان‌ها درختان با بن بالا که دارای ارزش اکولوژیکی زیادی هستند باید به خوبی حفظ و نگهداری شوند، از شهروندان خواست نسبت به اقدامات مشابه خشکاندن و قطع درختان حساس باشند و موضوع را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اطلاع دهند. رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با تاکید بر اینکه درختان در مجموعه‌های عمومی و دولتی نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند و باید نسبت به برخورد قانونی با خاطیان خشک و قطع کردن درختان در اماکن عمومی و دولتی اقدام ویژه صورت گیرد، گفت: این کمیسیون موضوع قطع درختان را در سال 1401 به‌طور جدی پیگیری کرده و خواهد کرد.

صدور قانونی بارنامه شهری برای اولین‌بار

مرضیه حصاری، مدیرکل حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توجه به تصویب قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها بحث صدور بارنامه شهری برای اولین‌بار به صورت قانونی انجام خواهد شد. به گزارش ایسنا، حصاری در حاشیه سی و نهمین مجمع عمومی سالانه اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی شهرهای کشور و دومین مجمع عمومی سالانه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌های کشور در خصوص بحث حمل و نقل بار، گفت: با توجه به صدور بارنامه شهری برای اولین‌بار به صورت قانونی، به این ترتیب شهرداری‌ها ضمن ورود به بحث حمل و نقل بار می‌توانند از محل عوارض درآمدهایی داشته باشند که تمام منابع حاصل از این محل نیز باید در نوسازی ناوگان هزینه شود تا تسهیل‌کننده‌ای برای کاهش آلودگی هوا باشند. مدیرکل حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در حوزه تاکسی‌ها نیز امروز آغاز جدی‌تری برای نوسازی ناوگان را مشاهده می‌کنیم که از طریق پرداخت تسهیلات توسط دولت و از سوی دیگر همکاری وزارت صنعت برای در اختیار قرار دادن ناوگان برای تاکسی‌ها به سرانجام برسد. ظرف ماه‌های گذشته بلاتکلیفی در خصوص ناوگان تاکسیرانی و تعیین نوع خودرو وجود داشته، لذا پس از چندین ماه کندی و توقف، نوسازی تاکسی‌ها وارد مرحله جدیدی می‌شود. البته اگر نوع خودروی اختصاص پیدا کرده برای این بخش هر چه زودتر توسط وزارت صنعت مشخص شود. در بخش دیگری از این مراسم علی زینی وند، 

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز با تاکید بر نقش اتحادیه‌های حمل و نقل عمومی در ارتقای حمل و نقل عمومی شهرها، گفت: خوشبختانه امروز موضوع حمل و نقل عمومی و ارتقای آن مورد تاکید وزیر کشور نیز قرار دارد که این موضوع می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای انجام اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل عمومی باشد. ما برای رفع محدودیتی که در شماره‌گذاری خودروها برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعمال شده تلاش خود را انجام خواهیم داد و امیدواریم با رعایت استانداردها بتوانیم این موضوع را حل و فصل کنیم. تاکسی‌هایی که امروز در تهران ارایه خدمت می‌کنند بعضا برخی از آنها در شأن مردم تهران نیستند. خلأ اصلی در مدیریت شهری به روز نبودن و کارا نبودن قوانین در حوزه مدیریت شهری است که باید در این راستا گام‌های موثر برداشته شود.

 

ارسال نظر