در شهر

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۰۲:۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۰۶۲۹

تبدیل دفاتر خدمات الکترونیک شهر به کلینیک ساختمانی

علیرضا جالینوس، مدیرعامل موسسه فناوران شهر تهران گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران قرار است برای نخستین‌بار این دفاتر را که مردم برای دریافت خدمات مختلف به آنجا مراجعه می‌کنند به کلینیک ساختمانی تبدیل کنیم.به گزارش ایسنا، جالینوس با اشاره به موضوع اصلاح خدمات‌دهی دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران گفت: این اقدام به منظور بهبود و ارتقاء عملکرد خدمات شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند به منظور افزایش رضایت‌مندی مردم جذابیت زیادی داشته باشد.وی افزود: برای نخستین‌بار قرار است دفاتر خدمات الکترونیک شهر که مردم برای دریافت خدمات مختلف به آنجا مراجعه می‌کنند را به کلینیک ساختمانی تبدیل کنیم؛ یعنی مردم با مراجعه به این دفاتر می‌توانند تمام خدمات ساختمانی را از مجموعه دفاتر خدمات الکترونیک دریافت کنند. پتانسیل مجموعه دفاتر خدمات الکترونیک شهر بسیار زیاد است به همین دلیل به دنبال این هستیم که با اصلاح این دفاتر مردم بتوانند به راحتی نیازهای خود را از ما دریافت کنند.

هر شهروند تهرانی  ۷۳۰  گرم زباله تولید می‌کند

محمد علی عزیزی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اعلام کرد که در تهران به ازای هر شهروند ۷۳۰ گرم زباله تولید می‌شود که در مقایسه با میانگین استاندارد جهانی در شرایط مناسبی قرار داریم.به گزارش ایسنا، عزیزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران با بیان اینکه میانگین تولید زباله از طرف شهروندان به اندازه مدل جهانی است، یادآور شد: ما می‌توانیم در تولید زباله کاهش داشته باشیم و نحوه جمع‌آوری، جداسازی و نحوه بازگشت به صنایع تبدیلی و تولیدی در این زمینه که دچار وقفه بوده و اشکالاتی در این زمینه وجود دارد را با واگذاری کار به بخش خصوصی هدفمند کنیم.وی با بیان اینکه برای اصلاح رویکرد بحث تفکیک زباله از مبدا باید بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را در این زمینه در اختیار شهروندان قرار دهیم؛ تاکید کرد: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری این اتفاق در حال روی دادن است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: در تهران به ازای هر شهروند ۷۳۰ گرم تولید زباله انجام می‌شود که در مقایسه با میانگین استاندارد جهانی در شرایط مناسبی قرار داریم. وی افزود: این در حالی است که در برخی از کشورهای اروپایی تولید زباله به ازای هر شهروند یک کیلوگرم در روز است. عزیزی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس آمارهای طرح جامع پسماند میزان تولید زباله به ازای هر شهروند ۷۳۰ گرم در روز است. این میزان تولید در شهرستان‌های دیگر کمتر از ۶۰۰ گرم است؛ چرا که آنها می‌توانند زباله «تر» تولیدی را از طریق دام‌ها کنترل کنند. وی با اشاره به اینکه ما با تفکیک حداکثری پسماند می‌توانیم میزان ریجکت زباله را کنترل کنیم، بیان کرد: در حال حاضر تمامی کلانشهرها در حال دفن زباله هستند اگر بتوانیم زباله را در شهر تهران به درستی تفکیک کنیم حدود۶۵ درصد زباله‌تر است، حدود ۳۱ درصد زباله خشک با ارزش و حدود ۶ درصد نیز ریجکت است.بنا براعلام سایت شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند یادآور شد: به دلیل اینکه تفکیک در مبدا در تهران انجام نمی‌شود زباله ریجکت به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که مجبور به دفن ۴۰ درصد از زباله می‌شویم که بزرگ‌ترین معضل در شهر تهران محسوب می‌شود.برخی از کلانشهرها این موضوع را از طریق زباله سوزی کنترل می‌کنند و برخی از شهرها بحث آموزش و تفکیک زباله را دنبال می‌کنند.

احصای ۲۳۱ پروژه سرمایه‌گذاری برای تهران

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از احصا ۲۳۱پروژه برای پایتخت خبر داد و گفت: جلسات با اتاق‌های بازرگانی ایران، چین و قطر انجام می‌شود.به گزارش فارس، فلاح در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: همایش‌های سرمایه‌گذاری در کشور و در دنیا به دلیل اینکه عرضه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در آن روی می‌دهد، مهم است.وی با اشاره به سه اجرای سه مدل برنامه‌ریزی در برگزاری این همایش افزود: رکن اول بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری، رکن دوم تعیین و شناخت بازار سرمایه‌گذاری و رکن سوم نیز تعاملات فی مابین بسترسازی جذب سرمایه‌گذاری و نحوه ارتباط با سرمایه‌گذار است.معاون شهردار تهران ادامه داد: ما در هر سه رکن کار را شروع کردیم . نزدیک به ۱۰ ماه پیش با دستور شهردار تهران کلید این همایش زده شد. در گام نخست تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران اقدام به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کردند و بعد از شناسایی مطالعه این فرصت‌ها و امکان سنجی آن توسط نهادهای دانشگاهی انجام شد.وی با اشاره به اینکه زمینه جذب این فرصت‌ها و مجوزهای لازم برای این کار و مشوق‌های مورد نیاز آن مطالعه شد، بیان کرد: اکنون ۲۳۱ پروژه قابل سرمایه‌گذاری احصا شده است. در حوزه ارتباط با سرمایه‌گذاران نیز از بستر نهادهای مختلف مانند سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، اتاق‌های مشترک بازرگانی اتاق ایران و انجمن‌های تخصصی استفاده کردیم و در این رابطه جلسات متنوعی برگزار شد تا این همایش شکل گرفته و برای اینکه توجه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را معطوف به این همایش کنیم به این منظور پیش جلسات زیادی برگزار شد.

 

ارسال نظر