در شهر

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۰۲:۵۱:۳۰
کد خبر: ۱۹۰۵۵۵

منشا گرد و خاک؛ بیابان‌های استان‌های قزوین و البرز

مازیار غلامی، معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه آلودگی گردوخاک در روز ۱۴ تیرماه نیز در تهران ماندگار است، گفت: گرد و خاکی که تهران را تحت تاثیر قرار داده، منشأ داخلی دارد و حاصل وزش باد شدید و خیلی شدید در بیابان‌های استان‌های قزوین و البرز است. به گزارش ایسنا، طی دو روز اخیر تهرانی‌ها دوباره آلودگی هوای شدیدی را تجربه کرده‌اند. این آلودگی به حدی بود که شاخص آلاینده‌ها حتی از ۳۰۰ هم فراتر رفت و کیفیت هوا در وضعیت خطرناک قرار گرفت. این وضعیت جوی اولین‌باری نبود که در تهران تجربه شد و از آغاز بهار تاکنون چندین بار شاهد وضعیت خطرناک کیفیت هوا در تهران بودیم که حتی به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات نیز منجر شده است. غلامی درباره ماندگاری آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: با توجه به گردوخاکی که در سطح استان داریم، غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون میزان بیشتری نسبت به آلاینده‌های دیگر دارند و به‌طور معمول هم در فصل تابستان درحوالی ظهر آلاینده ازن نیز افزایش می‌یابد.

مکاتبه با رییس‌جمهوری درباره ترمیم حقوق کارکنان شهرداری

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از مکاتبه اعضای شورا با رییس‌جمهوری درباره ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران خبرداد. به گزارش ایسنا، امانی با اشاره به ارسال نامه‌ای به ریاست‌جمهوری جهت افزایش حقوق کارکنان شهرداری تهران گفت: به دنبال ابلاغ مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان ۱۰ درصد، مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران و نیروهای قراردادی تابع قانون کار به میزان ۵۷ درصد و از طرفی با توجه به اینکه کارمندان رسمی شهرداری تهران بر اساس این مصوبه دولت باید همان ۱۰درصد افزایش حقوق داشته باشند و در نتیجه عقب ماندگی جدی و تاریخی کارکنان شهرداری در میزان حقوقشان تکرار خواهد شد، جلساتی در کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران برای حل این موضوع تشکیل و در نهایت به راه‌حل رسیدیم. او ادامه داد: بنا شد بنده به عنوان مسوول کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران طی نامه مفصلی خطاب به رییس‌جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور که در سه صفحه تهیه شده، دلایل تخصصی و کارشناسی این درخواست را که در جهت اجرای عدالت است و هیچ منافاتی با قوانین موضوعه کشور ندارد، ارایه کنم. این نامه را در جلسه علنی روز یکشنبه به امضای همه اعضای شورای اسلامی شهر رساندم. این نامه ازطریق سلسله مراتب اداری و با امضای رییس شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد شد. امیدوارم این اولین گام برای ترمیم حقوق کارمندان رسمی شهرداری تهران باشد.

تاکید بر لزوم شناسایی ساختمان‌های ناایمن

رییس سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم شناسایی ساختمان‌های ناایمن، توجه ویژه به فضای سبز و شفافیت در معاملات از سوی شهرداری تهران تاکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، پیرو تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه به رییس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون برگزاری نشست‌های مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری پایتخت در راستای تشکیل کارگروه مرکزی احصاء مسائل و مشکلات و اصلاح قانون و رویه‌های مرتبط با مدیریت شهری، جلسه‌ای با حضور خداییان، شهردار تهران و برخی از معاونان وی برگزار شد.رییس سازمان بازرسی در این نشست پیرامون مسائل مهمی از جمله شناسایی ساختمان‌های ناایمن و پیگیری برای ایمن‌سازی این نوع ساختمان‌ها، به بیان نکاتی پرداخت.وی در این دیدار به برخی از مناطق ناایمن تهران و ضرورت ایمن‌سازی آنها از جمله بازار اشاره کرد و با بیان اینکه در بازار تهران به دلیل قدمت زیادی که دارد بعضا اصول شهرسازی، ایمنی و معماری به درستی رعایت نشده، نسبت به بروز حوادث احتمالی و تحمیل خسارات زیاد در صورت عدم توجه به این مقوله، هشدار داد.رییس سازمان بازرسی کل کشور ضرورت ورود دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و انجام اقدامات لازم برای ایمن‌سازی بازار را مورد تاکید قرار داد.یکی دیگر از موضوعات مورد اشاره خداییان در این نشست ورود شهرداری تهران به گودال‌های پرخطر در برخی از نقاط شهر و ایجاد ترک در ساختمان‌های مجاور به دلیل این گودال‌ها بود که در این راستا مقرر شد، شهرداری تهران اقدامات لازم را انجام دهد.در جریان این نشست، رییس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون نوسازی مترو و ناوگان حمل و نقل شهری از جمله اتوبوس‌ نیز نکاتی را مورد تاکید قرار داد. یکی دیگر از موضوعات مطرح شده از سوی رییس سازمان بازرسی کل کشور، پیگیری اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ بود. وی با انتقاد از عدم اجرای آرای کمیسیون ماده صد، اعمال نظارت شهرداری تهران و جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز را خواستار شد و گفت: اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌طور ویژه دنبال شود. ورود شهرداری به تعیین حریم شهر تهران، توجه ویژه به بحث فضای سبز و حفظ و نگهداری درختان با توجه به آلودگی هوای تهران، پیشگیری از تغییر کاربری‌های فضای سبز و باغات شهر تهران به بهانه‌های همچون احداث برج و امثالهم، تثبیت موقعیت‌های دارای کاربری فضای سبز و باغات در سامانه کاداستر و تاکید بر لزوم تامین امنیت سامانه‌های شهرداری از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر خداییان بود که در این راستا نیز مقرر شد شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد. 

 

ارسال نظر