در شهر

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۰۲:۲۶:۳۹
کد خبر: ۱۹۱۰۸۸

کمک نفتی دولت  به شهرداری تهران

مهدی چمران، رییس شورای شهر از کمک نفتی دولت به شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.  به گفته چمران، بحث اصلی در حمل و نقل عمومی کمک دولت است و اینکه باید چقدر دولت کمک کند مباحثی مطرح شده است. البته دولت قرار است کمک‌هایی انجام دهد و نفت بدهد تا بخشی از نیازهای مترو و اتوبوس برطرف شود. براساس اطلاعاتی که دارم قراردادهایی هم امضا شده و به نتیجه رسیده است. قرار است که دولت نفت بدهد تا ما بتوانیم کارهایی را انجام دهیم.  او در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: دولت به جای دادن پول نقد، نفت می‌دهد. برای مترو و اتوبوس دولت کمک نقدی نمی‌کند بلکه کمک نفتی می‌کند و از پول به دست آمده نیازمندی‌ها برطرف می‌شود. رییس شورای شهر تهران افزود: البته این را هم بگویم تا این پول وارد سیستم شود دو تا سه سال طول می‌کشد چرا که باید نفت در بازارهای جهانی فروخته شود و هماهنگی‌های لازم انجام و تجهیزات خریداری شود و همین امر دو سال طول می‌کشد.  چمران افزود: البته اقدامات دیگری هم در حال انجام است. ما در حال استفاده از ظرفیت داخل برای توسعه مترو و اتوبوس هستیم و قراردادهایی هم بسته شده است که بتوانیم از تولید داخل برای توسعه ناوگان استفاده کنیم. امیدوارم که به زودی گشایش‌هایی ایجاد شود. برنامه‌های پیش روی خوبی در مدیریت شهری داریم و با انجام این اقدامات می‌توانیم افق خوبی را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشیم.همچنین قطعات برای بازسازی اتوبوس‌ها تامین شده و این اتوبوس‌ها در حال ورود به خطوط هستند.

حذف تصاویر بدون حجاب از روی 98 سنگ قبر

مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا (س) گفت: در چند ماهه اخیر و پس از هماهنگی با خانواده متوفیان، 98 سنگ قبر که تصاویر مکشوفه داشتند، جمع‌آوری و اصلاح شد. سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا به فارس گفت: درباره تصاویر مکشوفه موضع ما از روز اول حضورمان مشخص بود و این موضوع را به صراحت هم اعلام کردیم اگر چه از سوی رسانه‌های معاند و مخالف مورد اهانت قرار گرفتیم و این شبکه‌ها موضوع را به استهزاء گرفتند.همچنین فارغ از اینکه خود ما به‌طور جدی به این موضوع ورود کرده‌ایم، گلایه‌های بسیاری هم شهروندان و خانواده‌های متوفی دارند و از اینکه قبور مومنین در این آرامستان به شکل غیر اسلامی تزئین می‌شود مکدر هستند. وی تاکید کرد: ما همچنان روی عقاید خود هستیم. واقعاً در شأن آرامستان مومنان نیست که تصویر خانم‌های مومن را به شکل کشف حجاب و بی‌حجاب روی سنگ‌های قبر حکاکی کنند. این تصاویری هم که نصب کرده‌اند همه شان متعلق به دوره‌های پیشین بوده و ما در این دوره به جد مانع از این اتفاق بوده‌ایم. وی تاکید کرد: ما در این دوره اعلام کردیم در صورتی که سنگ فروش یا نصاب نسبت به نصب چنین تصاویری اقدام کند، با آن مجموعه به‌طور کامل قطع ارتباط کرده و دیگر اجازه فعالیت به آنها نخواهیم داد. غضنفری با بیان این مطلب که به هر حال نمی‌توان در این زمینه برخورد قهری کرد گفت: تلاش ما این است تا با دعوت خانواده متوفیان و تعامل با آنها این تغییرات را ایجاد کنیم. وی گفت: در ماه‌های اخیر 98 سنگ با تصاویر مکشوفه با هماهنگی خانواده متوفیان جمع‌آوری و اصلاح شد. ما خانواده‌ها را دعوت کرده و با رضایت آنها نسبت به اصلاح تصاویر اقدام می‌کنیم.

تولید کمترین زباله پایتخت  در منطقه ۹

کمترین میزان زباله و پسماند خانگی روزانه در بین مناطق ۲۲گانه تهران با رقم ۱۲۰ تُن در منطقه ۹ تولید می‌شود. به گزارش تسنیم، سید محمدرحیم مرتضوی شهردارمنطقه 9 اظهار کرد: «تولید زباله» و «مدیریت پسماند» از جمله مهم‌ترین موضوعات شهری هستند که در کلان‌شهری مانند تهران، اغلب در ابعاد چالشی اجتماعی ـ زیست محیطی و گاه اقتصادی بروز می‌کند. وی با اشاره به اجرای طرح‌های تفکیک زباله در محلات غربی تهران گفت: در کنار فعالیت گسترده 12غرفه بازیافت منطقه می‌توان از مراکز «پسماند مارکت» در خیابان سی متری جی و «گلماند» در خیابان سادات نام برد، مراکزی که توسعه کمی و کیفی آنها در منطقه، اثرگذاری طرح‌های آموزش محور و همچنین ارایه بسته‌های تشویقی و انگیزشی را سرعت می‌بخشد. مرتضوی تصریح کرد: کسب عنوان منطقه‌ای با کمترین میزان تولید زباله، به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد که مهم‌ترین‌شان وسعت و جمعیت منطقه است، در این گذار نباید از سیاست‌ها و طرح‌های آموزشی و انگیزشی مدیریت شهری، غافل ماند که نقشی بسزایی دارند. شهردار منطقه 9 با تأکید بر افزایش 15درصدی مشارکت شهروندان منطقه در کاهش تولید زباله در غرب تهران افزود: «محله‌های شمشیری، استاد معین و سرآسیاب مهرآباد به ترتیب محله‌هایی هستند که با بیشترین میزان مشارکت‌شان، کمترین زباله در روز را تولید کرده‌اند و محله‌های امامزاده عبدالله، دکتر هوشیار، شهید دستغیب بیشترین میزان تولید زباله در روز را داشته‌اند. وی با اشاره به آمار پسماندهای منطقه 9 گفت: در حال حاضر 120 تن زباله در منطقه روزانه تولید می‌شود که از این میان10 تن پسماند خشک و 110 تن پسماند‌تر را شامل می‌شود که در این میان ناحیه 2، تولید روزانه 5.5 تن پسماند خشک و 63 تن پسماند‌تر و ناحیه یک، 4.5 تن پسماند خشک و 47 تن پسماند‌تر را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران منطقه 9 به عنوان «منطقه‌ای با کمترین میزان زباله تولیدی» شناخته شده است.

 

ارسال نظر