ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۰۱:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۹۱۳۸۵

وزیر راه: بانک‌ها همکاری نمی‌کنند

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر تسهیلات به‌موقع پرداخت نشود در انجام تعهدات برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال با مشکل مواجه می‌شویم. به گزارش تسنیم، قاسمی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور بوده که نه تنها محدود به یک وزارتخانه نمی‌شود بلکه فراقوه‌ای است. وی پرداخت تسهیلات را یکی از چالش‌های ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و افزود: در قانون پیش بینی شده 20 درصد منابع تسهیلاتی بانک‌ها به حوزه مسکن اختصاص پیدا کند در حالی که بانک‌ها همکاری لازم را ندارند. از این رو مقرر شد جلسه‌ای با حضور رییس بانک مرکزی و بانک‌های اصلی و مورد نظر در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شود. او ادامه داد: اگر تسهیلات حوزه مسکن به موقع پرداخت نشود، در انجام تعهدات خودمان در ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در چهار سال با مشکل مواجه می‌شویم از این رو از همکاری نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم. امیدوارم با رفع موانع، تعهد دولت برای ساخت مسکن که دغدغه رییس‌جمهور است، بر طرف شود. قاسمی اظهار کرد: رییس‌جمهور با توجه به دغدغه‌ای که برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن دارد به وزارت راه وشهرسازی آمده و به صورت میدانی گزارشات را بررسی کرد. رییس‌جمهور تاکید کرد که حتما تعهدات دولت برای ساخت واحدهای مسکونی باید عملی شود. همچنین در خصوص موانع اجرای طرح بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و برای زمین‌هایی که دستگاه‌های دولتی باید به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند، بازه زمانی پیش بینی شد. وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: 3 میلیون و  200 هزار واحد مسکونی در شهرها و 800 هزار واحد مسکونی در روستا مطابق با طرح نهضت مسکن ساخته خواهد شد در همین راستا برای حدود یک میلیون و 500 هزار مسکن زمین تامین شده و هم‌اکنون در حال بارگزاری هستند. همچنین زمین مورد نیاز برای یک میلیون و 400 هزار واحد مسکونی در حال تغییر کار بری در شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی شهرسازی است که باید تا پایان شهریور‌ماه انجام شود. مساله تامین زمین برای 3 میلیون  و 200‌هزار واحدمسکونی شهری تا چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.

رشد ۴ هزار درصدی ورودی به پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ورودی مسافران خارجی در ۴ ماه اول امسال از پایانه مرزی بیله‌سوار رشد ۴ هزار درصدی داشته است. به گزارش مهر، کلیم‌الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار از تردد ۲۴ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و اظهار کرد: ورودی مسافران خارجی در ۴ ماهه اول سال جاری از پایانه مرزی بیله‌سوار رشد ۴ هزار درصدی داشته است. وی با بیان اینکه میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۶۰۲ نفر بود، گفت: این میزان تردد ۳ هزار و ۸۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۶ نفر ایرانی و ۲۱ هزار و ۴۵۳ نفر نیز مسافر خارجی است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: ۱۰ هزار و ۱۸۴ نفر مسافر خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد و ۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر نیز خارج شده‌اند و همچنین ۲ هزار و ۲۶۱ نفر مسافران ورودی ایرانی و ۲۵۱ نفر مسافران خروجی ایرانی بوده است.

اتوبوس دربستی در ایام اربعین ممنوع است

داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه حدود 90 درصد از جابه‌جایی زائران در ایام اربعین از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد که شامل ناوگان شخصی و ناوگان عمومی می‌شود، گفت: جابه‌جایی زائران به مرزهای 5گانه اربعین و بالعکس طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده از دهم ماه صفر شروع و تا 25 این ماه (16 شهریورماه تا 31 شهریورماه) ادامه پیدا می‌کند و زائران از اقصی نقاط کشور به سمت مرزهای اربعین جابه‌جا خواهند شد و ناوگان جاده‌ای همچنین برای ورود زائران به کشور آماده هستند. مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده، ادامه داد: 8 هزار دستگاه اتوبوس از مجموع 14 هزار دستگاه اتوبوس در اختیار ستادهای اربعین برای جابه‌جایی زائران خروجی و ورودی قرار گرفته‌ است. باقرجوان افزود: ظرفیت این تعداد اتوبوس در مرزهای 5 گانه به اندازه 80 هزار جابه‌جایی در طول 24 ساعت شبانه‌روز است البته در حال رایزنی هستیم که بتوانیم در صورت نیاز از توان ناوگان حمل و نقل عمومی سایر دستگاه‌ها به شرط تایید فنی پلیس راه استفاده کنیم و ظرفیت جابه‌جایی زائران را افزایش دهیم. وی درباره مرزهای فعال در ایام اربعین اظهار کرد: مرزهای مهران، چذابه، شملچه، مرز خسروی و اخیرا مرز تمرچین در آذربایجان غربی برای تردد زائران حسینی باز هستند و همچنین هماهنگی‌ها برای آماده‌سازی مرز باشماق برای تردد زائران به سمت عتبات عالیات در حال انجام است و هر یک از این مرزها نسبت به تقاضا، سهمی برای جابه‌جایی زائران دارند.  با قرجوان با تاکید بر اینکه سرویس‌های دربستی در این ایام ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: تاکید داریم که به صورت بلیت فروشی عرضه بلیت و صندلی انجام شود تا ظرفیت به صورت کامل در اختیار زائران قرار بگیرد. ممنوع بودن کرایه دربستی حمل و نقل عمومی در ایام اربعین بخشنامه و ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر