در شهر

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۰۳:۴۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۹۰۶

وعده تعیین تکلیف املاک شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن

معاون شهردار تهران از تعیین تکلیف املاک شهرداری در دست اشخاص غیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد. به گزارش فارس، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: متعاقب بخشنامه شهردار تهران مبنی بر شناسایی، مستند‌سازی و در نهایت مولد‌سازی املاک متعلق به مردم شهر تهران که امانتی در دست ما در جهت پیشبرد پروژه‌های عمرانی برای خدمت به شهروندان است، ستاد ساماندهی املاک شکل گرفته و یاری رسان مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری در تعیین تکلیف وضعیت املاک شهر تهران است. وی افزود: از آنجایی که املاک شهرداری به زودی آماده عرضه در سامانه بورس کالا خواهند بود، لذا تعیین تکلیف وضعیت املاکی که معارض دارد یا مشکلی در سند و نوع مالکیت ملک وجود دارد یا هرمعضل دیگری، با همکاری تمام واحد‌های ذیربط اعم از حقوقی، بازرسی، حراست و... و با محوریت سازمان املاک و مستغلات شهرداری در دستور کار قرار گرفته است. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری همچنین بر همراهی همه‌جانبه مرکز حقوقی شهرداری جهت پیگیری‌های قضایی لازم در جهت تخلیه، تهاتر، معوض و سایر اقدامات لازم قضایی تاکید کرد. گفتنی است؛ در این جلسه شهرداران مناطق یک، 13 و 17 ضمن تشریح اقدامات و همچنین معضلات خود درحوزه املاک و مستغلات مناطق مربوطه، در خصوص حل و فصل وضعیت برخی از املاک منطقه که با مشکلاتی همراه است به بحث و بررسی پرداختند.

انتقاد از تغییر ۲ شهردار منطقه ۱۹ درعرض ۱۰ ماه

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جلسه دیروز شورای شهر تهران با بیان اینکه روز دوشنبه به همراه دو نفر از همکاران یعنی خانم سلیمانی و شمس احسان در یکی از مراسم‌های مردمی در منطقه ۱۹ حضور داشتیم و در پایان مراسم مراجعاتی از سوی شهروندان داشتیم، گفت: گلایه مردم و معتمدین آنجا و دوست‌داران حوزه مدیریت شهری این بود که در ۱۰ ماه گذشته ۲ شهردار منطقه تغییر پیدا کرده که بی‌سابقه است و تا به حال اینگونه نبوده که در ادوار مختلف شهری ظرف ۱۰ ماه ۲ شهردار منطقه تغییر کند و این گلایه شان درست و وارد است.وی با بیان اینکه بعد از تغییر آقای توکلی، مدتی برای منطقه سرپرست گذاشتند و بعد از آن آقای هدایت سرکار آمدند که اقدامات‌شان، خیلی خوب بود اما ایشان دو هفته پیش همزمان که شهردار منطقه ۱۹ بود سرپرست سازمان نوسازی شد، تصریح کرد: منطقه ۱۹ به اندازه کافی مشکل دارد و در شهرداری تهران نیروی زیادی داریم و تقاضای مردم منطقه این است که نیروی غیر بومی شهردار منطقه نشود. منطقه ۱۹ شش تا هفت ناحیه دارد و از مناطقی است که بیشترین ساخت و ساز غیرمجاز در آن وجود دارد. همه این موارد سبب نارضایتی مردم منطقه نسبت به مدیریت شهری شده است.عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر جدی من به شهردار تهران این است که حتما در اولین فرصت شهردار منطقه‌ای که قابل جابه‌جایی و تغییر نباشد کارش را شروع کند، گفت: وقتی شهرداری می‌آید مدیران و روش اجرایی‌اش را تغییر می‌کند که بر روی مردم منطقه و پرسنل اثر می‌گذارد. من به عنوان مسوول کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر مورد عتاب و حمله مردم قرار می‌گیرم و پیام‌های زیادی برای من می‌آید و مردم ما ناراحت و ناراضی‌اند و وقتی مسوولی را ببینند به او حمله می‌کنند. در گزارش محله‌گردی‌ها بعضی حرف‌ها را سانسور می‌کنم و موضوعاتی که قابل بیان است را می‌گویم.وی همچنین در ادامه با اشاره به اضافه نشدن حقوق کارمندان رسمی شهرداری تهران گفت: بارها گفته شده قرار است حقوق کارکنان رسمی زیاد شود و تصور همه این بود که در احکام فروردین سال ۱۴۰۱، ۱۰درصد به دریافتی کارکنان دولت اضافه می‌شود، اما این اتفاق نیفتاده است. برای این افزایش ۱۰ درصد طوری عمل شده که از بین۱۲ هزار کارمند رسمی شهرداری تهران۲۰۰۰ نفرشان یک ریال افزایش نداشته‌اند چون قانونی داریم که سالانه ۲۰درصد از کارکنان می‌توانند از ضریب افزایشی عملکرد استفاده کنند و اگر کسی در آن سال در این ۲۰درصد قرار نگیرد، ریالی به حقوقش اضافه نمی‌شود و بخشی که حقوقشان اضافه شده نهایتا از ۴۰۰۰ تومان تا ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش حقوق در فروردین‌ماه داشتند و ما به عنوان شورا کاری که می‌توانستیم بکنیم این بود که حرف کارکنان شهرداری را به ریاست‌جمهوری و ریاست سازمان امور اداری و استخدامی برسانیم و آقای زاکانی گفتند در دولت پیگیری می‌کنند.

صحت سنجی و شفافیت سرلوحه قراردادهای شهرداری باشد

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم برای پیشبرد برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود صحت سنجی و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد.اقراریان دیروز در تذکر پیش از دستور هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: امیدواریم برای شهر علوی یعنی شهری که فاصله‌ای بین شمال و جنوب آن نیست حرکت کنیم.وی با اشاره به مشکل حقوق کارکنان شهرداری گفت: امیدوارم دولت همکاری‌های لازم را در این حوزه داشته باشد.اقراریان درباره همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تهران گفت: در حال حاضر پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران در ادوار گذشته دچار چالش شده‌اند و در بندهای آن ذکر شده طرف قرارداد نمی‌تواند پروژه‌ها را به دیگری واگذار کند اما اکنون می‌بینیم این اتفاق رخ داده است.عضو شورای شهر تهران ادامه داد: افراد نباید پروژه‌های خود با شهرداری را پیش فروش کنند و باید صلاحیت‌سنجی طرفین قرارداد با شهرداری تهران در نظر گرفته شود و شفافیت در اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

 

ارسال نظر