در شهر

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۰۱:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۹۵۱

صدور ۲ماهه پروانه‌ ساخت فعلا برای ملک‌های کوچک مقیاس

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: درحال حاضر صدور پروانه برای ملک‌های کوچک به ۲ ماه رسیده و البته از همان ابتدا اعلام کرده بودیم انجام این کار کمی زمان‌بر است. به گزارش مهر، یکی از مهم‌ترین وعده‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران طی ماه‌های اخیر و پس از به روی کار آمدن مدیریت شهری جدید کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی بود. وعده‌ای که بنا بر تأکیدات شهردار تهران قرار بود تا پایان خرداد ماه اجرایی شود، وعده‌ای بزرگ که به گفته رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با وجود اینکه شهرداری مکلف بوده است لایحه کاهش صدور پروانه را ۲ ماهه به شورا ارسال کند اما هنوز اقدامی انجام نداده است و گلایه‌های مردمی درباره اطاله صدور پروانه ادامه دارد. پس از اظهارات عباسی مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره زمان صدور پروانه‌های ساخت گفت: شهرداری تهران قرار بود لایحه کاهش صدور پروانه‌های ساخت را به شورای شهر ارایه دهد اما هنوز این کار صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه شورای شهر در حال پیگیری این موضوع است، اظهار کرد: البته بنا به صحبتی که با معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران داشتم وی اعلام کرد که اقدامات لازم برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت در حال انجام است اما کاری سخت و زمان بر به شمار می‌رود در حال پیگیری هستیم. اما پس این اظهارات، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد که در حال حاضر پروانه ساخت در مقیاس‌های کوچک دو ماهه صادر می‌شود. حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی بیان کرد: قرار بر این بود که از خرداد ماه صدور پروانه‌ها به دو ماه کاهش یابد که البته این کار هم‌اکنون در ملک‌های مقیاس کوچک در حال انجام است. وی ادامه داد: البته اعلام کردیم که برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت مشکلاتی مانند نما و ژئوتکنیک وجود دارد که باید ساماندهی شوند و نظام مهندسی باید در رابطه با این موارد صحبت کند. صارمی تصریح کرد: همان‌طور که اعلام کردم در ملک‌هایی با مقیاس کوچک پروانه دو ماهه صادر می‌شود و در ملک‌‌های بزرگ‌تر متوسط صدور پروانه پنج ماه است از همان ابتدای کار نیز تاکید کردیم که متوسط صدور پروانه در حال حاضر به مدت زمان صدور ۱۲ ماه به پنج ماه کاهش می‌یابد و ان‌شاالله به سمتی می‌رویم که تمامی پروانه‌ها دو ماهه صادر شود.

گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری در محلات تهران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدام شهرداری تهران در راه‌اندازی و تقویت گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله بر اهمیت حضور این گروه‌های مردمی در مراحل مختلف بحران تاکید کرد.  به گزارش فارس، محمد حسن نامی درباره فعالیت گروه‌های دوام اظهار کرد: اساس جمهوری اسلامی بر حضور مردم است و مردم در ساختار جمهوری اسلامی ایران بیشترین نقش را بر عهده دارند در زمان وقوع بحران‌ به علت اتحاد و علاقه‌ای که به همدردی انسانی بین مردم وجود دارد، همه حضور پیدا می‌کنند. وی افزود: این حضور اگر سازماندهی شده باشد می‌توانیم گروه‌های خاصی از مردم را با اهداف خاص تشکیل دهیم چون می‌توانندخیلی موثر و سرمایه‌ساز باشند.  وی با اشاره به تجربه موفق شهرداری تهران در تشکیل گروه‌های مردمی، بر لزوم سازماندهی گروه‌های دوام در قالب تیم‌ها و گروه‌هایی با فرماندهی مشخص تاکید کرد و یادآور شد: اگر این سازماندهی را انجام دهیم، بیشترین نقش را هم در آمادگی و پاسخ و هم در زمینه بازسازی و بازتوانی می‌توانند داشته باشند. همچنین از حضور این گروه‌ها می‌توانیم در بحث پیشگیری که مهم‌ترین امر در مدیریت بحران است، استفاده کنیم.

پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات در خط مترو پرند

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: مطالعات خط مترو تهران پرند در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت عملیات ساختمانی این خط صورت گرفته است. به گزارش ایلنا، مسعود درستی در حاشیه انجام تست سرد خط متروی تهران پرند، با بیان اینکه تست سرد خط متروی تهران پرند امروز انجام و راه‌اندازی آن تا پایان سال صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مطالعات خط متروی تهران پرند در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت عملیات ساختمانی این خط صورت گرفته است. مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه این طرح در سال ۹۱ اجرای آن به شهرداری تهران واگذار شد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای فاز نخست این خط ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود. وی با اشاره به اینکه فاصله پرند تا فرودگاه حدود ۲۰ کیلومتر است، گفت: به‌طور کلی خط متروی تهران پرند ۵۰ کیلومتر بوده و از جنوب خط ۱ مترو یعنی ایستگاه شاهد آغاز می‌شود. درستی بیان کرد: ۳۰ کیلومتر از این خط قبلاً تا فرودگاه امام به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر آن در حال حاضر در حال راه‌اندازی است. وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال اتمام یک لاین از این مسیر را خواهیم داشت و خط دو این مسیر به سمت واوان برای سال آینده اجرایی خواهد شد. مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: این خط، ۵ ایستگاه مصوب شامل شهر آفتاب، دو ایستگاه در فرودگاه امام(ره)، واوان و پرند دارد.

 

ارسال نظر