واکنش به ادعای ساختگی بودن ضرب و شتم «شهردار»

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۰۳:۳۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۸۷۸۱

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران از دستگیری یک نفر در ماجرای ضرب و شتم شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ خبر داد. او همچنین ادعای ساختگی بودن ضرب و شتم این شهردار را تکذیب کرد و گفت: اگر رد این دست خبرها را پیگیری کنید به مافیای ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر تهران می‌رسید. محمدخانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزییات چرایی ضرب و جرح شهردار ناحیه سه منطقه ۱۹ اظهار کرد: شهردار ناحیه سه منطقه ۱۹ با عده‌ای در ساختمانی که تخلفات متعدد ساختمانی داشته با اکیپی مراجعه می‌کنند، اما متاسفانه مورد حمله قرار می‌گیرند. سخنگوی شهرداری تهران پیش از این خبر داده بود که روز پنجشنبه سید جواد هاشمی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ در هنگام ماموریت مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با ضربات چاقو از ناحیه سر به‌شدت مجروح شد. همچنین بنابر اعلام محمدخانی، چند روز پیش از آن نیز به ماشین شهردار ناحیه 3 منطقه 19 تیراندازی شده بود. او ادامه داد: همانطور که خود ایشان گفتند ضاربین اول تلاش کردند که ایشان را از بلندی پرت کنند و بعد با قمه به ایشان حمله کردند. ضربات متعددی به سر آقای هاشمی اصابت کرده و فیلم و عکس آن موجود است و در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شد که وی در بیمارستان و در حال بخیه خوردن است. سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به ادعای ساختگی بودن این ماجرا اظهار کرد: اینکه عده‌ای سعی می‌کنند ماجرا را ساختگی نشان دهند غیر از اینکه از پیچیدگی ساخت و ساز در تهران و به ویژه در منطقه خلازیر چقدر اطلاع دارند و می‌تواند برای انتشار دروغ و جلوگیری از انتشار حقیقت هزینه کنند چیز دیگری را نشان نمی‌دهد.

محمدخانی با تاکید مجدد بر اینکه فیلم‌ها و عکس‌های این حادثه موجود است، گفت: فیلم‌ها و عکس‌ها گواه آسیب دیدگی جدی ایشان است و آقای هاشمی نیز در پاکدستی و تعهد در کار در منطقه مشهور هستند. سخنگوی شهردار تهران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود چرا نیروهای شهربان و حریم‌بان در این محله حضور نداشتند و شهردار ناحیه شخصا به این تخلف ورود کردند، اظهار کرد: اینکه خود شهردار در صحنه حضور پیدا کند باید مورد تقدیر قرار بگیرد. اینکه مدیری به منطقه تحت مدیریت خود سر می‌زند و تا جزئی‌ترین مسائل را بررسی و شجاعانه برخورد می‌کند و بعد مورد انتقاد قرار می‌گیرد می‌گویند چرا کارمند او حضور پیدا نکرده و اینها صحنه‌سازی است از حرف‌های عجیبی است که گفته می‌شود. سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: اگر رد این دست خبرها را پیگیری کنید به مافیای ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر تهران می‌رسید. او درپاسخ به اینکه در این اتفاق به جز شهردار فرد دیگری نیز آسیب دیده است؟ گفت: تا جایی که می‌دانم خود شهردار و یک نفر دیگر در مجموع آسیب دیده‌اند. سخنگوی شهرداری تهران درباره شناسایی ضارب یا ضاربین گفت: یک نفر دستگیر شده است و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد. 

    برخورد با ضاربان «شهردار» 

در همین حال، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجمع نمایندگان تهران ضمن حمایت از اقدامات فساد ستیز همکاران در مدیریت شهری، برخورد با ضاربان شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ را مجدانه پیگیری خواهد کرد. به گزارش ایسنا، شاکری با انتظار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشت: «به دنبال حمله عوامل و متخلفین به جناب آقای مهندس هاشمی شهردار محترم ناحیه ۳ منطقه ۱۹ تهران در زمان بازدید ایشان از تخلفات صورت گرفته، بر خود واجب دیدم که همراه با آقای دکتر هدایت شهردار محترم منطقه ۱۹ به صورت حضوری از ایشان عیادت و دلجویی نمایم.ضمن حمایت قاطع از مبارزه با هرگونه تخلف در ساخت و ساز شهری و اینگونه اقدامات فساد ستیز همکاران مدیریت شهری، خواستار برخورد قاطع و فوری با این اشرار و قلع و قمع بناهای غیرقانونی در اسرع وقت هستم و مجمع نمایندگان استان تهران مجدانه پیگیر برخورد با متخلفین می‌باشد. باید با متخلفین و مسببین این حادثه با اشد مجازات برخورد شود تا مدیران پاکدست و توانمند شهرداری، قانون را حامی و پشتیبان خود ببینند. در عین حال اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در دستور کار این هفته صحن مجلس می‌باشد.»

    واکنش زاکانی  به حمله متخلفان ساخت و ساز غیرقانونی 

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز نسبت به حمله تعدادی از متخلفان ساخت و ساز با چاقو و قمه به شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ واکنش نشان داد و گفت: این مساله در ۳ سطح در دست پیگیری است. به گزارش تسنیم، زاکانی در حاشیه افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی و صنایع وابسته به‌ آن، در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاق صورت گرفته در منطقه 19 اظهار کرد: جمعه شب بنده به عیادت شهردار ناحیه 3 رفتم که خوشبختانه حال عمومی وی مساعد است. شهردار تهران با تاکید بر مبارزه با فساد از پیگیری این اتفاق در 3 سطح خبر داد و گفت: قطعا ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و با خاطیان آن برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر