در شهر

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۰۴:۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۸۹۷۴۱

 

اطلاعات شهروندان در حمله  سایبری آسیب ندیده‌است

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درباره آخرین تحولات ناشی از هک سامانه‌های برخط شهرداری گفت: دوربین‌ها و سامانه‌های ضروری شهر به حالت عادی برگشته و فعالیت خود را انجام می‌دهند. او همچنین اعلام کرد، به اطلاعات شهروندان آسیبی وارد نشده است.

 سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت سامانه‌های شهرداری گفت: برخلاف برخی ادعاها در فضای مجازی هیچ داده و اطلاعاتی از شهروندان در سامانه‌های شهرداری آسیب ندیده و پاک نشده است و تمام این داده‌ها و اطلاعات موجود است.

وی ادامه داد: دوربین‌ها و سامانه‌های ضروری شهر به حالت عادی برگشته و فعالیت خود را انجام می‌دهند. با تلاش همکاران ما در سازمان فاوا آن بخش از سرویس‌هایی که خدمات ضروری به مردم ارایه می‌دادند از روز گذشته به مرور به حالت عادی برگشته و فعالیت خود را انجام می‌دهند.

سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: برخی از سامانه‌ها نیز به صورت آفلاین در حال فعالیت هستند. طبیعی است با توجه به گستردگی سامانه‌ها و سرویس‌های خدماتی، اصلاح، به روزرسانی و ایجاد شرایط کاملا پایدار و ایمن و استاندارد بالا برای سامانه‌ها باعث می‌شود که در برخی از ساعات سامانه‌های داخلی شهرداری محدود شوند.

محمدخانی درباره تقویت و پایداری سامانه‌ها تصریح کرد: با بررسی تیم جدید مدیریت شهری، پایداری سامانه‌ها به‌شدت احساس شد، چرا که سامانه‌ها با مشکلاتی مواجه بود و آقای زاکانی دستور اصلاح این سامانه‌ها را داده‌ بودند. این تهدید این فرصت را برای ما ایجاد کرد که با جدیت بیشتر و توان بالاتر و به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از همه امکانات برای پایداری و ایمنی سامانه‌ها اقدام کنیم.

طلب ۱۷ هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از تعدیل بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران در سال جاری به عنوان یک برنامه جدی در معاونت نام برد. او همچنین اعلام کرد، شهرداری تهران از دولت 17 هزار میلیارد تومان [یک سوم بودجه سال جاری شهرداری تهران] طلب دارد و در همین حال، حدود 60 میلیارد تومان نیز به بانک‌ها و پیمانکاران بدهکار است. به گزارش «تعادل»، بر این اساس، میزان مطالب شهرداری پایتخت از دولت تا یک سوم بودجه سالانه این سازمان شهری افزایش یافته است. 24 بهمن سال گذشته، لایحه و تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران با رقم ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به اتفاق آراء در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد. 

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طلب و بدهی‌های شهرداری تهران گفت: بدهی نه تنها در شهرداری بلکه در همه مراکز اقتصادی و مالی به گونه‌ای است که در آخر هر ماه باید ببینیم چقدر طلب و چقدر بدهی داریم و این اعدادی که اعلام می‌کنم مربوط به تاریخ ۱۴۰۰.۱۲.۲۹ است و باید حساب‌های مالی جدید احصاء و به روزرسانی شود. وی با بیان اینکه در حوزه بانکی، شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که البته در سال گذشته بخشی از این بدهی را جبران کردیم، اظهارکرد: از سنوات گذشته نیز به پیمانکاران هزار میلیارد تومان بدهی قطعی داشتیم و در مورد بدهی‌مان به نهادها و سازمان‌ها نیز باید بگویم که وارد مذاکره شدیم و در حال تعدیل و شفاف‌سازی قیمت‌ها هستیم به گونه‌ای که با یک سازمان که گفته می‌شد که 6 هزار میلیارد تومان بدهی داریم وقتی وارد مذاکره و تعدیل شدیم این عدد به یک هزار میلیارد تومان رسید و باید اجازه دهید که تا آخر خردادماه حساب‌ها و صورت‌های مالی را نهایی کنیم. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی شهرداری تعدیل بدهی در حوزه بانکی و پیمانکاری است، گفت: در راستای این مهم در سال جاری اقدام خواهیم کرد چرا که بزرگ‌ترین طلبکار شهرداری تهران بانک‌ها هستند و در این میان بانک شهر بیشترین طلب را از شهرداری دارد. فلاح در خصوص طلب‌های شهرداری از مجموعه‌های مختلف دولتی نیز تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را شناسایی کردیم و در سامانه دولت این عدد ثبت شده است که بخشی از آن یعنی حدود 7 تا 8 هزار میلیارد تومان تایید و بخشی دیگر در حال حسابرسی است و این در حالی است که در شهریورماه سال گذشته زمانی که ما به شهرداری آمدیم تنها ۱۳۰۰ میلیارد تومان ثبت طلب در دولت شده بود که با کمک کارشناسان مابقی طلب‌ها نیز ثبت شد و در حال حاضر حدود 8 هزار میلیارد تومان از این طلب‌ها تایید نهایی شده است. وی با بیان اینکه مذاکرات خوبی برای گرفتن طلب‌هایمان از دولت انجام شده و شهردار تهران نیز با حضور در جلسات هیات دولت پیگیری‌های خوبی انجام داده است، اظهار کرد: البته در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ظرفیتی پیش‌بینی شده که شهرداری‌ها می‌توانند بابت طلب‌هایشان املاک دولتی بگیرند که البته دستورالعمل آن هنوز اعلام نشده است اما ظرفیت خوبی برای وصول طلب‌ها است. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در مورد طلب شهرداری تهران از سایر نهادها و سازمان‌ها نیز گفت: در حال شناسایی و مذاکره با سایر سازمان‌ها در مورد میزان طلب‌مان از آنها هستیم.

 

 

ارسال نظر