ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۰۱:۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۹۳۸

حکم رفع توقیف بار کشتی ایرانی در یونان صادر شد

سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه‌ای با اشاره به آخرین وضعیت توقیف بار یک فروند کشتی تحت پرچم ایران از سوی دولت یونان، اعلام کرد: با اقدام سریع و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران، حکم بازگرداندن بار به صاحب آن صادر شد و در حال حاضر مراحل اجرایی این دستور در یونان در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: با اقدام سریع و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران و پیگیری ارگان‌های ذیربط و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی، علی‌رغم حکم امریکایی‌ها مبنی بر نگهداری کشتی و توقیف کالا به نفع این کشور و موافتنامه معاضدت حقوقی بین امریکا و یونان، در نهایت حکم بازگرداندن بار به صاحب آن صادر و دولت یونان دستور مربوطه را صادر کرد و اکنون شاهد رفع توقیف کشتی و بازگرداندن بار به صاحب آن هستیم.

دولت یونان چندی پیش از حرکت یک فروند کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در سواحل این کشور جلوگیری و بار آن با هماهنگی دولت امریکا، توقیف شد و درحالی که این کشتی به‌ منظور حفظ ایمنی پرسنل و کشتی به سواحل یونان پناه برده بود.

ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن در صورت وجود متقاضی جدید

وزارت راه و شهرسازی از احتمال بازگشایی سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: چنانچه بعد از اتمام پالایش‌ها در پایان خردادماه متقاضیانی اعلام آمادگی کنند، احتمال ثبت‌نام جدید وجود دارد. به گزارش ایرنا، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از احتمال بازگشایی سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. معاونت مسکن و ساختمان با اعلام اینکه سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای کل نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برای نام‌نویسی از متقاضیان باز بوده است و تمامی متقاضیان فرصت یافتند تا در این سامانه ثبت‌نام کنند، اعلام کرده است که چنانچه در آینده متقاضیان جدیدی برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن باشند، در خصوص بازگشایی سامانه مذکور تصمیم‌گیری خواهد شد. طبق آمار در طرح نهضت ملی مسکن که از ۲۸ مهرماه سال ۱۴۰۰ و یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن بازگشایی شد و تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ روند ثبت‌نام ادامه یافت ۵ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر نام‌نویسی کردند و از این تعداد ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر حائز شرایط اولیه (فرم ج سبز، نداشتن سابقه مالکیت و عدم استفاده از تسهیلات دولتی) شدند. تهران بیشتر آمار ثبت‌نام‌کنندگان و شرق سمنان کمترین میزان ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده است.  از ابتدای سال تا پایان خردادماه زمان پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده تعیین شده است و ادارات کل راه و شهرسازی باید نتایج ثبت‌نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن را به ستاد وزارتخانه اعلام کنند. پایان خردادماه زمان اتمام پالایش‌هاست و نتایج به اطلاع ثبت‌نام‌شدگان و حائزان شرایط خواهد رسید.

جزییات علل صف کامیون‌ها در جایگاه‌های سوخت

رییس کانون سراسری کامیونداران گفت: چند ماه است که بعد از حمله سایبری به سامانه‌های شرکت پخش، این مشکل برای رانندگان خودروهای سنگین ایجاد شده و حتی کمتر از میزان پیمایش آنها کارت سوختشان شارژ می‌شود.

سیروس خدایی رییس کانون سراسری کامیونداران در گفت‌وگو با مهر در خصوص مشکلات رانندگان کامیون در برخی استان‌ها و کمبود سوخت در جایگاه‌های سوختگیری اظهار کرد: جلسات مکرری با مسوولان مربوطه برگزار کرده‌ایم حتی هر هفته جلسه پایش حمل و نقل به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور مدیران مربوطه از جمله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار می‌شود این موضوع سه بار مطرح شد، مکاتباتی با وزارتخانه‌های مربوطه داشته‌ایم.

وی افزود: چند ماه است که بعد از حمله سایبری به سامانه‌های شرکت پخش، این مشکل برای رانندگان خودروهای سنگین ایجاد شده و حتی کمتر از میزان پیمایش آنها کارت سوختشان شارژ می‌شود.

رییس کانون سراسری کامیونداران یادآور شد: رانندگان به ما مراجعه کرده و کارکرد خود را ارایه می‌دهند ولی می‌بینند که بر اساس پیمایش گازوییل به کارت سوخت واریز نشده است. به شرکت پخش که اعلام می‌کنیم آنها می‌گویند که ما معادل پیمایش کارت سوخت را شارژ کرده‌ایم ولی از آنجا که زیرساخت‌های ارتباطی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ضعیف است امکان پرینت تعداد سوختگیری‌های هر کامیون در جایگاه‌های سوخت را ندارند تا ببینیم رانندگان چند بار سوختگیری کرده‌اند.

وی گفت: در اکثر استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان جایگاه‌های سوخت با کمبود گازوییل مواجهند. از دیگر مشکلات جایگاه‌های سوخت این است که گازوییل ۲۴ ساعته وجود ندارد و چند ساعت طول می‌کشد تا سوخت برسد که این امر سبب ایجاد صفوف طولانی در جایگاه‌ها می‌شود.

 

ارسال نظر