در شهر

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۰۱:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۹۱۳۸۴

وعده مولد‌سازی دارایی‌های ملکی شهرداری تهران

در شرایطی که وضعیت امور مالی شهرداری تهران به سامان نیست و در بهار سال جاری صرفا 43 درصد از درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال 1401 آن وصول شده است، ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با اشاره به ضرورت ساماندهی اسناد و اطلاعات املاک شهر تهران، از مولد‌سازی دارایی‌های ملکی مدیریت شهری خبرداد. به گزارش فارس، فلاح در جلسه ستاد ساماندهی املاک و مستغلات شهر تهران، که با حضور حسین نظری معاون امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد، گفت: شفافیت، انضباط مالی و استفاده بهینه از دارایی‌های شهر، به عنوان راهبردهای خدمت رسانی در دوره جدید مدیریت شهری مورد تاکید شهردار تهران است. وی با اشاره به بخشنامه ابلاغی شهردار تهران مبنی بر ساماندهی اسناد و اطلاعات املاک شهر تهران، افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از املاک شهرداری تهران به صورت مدون و یکجا وجود ندارد، بنابراین همه املاک متعلق به شهرداری باید ظرف مدت معین در سامانه املاک ثبت و ضبط شود، که در مرحله نخست، مستند‌سازی املاک شهرداری منتج به یک سند تک برگ خواهد شد. فلاح با تاکید بر ضرورت مولد‌سازی املاک و مستغلات شهرداری تهران تصریح کرد: تا پیش از آغاز به کار مولد‌سازی دارایی‌ها، ابتدا باید تمامی دارایی‌های شهرداری تهران شناسایی، تثبیت و مستند‌سازی شود. از چند ماه پیش این کار آغاز شده و امیدوارم تا پایان سال بتوانیم همه موارد را احصاء و مشخص کنیم. او همچنین از برنامه‌های شهرداری تهران در راستای عرضه املاک در بورس سخن گفت و افزود: بورس کالا بستری شفاف در اقتصاد به شمار می‌رود که می‌تواند عرضه املاک مازاد شهرداری را بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی انجام دهد. فلاح با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری تهران بر همراهی همه‌جانبه مرکز حقوفی شهرداری جهت پیگیری‌های قضایی لازم جهت تخلیه، تهاتر، معوض و سایر اقداما ت لازم تاکید کرد.

رکورد تماس‌های شهروندی در سامانه ۱۳۷ شکسته شد

در پی بارش‌های اخیر در شهر تهران، رکورد ثبت درخواست‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ پلاس شکسته شد. به گزارش مهر، همزمان با شروع بارندگی‌های گسترده در سطح شهر تهران، مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷+) ضمن آمادگی کامل و به صورت ۲۴ ساعته به مشکلات و معضلات شهروندان و مشارکت آنها در اعلام نقاط خطرساز و رفع آب گرفتگی‌ها پاسخ داد. رضا ناصری سرای رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷+) گفت: طی روزهای پنج‌شنبه ۶ مرداد ماه تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد بیش از ۵۳ هزار تماس با سامانه ۱۳۷پلاس برقرار شد که این آمار، بالاترین میزان تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس در سال‌های اخیر است. ناصری سرای با بیان اینکه بیشترین تعداد تماس مربوط به روز شنبه ۸ مرداد‌ماه با دریافت بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ تماس شهروندی بوده است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد تماس‌های شهروندان منجر به پاسخگویی و ثبت درخواست شده است. وی مهم‌ترین پیام‌های درخواستی شهروندان در این بازه زمانی را مربوط به لایروبی جوی (در مناطق ۴، ۱۸ و۱۴)، نظافت معابر و کوچه‌ها (در مناطق ۴، ۱۲ و ۵)، آب گرفتگی جوی و ورود آب به ساختمان (در مناطق ۴، ۳ و۶)، جمع‌آوری زباله و ضایعات (در مناطق ۴، ۵ و۱۵)، رفع خطر درختان خشک و در حال سقوط (در مناطق ۴، ۱۵ و۱) و آب گرفتگی سطح معابر (در مناطق ۴، ۱۱، ۱۲، ۱، ۳ و ۵) اعلام کرد و افزود: با توجه به آماده‌باش اکیپ‌های اجرایی نواحی و نیروهای ستادی سامانه، تماس‌های دریافتی از سوی کارشناسان سامانه ۱۳۷پلاس در کمترین زمان به مسوولان اجرایی انعکاس داده شد تا نسبت به رفع مشکلات و معضلات اقدام کنند. ناصری سرای با اشاره به حجم بالای تماس‌ها و طولانی بودن صف انتظار شهروندان برای برقراری ارتباط با کارشناسان پاسخگو، زمان انتظار شهروندان برای ثبت درخواست را کمتر از 10 دقیقه عنوان کرد. وی با تشکر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷+) که در روزهای بارانی و فشار کاری بالا پاسخگوی درخواست‌های شهروندان بودند، بر تداوم مسیر خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد.

فهرست ساختمان‌های ناایمن به‌روزرسانی می‌شود

مهدی اقراریان، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکنون با تخلف عمده در حوزه ساخت و ساز در پایتخت مواجه نشده‌ایم. به گزارش ایلنا، مهدی اقراریان با بیان اینکه اولویت بررسی در حال حاضر ساختمان‌های ناایمن است، اظهار کرد: اسامی ساختمان‌های ناایمن توسط شهرداری در حال به روز رسانی است و اطلاع‌رسانی عمومی به شهروندان را انجام می‌دهد و از طرفی دیگر، دادستانی نیز در خصوص نحوه فعالیت این ساختمان‌ها اقدام می‌کند. عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تخلفات در حوزه ساخت و ساز متنوع و متکثر است، یادآور شد: تعداد این تخلفات در برخی مناطق قابل توجه است اما در مواردی شاهد این هستیم که تخلفات از پنج تا ۱۰ متر در اضافه بناست و تخلفات جزئی محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه برخی تخلفات نیز عمده است، خاطرنشان کرد: ما تاکنون با تخلف عمده در ساخت و ساز در پایتخت مواجه نشده‌ایم. اقراریان تأکید کرد: دیده‌بانی مردم می‌تواند در مقابله با تخلفات در این زمینه یاری‌رسان باشد و شهروندان می‌توانند با اعلام این تخلفات به ما در برخورد با آن کمک کنند.

 

ارسال نظر