هزینه بلیت هواپیما برای خارجی‌ها دلاری شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۰۲:۴۷:۲۷
کد خبر: ۱۹۰۲۶۳

انجمن شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت پروازهای داخلی برای اتباع غیرایرانی را بر اساس دلار تعیین و اعلام کرد: سقف نرخ پروازهای داخلی زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و از یک ساعت بیشتر ۱۵۰ دلار خواهد بود. در همین حال، سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که افزایش قیمت بلیت پروازها برای خارجی‌ها را نه رد می‌کنیم نه تایید!

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام انجمن شرکت‌های هواپیمایی سقف نرخ بلیت در مسیرهای داخلی برای اتباع غیر ایرانی تغییر کرد.

بر این اساس، پرواز در مسیرهای داخلی برای اتباعی که کد ملی ایرانی دارند با همان شیوه قبل محاسبه می‌شود، اما مسیرهای پروازی داخلی جهت اتباع غیر ایرانی با نرخ دلار محاسبه خواهد شد.

براساس اطلاعیه انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در صورتی که مسیر پروازی زیر یک ساعت باشد، با سقف نرخی ۱۰۰ دلار و در صورتی که از یک ساعت به بالا باشد، در سقف قیمتی ۱۵۰ دلار بلیت فروشی انجام می‌شود.

بنا بر این گزارش، این تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی تا امروز (شنبه) چهارم تیرماه هنوز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ نشده و فعلا دریافت هزینه پروازی با شیوه قبلی انجام می‌شود.

در این حال، حسن خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: افزایش نرخ بلیت پروازها برای اتباع خارجی را نه رد می‌کنیم نه تایید. 

به گزارش  تسنیم، خوشخو اظهار کرد: برخی از شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفته‌اند برای مسافرانی که از کشورهای خارجی وارد ایران شده و قصد سفر به شهرهای داخلی را دارند، براساس نرخ‌های ارزی و بالاتر از نرخ‌های مصوب بلیت صادر کنند.

وی با اعلام اینکه این اقدام در ایران هم مانند سایر کشورهای خارجی انجام خواهد شد، افزود: نرخ خدماتی که به شهروندان خارجی ارایه می‌شود با شهروندان داخلی متفاوت است و سازمان هواپیمایی کشور به صورت مستقیم در این موضوع دخالتی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تعدادی از ایرلاین‌ها این کار را انجام می‌دهند و سازمان هواپیمایی کشور این موضوع را نه رد می‌کند و نه تایید، گفت: این سازمان محل قانونی برای اینکه در این زمینه تصمیمی بگیرد، ندارد و این بخشنامه تنها شامل اتباعی است که در داخل ایران نیستند.

 

ارسال نظر