در شهر

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۰۱:۳۳:۳۷
کد خبر: ۱۸۸۶۱۲

بزرگراه‌های «آزادگان» و «امام علی» دارای بیشترین تصادف

سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی همه نقاط حادثه‌خیز معابر پایتخت برای افزایش ایمنی حمل و نقل خبر داد. حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گروه پایش تصادفات اداره کل مهندسی و ایمنی شکل گرفته است که نوع تصادفات، تعداد و تکرر آن را شناسایی می‌کند، افزود: این بازدیدها در سطح مناطق ۲۲گانه فعال است، اما اولویت بازدید با مناطقی است که براساس آمارها بیشترین تصادفات را به لحاظ نوع معبر داشته باشند، بگونه‌ای که مناطق ۱۸ و ۱۹ که درگیر بزرگراه آزادگان هستند و همچنین مناطق ۱۵ و ۱۶ به علت ثبت بیشتر تصادفات در آنها در اولویت رفع خطر و ایمن‌سازی معابر هستند. وی ادامه داد: بیشتر نوع تصادف در بزرگراه آزادگان برخورد خودرو با عابر پیاده است و سهم عابرین پیاده در فوتی‌های این بزرگراه بیشتر است به همین دلیل نصب پل عابرپیاده و ایمن‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفته تا تصادفات با اصلاح هندسی کاهش یابد که این موارد به مناطق ابلاغ شده و امیدواریم با انجام این اقدامات تصادفات کاهش یاید. وی با بیان اینکه بزرگراه امام علی دومین بزرگراهی است که بیشترین تصادفات در آن رخ می‌دهد و آمار فوت‌شدگان تصادفات در آن بالا است، افزود: بررسی‌ها نشان داده است که راکبان موتورسیکلت بیشترین سهم در فوتی‌های این بزرگراه را دارند که در بازدید مشترک با پلیس راهور علل وقوع حوادث بررسی و نقاط حادثه‌خیز شناسایی و در راستای افزایش امنیت معابر تصمیماتی ارایه شد که این تصمیمات در قالب بخشنامه‌ای به مناطقی که بزرگراه امام علی از آن عبور می‌کند، ابلاغ شد. وی با اشاره به جدیت پیگری رفع نقاط حادثه خیز در تهران، افزود: هر هفته از دو منطقه بازدید می‌شود تا نقاط خطر ساز احصا شده و تصمیماتی برای افزایش ایمنی معابر اتخاذ شود که فرصتی مشخص به مناطق داده می‌شود تا نسبت به رفع خطر و افزایش ایمنی اقدام کنند و بعد از اتمام مهلت مجددا بازدیدی توسط کارشناسان در مورد رفع نقاط جادثه خیز انجام می‌شود. وی درباره تعداد نقاط حادثه‌خیز تهران نیز گفت: به‌طور متوسط در هر منطقه ۳۰ تا ۳۵ نقطه که احتمال بروز حادثه را داشته باشد یا برای افزایش ایمنی نیاز به اصلاح هندسی دارد، مشخص می‌شود که در سال جاری یکی از اهداف مهم ما رفع اینگونه مخاطرات است که امیدواریم با همراهی پلیس و همت مناطق این مهم رخ دهد، اما دقت داشته باشید که این آمار صرفا برای نقاط حادثه خیز نیست، بلکه در راستای پیشگیری اقداماتی صورت می‌گیرد که ظرفیت بروز حادثه کاهش یابد. وی در پاسخ به اینکه برخی از اعضا شورا کمبود و جانمایی بد تابلوهای راهنمایی را علت بروز حوادث می‌دانند، گفت: اتفاقا بررسی‌ها نشان می‌دهد که ما در بزرگراه‌ها با کمبود علائم و تابلوهای ترافیکی مواجه هستیم بگونه‌ای که اگر این کمبود رفع شود، رانندگان با آگاهی بیشتر در بزرگراه تردد، ورود یا خروج می‌کنند و رانندگی ایمن‌تر خواهیم داشت.

صرفه‌جویی ۱۴ هزار لیتر سوخت با دوچرخه‌سواری

بر اساس گزارش سازمان فاوای شهرداری، شهروندان تهرانی سال گذشته ۱۹۷ هزار کیلومتر رکاب زده‌اند که این امر منجر به صرفه‌جویی ۱۴ هزار لیتر سوخت شده است. به گزارش مهر، هم‌زمان با هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی و حمل و نقل عمومی، سازمان فاوای شهرداری تهران، گزارش یک‌ساله عملکرد اپلیکیشن «دوچرخه» را منتشر کرد و بر اساس این گزارش مجموعه پیمایش انجام شده توسط کاربران دوچرخه‌سوار اپلیکیشن «دوچرخه»، ۱۹۷ هزار کیلومتر در بیش از ۱۶ هزار پیمایش بوده که این امر منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت معادل تقریبی ۱۴ هزار لیتر شده است. همچنین ارایه گزارش‌های کاربردی از طریق این اپلیکیشن، کاربران را از میزان تأثیرگذاری دوچرخه‌سواری بر بهبود سلامت جسمی و زیست‌محیطی شهر آگاه می‌سازد به‌طوری که محاسبه میزان تردد شهروندان طی سال ۱۴۰۰ در اپلیکیشن «دوچرخه»، نشان می‌دهد، پیمایش ۱۹۷ هزار کیلومتر با دوچرخه از سوی شهروندان تهرانی منجر به پیشگیری از تولید بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم دی‌اکسیدکربن شده که معادل کاشت ۱۹۷ اصله درخت است. بر این اساس، با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی و حضور مجدد دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود میزان استقبال و استفاده شهروندان تهرانی از دوچرخه‌سواری در شهر تهران افزایش یافته و شاهد تأثیرات بیشتری در حوزه کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و بهبود سلامت جسمی شهروندان تهرانی باشیم.

خروج اصناف انباردارها، باراندازها و ضایعات از تهران کلید خورد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در راستای ساماندهی صنوف‌‌ مزاحم شهری از مجتمع‌هایی با ظرفیت‌های مناسب در حاشیه جنوبی شهر بازدید کرد. به گزارش فارس، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل در حاشیه بازدید از منطقه قلعه نو اظهار کرد: انتقال صنوف مزاحم شهری اصلی‌ترین رسالت شرکت ساماندهی است ‌و برای تحقق این امر، باید برای احداث مجتمع‌های صنفی برنامه‌ریزی کرد.  او از برررسی زمین دیگری به مساحت ۳۰۰هکتاری در محدوده آرادکوه برای ایجاد مجتمع صنفی انباردارها و باراندازها خبر داد و گفت: انباردارها اکنون به صورت پراکنده در سطح شهر تهران مستقر هستند و ایجاد شهرک صنفی می‌تواند بسیاری از مشکلات اصناف مزاحم در این شهر را حل کند.

 

ارسال نظر