ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۴:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۹۴۸۱

سقف تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافت

سقف تسهیلات مسکن برای سازندگان حرفه‌ای در تهران و سایر کلان‌شهرها به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت . به گزارش تسنیم، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این خبر اظهار کرد: این شهر‌ها شامل: تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، قم، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری، رشت، کیش و قشم می‌شود. مدیرعامل بانک مسکن افزود: رقم تسهیلات برای متقاضیان در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت 500 میلیون تومان به ازای هر واحد و سایر شهر‌ها 450میلیون تومان است.  این افزایش شامل سازندگانی می‌شود که واحد‌های خود را با استفاده از مصادیق فناوری‌های نوین و با رعایت کاهش مصرف انرژی بسازند. پیش از این در کلان‌شهر‌های بالای یک میلیون نفر سقف وام ساخت مسکن 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

آغاز طرح بهسازی سطح جاده‌ها با اطلاع‌رسانی به رانندگان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز طرح واکنش سریع این سازمان به اطلاع‌رسانی رانندگان برای بهسازی محورهای برون شهری خبر داد. به گزارش مهر، رضا اکبری اظهار کرد: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارایه خدمات راهداری و اولویت‌دهی به نیازهای ضروری تأمین ایمنی راه‌ها و با هدف افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: تمامی هموطنان عزیز به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در جاده‌های برون‌شهری کشور تردد می‌کنند، می‌توانند از طریق سامانه جامع ۱۴۱ نسبت به گزارش موارد نیازمند اقدام سریع در جاده‌ها شامل مشکلات اولویت‌دار مرتبط با ایمنی و رویه راه‌ها با محوریت اقدامات سریع موثر و زودبازده اقدام کنند.

وی با اشاره به موضوعاتی که در فاز اول این طرح قابل گزارش هستند، تصریح کرد: این موارد در فاز اول اجرای طرح شامل لکه‌گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره‌آمیز در جاده‌ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه جاده‌ها، رفع نقص و عیب از تابلوها، علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ‌های ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیر منتظره و مخاطره آمیز و ایمن‌سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها است.

 

ارسال نظر